تاریخ انتشار: چهارشنبه 1397/04/13 - 20:22
کد خبر: 271649

اعتراض دانشجویان به حکم بازنشستگی گلشنی

البته برخی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف، اعلام کردند که به این تصمیم اعتراض دارند و اعتراض خود را از طریق جمع‌آوری امضا و ارسال نامه به رئیس دانشگاه و مراجع بالاتر برای اتخاذ تصمیمی دیگر... اعلام می‌نمایند.

خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از آنا؛ حکم بازنشستگی مهدی گلشنی عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف که چندی پیش به وضعیت دانشگاه‌های کشور انتقاداتی مطرح کرد صبح امروز، ابلاغ شد.

دکتر مهدی گلشنی استاد ممتاز و عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف و بنیانگذار گروه فلسفه علم این دانشگاه، صبح امروز حکم بازنشستگی خود را از معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه دریافت نمود.

گلشنی سال‌ها برای دانشجویان به یک برند تبدیل شده و همه دانشجویان و کارشناسان علاوه بر جایگاه علمی بالا،‌ او را به صریح‌اللهجه بودن و فردی که هر جا ایرادی ببیند صریح و رک بیان می‌کند، می‌شناسند.

او به عنوان نظریه‌پرداز، کارشناس مسائل فرهنگی و اجتماعی و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ماه‌های اخیر مواضع انتقادی نسبت به عملکرد مسئولین دانشگاه‌ها، شورای عالی انقلاب فرهنگی و دیگر دستگاه‌های فرهنگی مطرح کرده بود.

اعلام بازنشستگی وی طی مراحل قانونی انجام شده اما انتظار جامعه علمی و دانشجویان این است که فردی با چنین سوابق علمی درخشان همچنان می‌تواند در دانشگاه فعالیت نماید. برخی il معتقدند این تصمیم بی‌ارتباط با انتقادهای وی از رئیس دانشگاه صنعتی شریف و وضعیت این دانشگاه نبوده است.

گلشنی بهمن پارسال در اظهار نظری، انتقاداتی نسبت به روسای برخی دانشگاه‌های کشور وارد کرد و گفت: باید روسای دانشگاه گزینه‌های درستی باشند، استاد بودن کافی نیست، نماز خواندن و روزه گرفتن هم کافی نیست، رئیس دانشگاه باید فرهنگ و جاذبه داشته باشد، بتواند بر محیط تاثیرگذار باشد، نه اینکه در بروکراسی و نامه‌نگاری گرفتار شود. مسئولین بعضی دانشگاه‌ها به صورت رسمی بی‌کفایت هستند. من در شورا هم گفتم نباید اینطور سر سری انتخاب کنیم، بنده عرض کردم اگر شاه را بیاورید و شما را هم بیاوریم(به آقای روحانی گفتم) به شما می‌گوید ببین من چه کسانی را در راس دانشگاه مثلا آریا مهر (شریف کنونی) گذاشتم و شما چه کسانی را برگزیدید؟

گلشنی از وضعیت فرهنگی جاری در دانشگاه‌ها نیز به شدت گلایه دارد و بارها انتقادات خود را مطرح نموده است، او معتقد است ارزش‌های اسلامی در دانشگاه‌ حاکم نیست. وی با تاکید بر این نکته گفت: وقتی مسائل را مطرح می‌کنیم، برخی افراد به دلیل مسئولیت‌هایی که دارند خوششان نمی‌آید و فکر می‌کنند باید طوری وانمود کرد که همه چیز مرتب است و سرجای خودش قرار دارد، این مشکل جامعه است.بی‌فرهنگی در دانشگاه موج می‌زند، بی‌اخلاقی در جامعه را شاهد هستیم، به هرحال نهادی در کشور باید این مشکلات را رصد کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه شریف، با گلایه از رفتار شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: به گونه‌ای رفتار می‌کنند که گویی همه‌چیز مرتب است و هیچ مشکلی وجود ندارد. بنده بیش از 40 سال در دانشگاه هستم، هیچ‌گاه در این مدت وضعیت فرهنگی این‌گونه نبوده است. اینکه پارتی‌بازی، رابطه دوستانه حاکم باشد؛ بی‌توجهی به مشکلات حاکم باشد، به شکایات توجه نشود، مسئولین پاسخگو نباشند، تاکنون وجود نداشته است.

