تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/11/16 - 08:59
کد خبر: 258075

سرگردانی مردم در بازار طلا

این روزها طلای ۱۸ عیار در کنار سکه روند صعودی قیمت را در دستور کار خود قرار داده است به طوریکه بالغ بر ۲۰ هزار تومان در طول ۳ ماه بر قیمت طلای ۱۸ عیار افزوده شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از میزان، با افزایش قیمت طلا و سکه در بازار تغییرات بسیاری بوجود آمده است به طوری که مردم به جای خرید طلا بیشتر در راستای فروش طلای خود به طلافروشی‌ها مراجعه می‌کنند.این روزها طلای ۱۸ عیار در کنار سکه روند صعودی قیمت را در دستور کار خود قرار داده است به طوریکه بالغ بر ۲۰ هزار تومان در طول ۳ ماه بر قیمت طلای ۱۸ عیار افزوده شده است.

گزارش‌های میدانی از بازار طلا و جواهر تهران حاکی از آن است که اکثر طلا فروشی‌ها به واسطه رکود حاکم در بازار با کاهش مشتری روبرو هستند از این رو تمایلی به خرید طلا از سوی مشتریان نشان نمی‌دهند.در این میان برای فروش طلای دست دوم به طلا فروشی‌های بازار مراجعه کردیم و از ۱۰ طلا فروشی مراجعه شده تنها یک طلا فروشی اقدام به خرید طلا می‌کرد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا اکثر طلا فروشی‌های بازار خرید طلا ندارند، پاسخ داد: با توجه به افزایش قیمت طلا در مدت اخیر مردم کمتر طلا می‌خرند. از این رو طلا فروشی‌ها برای خرید طلا از مردم به واسطه کمبود منابع با مشکل روبرو می‌شوند.

در همین راستا محمد کشتی آرای رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر ایران در ارتباط با وضعیت بازار طلا و جواهر در این روزها، خاطر نشان کرد: خرید طلا از سوی طلافروش ها نیاز به منابع مالی دارد و رکود حاکم بر بازار باعث شده است که طلا فروشی‌ها برای خرید طلا با مشکل روبرو شوند.

وی افزود: رکود به غیر از بازار طلا در بخش‌های دیگر اقتصادی کشور وجود دارد و از این رو طلا فروشان برای خرید نیاز دارند تا قطعه طلایی بفروشند و بعد از آن اقدام به خرید کنند.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر ایران با بیان اینکه طلا فروشی‌ها در این روزها فروش خوبی ندارند، خاطرنشان کرد: درحال حاضر طلا فروش‌ها به دلیل اینکه منابع کافی در اختیار ندارند برای خرید طلا تمایلی ندارند و مجبورند بعد از فروش طلا اقدام به خرید طلا کنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
صندوق‌های بازنشستگی/ از افزایش نرخ جایگزینی تا بی‌عدالتی در مستمری‌های پرداختی
عصر فناوری‌/ هوش مصنوعی چگونه آینده را تغییر می‌‍‌دهد؟
جشن برداشت زعفران در ایران
آموزش تیزهوشان نهم رایگان!
معرفی صرافی آبان تتر، نگاهی بر قابلیت ها و خدمات این صرافی ارز دیجیتال
راهنمای خرید ویپ از سایت ویپ دیاکو
پاپ اسمیر چیست؟ و بهترین زمان انجام آن
فرش ماشینی با فرش دستباف چه تفاوت‌هایی دارد؟
امیر تتلو در مدح امام علی (ع) شعر سرود + عکس
بزرگترین مزرعه استخراج ارز دیجیتال در خراسان شمالی کشف شد
آمریکا این بار با اف ۱۵ های جدید جیب عربستان را خالی می‌کند
امام‌ جمعه این شهر در اثر سانحه تصادف درگذشت
صدایی که دستور جنایت صادر کرد!
مرگ؛ ایستگاه پایانی دو قاتل
سرکوب آمریکایی‌ها توسط چماقداران ایرانی - یهودی
باران بهاری در راه ۱۸ استان
چند ساعت در شبانه‌روز بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟
۳ روز مانده به بازگشایی نمایشگاه کتاب/ کارگران مشغول کارند
کمبود آب بلوچستان تا ۴ سال آینده رفع می شود
رونالدو و مسی هم تیم می‌شوند؟!
مورایس: برای آینده برنامه‌هایی دارم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top