تاریخ انتشار: چهارشنبه 1397/09/28 - 22:03
کد خبر: 294997

حجت‌الاسلام حیدری مطرح کرد؛

اشکال شرعی در موسیقی‌های اجرا شده دانشگاه اراک

معاون نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه اراک نسبت به اجرای موسیقی زنده و هم‌نوازی دختران و پسران در دانشگاه واکنش نشان داد و گفت: به صراحت اعلام می‌کنم که بیشتر این موسیقی‌ها از لحاظ شرعی اشکال دارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حجت الاسلام مجید حیدری، معاون نهاد رهبری در دانشگاه اراک در گفتگو با خبرگزاری دانشجو در خصوص ترویج موسیقی و هم نوازی دختران و پسران در این دانشگاه گفت: یکی از مشکلات دانشگاه نبود نظارت بر برنامه‌هایی است که توسط دانشجویان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام حیدری با بیان اینکه گاهی برنامه‌هایی در دانشگاه برگزار می‌شود که در شأن دانشگاه و دانشجو نیست، ادامه داد: آنچه باعث نگرانی می‌شود، اجرای قطعات موسیقی است که بنده به صراحت اعلام می‌کنم بیشتر این موسیقی‌ها اشکال دارد.

معاون نهاد رهبری دانشگاه اراک بیان کرد: بعضی از موسیقی‌های اجرا شده در برنامه‌های دانشجویی در شعر، بعضی در آهنگ و بعضی در هر دو مشکل دار است و دانشجو را از رسالت اصلی خود که تولید و توسعه علم و همچنین رشد فضائل اخلاقی است، دور می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در جشن روز دانشجو که از طرف خود دانشگاه برگزار شد، شاهد پخش موسیقی‌هایی بودیم که مناسب فضای معنوی دانشگاه نیست، افزود: آنچه پخش شد یک موسیقی تند با کوبه و ضرب بالا که مناسب مجالس لهو و لعب است.

حجت الاسلام حیدری تصریح کرد: آیا تفریح و شادی با ابزار گناه کار درستی است؟ آیا این چیزی است که ما در دانشگاه دنبال آن هستیم.

وی با تأکید براینکه ما با موسیقی مخالف نیستیم، افزود: اگر موسیقی با هدف، معنا و جهت دار باشد و انسان را به فساد و ابتذال نکشاند، اشکالی ندارد، اما اگر انسان را از معنویت و ذکر خدا غافل کند، حرام است.

معاون نهاد رهبری در دانشگاه اراک تأکید کرد: مسئولان فرهنگی دانشگاه باید فکری به حال برنامه‌های دانشجویی کنند. شورای فرهنگی که در راس برنامه‌های فرهنگی است و به این برنامه‌ها مجوز م. یدهد باید فکری اساسی کند.

وی کم کاری در این زمینه از طرف مسئولین فرهنگی دانشگاه را مشهود دانست و افزود: اخیرا نیز جشنواره‌ای در دانشگاه برگزار شد به نام جشنواره رویش که کانون‌های فرهنگی در آن حضور داشتند و ما شاهد اجرای موسیقی زنده دختر و پسر هم زمان در یک غرفه بودیم.

حجت الاسلام حیدری گفت: بنده امروز هشدار می‌دهم اگر الان جلوی این مسئله گرفته نشو،د در آینده شاهد اتفاقات بدتری خواهیم بود!

وی با بیان اینکه دانشگاه اراک یکی از دانشگاه‌های مادر در استان محسوب می‌شود، افزود: این دانشگاه باید برای سایر دانشگاه‌های استان الگو باشد و در این شرایط نمی‌توانیم از دیگر دانشگاه‌ها انتظار داشته باشیم مسائل فرهنگی را رعایت کنند.

معاون نهاد رهبری دانشگاه اراک ادامه داد: وقت ملاقات با رئیس دانشگاه گرفته ام و این مسائل را با ایشان در میان می‌گذارم. اگر به نتیجه رسیدم که هیچ و گرنه موضوع را از کانال‌های دیگر پیگیری خواهم کرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top