تاریخ انتشار: شنبه 1396/04/17 - 16:46
کد خبر: 240280

معرفی رشته «پرورش میوه‌های دانه‌دار و دانه‌ریز»

فارغ‌التحصیلان رشته «پرورش میوه‌های دانه‌دار و دانه‌ریز» می‌توانند با تأسیس واحدهای کوچک باغداری یا گلخانه و مزارع شخصی کوچک به صورت خوداشتغالی به فعالیت بپردازند.

خبرنامه دانشجویان ایران: فارغ‌التحصیلان رشته «پرورش میوه‌های دانه‌دار و دانه‌ریز» می‌توانند با تأسیس واحدهای کوچک باغداری یا گلخانه و مزارع شخصی کوچک به صورت خوداشتغالی به فعالیت بپردازند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس،‌ رشته «پرورش میوه‌های دانه‌دار و دانه‌ریز» در زمینه کشاورزی از گروه کشاورزی و غذا قرار دارد.

*معرفی رشته
رشته مهارتی پرورش میوه‌های دانه‌دار از رشته‌های کشاورزی شاخه کاردانش گروه امور باغی است.

این رشته برای آموزش نیروی انسانی ماهر و آموختن مهارت‌های لازم در زمینه پرورش میوه‌های دانه‌دار ایجاد شده است تا بتواند عملیات کشاورزی مربوط به محصولات زراعی و باغی را براساس یافته‌های جدید علمی انجام دهد و بیشترین بازدهی و محصول را در باغات و مزارع در بهره‌گیری از منابع به دست آورد.

*سطح آموزشی مهارت‌ها
در مجموع رشته‌های امور باغی شاخه کاردانش، هنرجویان به کسب مهارت در زمینه‌های تولید و پرورش میوه‌های دانه‌دار و هسته‌دار، خرما، مرکبات، میوه‌های دانه ریز و پسته، کشت گیاهان گلخانه‌ای جالیز، قارچ خوراکی و پرورش سبزی، پرورش گل و گیاهان آپارتمانی و... می‌پردازند.

مهارت‌های مورد نیاز این رشته شامل باغبانی عمومی (تشخیص انواع خاک، آماده‌سازی زمین، کاشت، داشت، آبیاری، کنترل آفات، هرس، رانندگی تراکتور و تیلر) و مهارت‌های تخصص در خصوص تولید و پرورش درختان دانه‌دار مانند سیب، به و گلابی است.

* آینده تحصیلی و شغلی
1ـ فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند در سازمان‌ها یا ارگان‌ها و یا شرکت‌های زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی، شهرداری‌ها، سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور، سازمان پارک‌ها و فضای سبز و سازمان محیط زیست و یا با تأسیس واحدهای کوچک باغداری، یا گلخانه و مزارع شخصی کوچک به صورت خوداشتغالی به کار و فعالیت بپردازند.

2ـ فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند در رشته‌های مرتبط با مهندسی کشاورزی گرایش باغبانی در سطح آموزش عالی ادامه تحصیل دهند.

* ساعت آموزش

رشته «پرورش میوه‌های دانه‌دار و دانه‌ریز» دارای 111 ساعت آموزش است که شامل 42 ساعت شایستگی‌های عمومی، 2 ساعت شایستگی‌های پایه، 58 ساعت شایستگی‌های فنی و 9 ساعت شایستگی‌های غیرفنی است.

استاندارد مهارت و درس این رشته شامل «زیست‌شناسی متشکل از 2 واحد نظری»، «باغبانی عمومی(نوع ۲) متشکل از 8 واحد نظری و 18 واحد عملی»، «تولید و پرورش درخت گلابی متشکل از یک واحد نظری و 2 واحد عملی»، «تولید و پرورش درخت به متشکل از یک واحد نظری و 2 واحد عملی»، «تولید و پرورش درخت سیب متشکل از 2 واحد نظری و 3 واحد عملی»، «تولید و پرورش مو متشکل از 2 واحد نظری و 3 واحد عملی»، «تولید و پرورش انار متشکل از یک واحد نظری و 2 واحد عملی»، «تولید و پرورش انجیر متشکل از یک واحد نظری و 2 واحد عملی» و «کارورزی متشکل از 4 واحد عملی» است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top