تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/05/30 - 19:56
کد خبر: 278973

علم الهدی: پذیرش امامت اهل بیت (ع) ملاک ماندن در مسیر ولایت الهی

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی: شعار «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند» به این معنا نیست که اهل کوفه پیمان شکنی کردند بلکه آنان با اصل امامت مخالفت کردند و در مقابل آن ایستادند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از افکار، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی نماینده، ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد در ویژه برنامه فرهنگی تبلیغی قبل از نماز ظهر و عصر در رواق امام خمینی (ره) در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت نخستین شهید کربلا و نماینده خاص امام حسین (ع) پیرامون عقاید مردم کوفه به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: شعار «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند» به این معنا نیست که اهل کوفه پیمان شکنی کردند بلکه آنان با اصل امامت مخالفت کردند و در مقابل آن ایستادند.

وی با اشاره به اینکه حضرت علی (ع) را سرسخت‌ترین دشمنانش هم دوست داشتند، ولی امامت او را قبول نداشتند، افزود: دوست داشتن امام علی (ع) منهای ولایت او زمینه انحراف انسان از مسیر اصلی را فراهم می‌سازد چرا که اصل باقی ماندن در مسیر اهل بیت (ع) پذیرفتن ولایت و امامت آن بزرگواران است.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه در دوران قبل از امامت حضرت علی (ع) شهر کوفه به عنوان اردوگاه بزرگ نظامی اسلام و به منظور ادامه فتوحات مسلمانان در ایران و سرزمین‌‌های ماورای آن از اهمیت بالایی برخوردار بود خاطرنشان کرد: مسلمانانی که در کوفه زندگی می‌کردند نسبت به دین اسلام گرایش فرهنگی قوی داشتند، ولی امامت حضرت علی (ع)، حجت خدا بودن و جانشین پیامبر (ص) بودن ایشان را باور نداشتند و با امام (ع) به عنوان خلیفه عادل بیعت کردند.

وی افزود: بیعت مردم کوفه حتی زمانی که می‌خواستند با حضرت علی (ع) بیعت کنند در چارچوب یک بیعت آسمانی و با یک رهبر آسمانی نبود، بنابراین حضرت از این بیعت امتناع داشتند.

علم‌الهدی با بیان اینکه پذیرش امامت اهل بیت (ع) ملاک ماندن در مسیر ولایت الهی است گفت: دلیل گمراهی اهل کوفه جدایی از امامت و ولایت بود.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه اهل کوفه نه جزو غاصبین بودند و نه جزو خوارج، افزود: جدایی از ولایت موجب گمراهی اهل کوفه شد و کارشان به جایی رسید که برای به شهادت رساندن امام زمانشان یعنی امام علی (ع) برنامه‌ریزی کردند.

علم الهدی با اشاره به حضور مسلم در کوفه و بیعت ۱۸ هزار نفر با او گفت: مردم کوفه با تحلیل غلط در برابر حرف، ولی خدا، مسلم بن عقیل را تنها گذاشتند و بعد از شهادت او پشیمان شده و توبه کردند.

وی بیان کرد: مردم کوفه امام علی (ع) را صرفا به دلیل شجاعت و برجسته‌ترین بنده خدا بودن دوست داشتند، اما باید ایشان را به عنوان، ولی امر و حجت بالغه خدا قبول می‌داشتند و اطاعت می‌کردند، اما این گونه نبود. امروز هم ما از انقلاب، نظام و رهبری به‌دلیل اینکه، ولی امر و حجت امام زمان (عج) است اطاعت می‌کنیم و هیچ وقت از این مسیر برنمی‌گردیم.

وی با اشاره به اینکه در عصر کنونی برخی درباره برجام در مقابل نظر مقام معظم رهبری تحلیل‌های سیاسی می‌کنند ابراز کرد: در واقعه کربلا و قیام امام حسین (ع) نیز عده‌ای در برابر حرف، ولی خدا، تحلیل سیاسی کردند و از حمایت از ایشان خودداری کردند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
طرح انسداد مرزهای شرقی افغانستان آغاز شد
رقم هدیه روز معلم مشخص شد
شکایت خواننده معروف به پلیس فتا
دستگیری ۲۵ داوطلب کنکور
نتانیاهو: با یا بدون توافق به رفح حمله می‌کنیم
آقای اژه‌ای برای رفع هرگونه نگرانی در تضییع حق طلبه خوزستانی دستور به بررسی مجدد دهید
طباطبایی: اظهارات نصیری تکرار یک شوخی بی‌مزه است/ رسولی:حرف‌های نصیری ارتباطی به جریان اصلاحات ندارد
اسکای ویو دبی: تجربه فوق العاده سرسره شیشه ای و سکو تماشای دبی
دیزل ژنراتور؛ راهکاری قدرتمند برای تأمین برق
اصولی که هر دانشجویی باید آن را رعایت کند
تظاهرات دانشجویان دانشگاه راتگرز در نیوجرسی آمریکا +فیلم
وعده صادق ضربه مهلکی به غرب پرستان داخلی بود!
شگرد جدید صهیونیست‌ها برای کودک‌کشی در غزه
محل آخرین بازی استقلال در لیگ برتر
آیا طرفداران امام خمینی خرافاتی بودند؟! +فیلم
پیام حماس به گروه‌های مقاومت درباره مذاکرات
معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
اوسمار مدعی شد که سپاهان بلوف زده است
زمان بیست و دومین حراج شمش طلا در مرکز مبادله اعلام شد
کارگران قرارداد موقت دائمی می‌شوند؟
آغاز فروش بلیت قطارهای فوق‌العاده مشهد از امروز
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top