اعتراض دانشجویان به تصمیم بازنشستگی گلشنی
به سراغ دانشجویان، این استاد رفتیم و درباره بازنشسنگی گلشنی، با آنها گفت‌وگو کردیم که البته دانشجویان تصمیم گرفتند نامشان ذکر نشود. یکی از دانشجویان دوره پسا دکتری گلشنی گفت: «صبح امروز از طرف رئیس دانشگاه صنعتی شریف حکم بازنشستگی دکتر، برای آخر تیرماه صادر و توسط معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی خدمت ایشان ابلاغ شده است. اخراج یا بازنشستگی اجباری در کار نیست، ایشان استاد ممتاز هستند و سنوات مجازشان به اتمام رسیده است اما هیات امناء دانشگاه می‌توانست سنوات تدریس دکتر گلشنی را باتوجه به ارزش‌های علمی که در جامعه دانشگاهی دارند تمدید کنند، کاری که در دانشگاه‌های دیگر رایج است و به وفور اتفاق می‌افتد».

یکی از شاگردان دیگر دکتر گلشنی اظهار کرد: «اخیرا دانشگاه تهران مصوبه‌ای داشته است مبنی بر اینکه استادان ممتاز از بازنشستگی معاف هستند و مادام‌العمر می‌توانند در دانشگاه تدریس کنند. دانشگاه شریف که هم‌تراز با دانشگاه تهران است چرا مسئولین نمی‌توانند چنین مصوبه‌ای داشته باشند؟ دکتر گلشنی فرد ارزشمند و اثرگذاری در سپهر علمی و فرهنگی کشور است، بازنشستگی ایشان خسارت زیادی می‌تواند بر جامع علمی دربرداشته باشد».

دانشجوی دیگری گفت: «آقای گلشنی 80 سال سن دارند و آقای احمدی که چندی پیش فوت کردند نیز بالای 80 سال سن داشتند اما بازنشته نشدند و تا آخر عمرشان در دانشگاه شهید بهشتی تدریس می‌کردند افراد دیگری نیز در دانشگاه‌ها اینچنین هستند و اساسا قطع حضور و عدم استفاده از نظریات علمی استاد صاحب نظری مانند دکتر گلشنی عاقلانه نیست و احتمالا به دلیل انتقادات ایشان از جامعه دانشگاهی به ویژه دانشگاه صنعتی شریف، تصمیمی مبنی بر ماندن ایشان در دانشگاه اتخاذ نشده است».

البته برخی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف، اعلام کردند که به این تصمیم اعتراض دارند و اعتراض خود را از طریق جمع‌آوری امضا و ارسال نامه به رئیس دانشگاه و مراجع بالاتر برای اتخاذ تصمیمی دیگر... اعلام می‌نمایند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آزمون مجدد برای این کنکوری‌ها برگزار می‌شود
شرایط پرداخت ارز حجاج اعلام شد
دیدگاه مالکان جدید می‌تواند استقلال را متحول کند
چرا گزارش بی‌بی‌سی درباره نیکا شاکرمی جعلی است؟
نسخه پیچیده فروش اینترنتی دارو
فیلم/ ورود نیروهای پلیس برای سرکوب دانشجویان در دانشگاه یوتا
رئیسی ۲ قانون را ابلاغ کرد
اولین تصویر از درب طلای حرم امام رضا (ع)
رشد ۲.۴ درصدی موالید مادران زیر ۲۴ سال
نامه سازمان خصوصی‌سازی به فدراسیون فوتبال درباره سرخابی‌ها
درخواست جذب سالانه ۱۵۰۰۰ نیروی پرستاری
دیگر قادر به پذیرش بیشتر اتباع نیستیم
آخرین آمار از تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی
دانشجویان معترض ساختمان دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند
تجمع دانشگاهیان شریف در حمایت از خیزش دانشجویان در جهان
ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
آخرین وضعیت سعید آقاخانی و توضیحاتی درباره ادامه «نون‌ خ»
واریز ۲ میلیون تومان به حساب معلمان در آستانه روز معلم
آشنایی با زنان عارفی که مردان دانشمند از محضرشان درس گرفتند
راه‌اندازی سامانه نظارت و شفافیت مدارس غیردولتی تا مهر
حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه
آزمون مجدد برای این کنکوری‌ها برگزار می‌شود
دانشجویان معترض ساختمان دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند
تجمع دانشگاهیان شریف در حمایت از خیزش دانشجویان در جهان
ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه
دانش آموختگان ما وعده صادق را رقم زدند
معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
مخبر خواستار اجرای سریع سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شد
تصویب راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها
جذب ۷۲ هزار معلم از طریق آزمون‌های استخدامی
فراهم شدن امکان تغییر محل آزمون دانشجویان پیام نور
مهلت انتخاب رشته دکتری برای بار سوم تمدید شد
اعتراضات دانشجویی در آمریکا می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود
لزوم هدایت درست انتخاب رشته دانش آموزان در دانشگاه‌
پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی
جذب نیروی امریه در پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top