تاریخ انتشار: یکشنبه 1398/05/06 - 19:43
کد خبر: 321898

سندرز: ما نباید از ایران متنفر باشیم

نامزد دموکرات انتخابات آتی آمریکا در اظهاراتی از سیاست واشنگتن در دشمنی با ایران و حمایت کامل از رژیم‌های صهیونیستی و ریاض به شدت انتقاد کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از باشگاه خبرنگاران، برنی سندرز، نامزد انتخابات مقدماتی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در گفتگو با «پاد سیو آمریکا» گفت سیاست خارجی این کشور نباید صرفا حمایت از رژیم صهیونیستی و عربستان و ضد ایران باشد.

او در این گفتگو با انتقاد از سیاست‌های خاورمیانه‌ای آمریکا در حمایت از اسرائیل گفت: «راهبرد ما در خاورمیانه نباید فقط حمایت از اسرائیل، حمایت از اسرائیل و حمایت از اسرائیل باشد. ما باید با همه کشورها، همه گروه‌ها و همه مردم منطقه کار کنیم.»

سناتور ایالت ورمونت با انتقاد از عملکرد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، افزود: «ما شاهد قدرت‌گیری یک دولت افراطی دست راستی در اسرائیل هستیم که گرایش‌های نژادپرستانه بسیاری دارد. این رفتار دولت نتانیاهو است که تنش‌ها بین اسرائیل و فلسطینی‌ها را تشدید کرده است. ضمن اینکه تصمیم دونالد ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس هم موضوع مذاکرات با فلسطینی‌ها را با خطر جدی مواجه کرده است.»

برنی سندرز در ادامه عربستان سعودی را «یک دیکتاتوری شریر و کریه» خواند گفت: «باید با صدای بلند درباره آنچه این حکومت خبیث با مردمش رفتار می‌کند، صحبت کنیم. من افتخار می‌کنم که در سال ۲۰۱۶ با هیلاری کلینتون در این خصوص اختلاف نظر داشتم. ریاض با زنان همچون شهروندان درجه سه رفتار می‌کند. این در حالیست که این دیکتاتوری شریر و کریه متحد عالی ما خوانده می‌شود. پس چه می‌توان گفت جز اینکه سیاست خارجی ما صد درصد حامی اسرائیل و صد درصد حامی عربستان سعودی است؟ ما نباید از ایران متنفر باشیم.»

این سیاستمدار کهنه‌کار و چپ آمریکایی همچنین وعده داد در صورتی که به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب شود با سران عربستان سعودی، ایران،  رژیم صهیونیستی و فلسطینیان پای میز مذاکره بنشیند تا به اختلافات در منطقه پایان بخشد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
طرح انسداد مرزهای شرقی افغانستان آغاز شد
رقم هدیه روز معلم مشخص شد
شکایت خواننده معروف به پلیس فتا
دستگیری ۲۵ داوطلب کنکور
نتانیاهو: با یا بدون توافق به رفح حمله می‌کنیم
آقای اژه‌ای برای رفع هرگونه نگرانی در تضییع حق طلبه خوزستانی دستور به بررسی مجدد دهید
طباطبایی: صحبت‌های نصیری تکرار کمدیک تراژدی دوسال پیش براندازهاست/ رسولی: نصیری مسئول حرف‌های خودش است و ارتباطی به جریان اصلاحات ندارد
اسکای ویو دبی: تجربه فوق العاده سرسره شیشه ای و سکو تماشای دبی
دیزل ژنراتور؛ راهکاری قدرتمند برای تأمین برق
اصولی که هر دانشجویی باید آن را رعایت کند
تظاهرات دانشجویان دانشگاه راتگرز در نیوجرسی آمریکا +فیلم
وعده صادق ضربه مهلکی به غرب پرستان داخلی بود!
شگرد جدید صهیونیست‌ها برای کودک‌کشی در غزه
محل آخرین بازی استقلال در لیگ برتر
آیا طرفداران امام خمینی خرافاتی بودند؟! +فیلم
پیام حماس به گروه‌های مقاومت درباره مذاکرات
معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
اوسمار مدعی شد که سپاهان بلوف زده است
زمان بیست و دومین حراج شمش طلا در مرکز مبادله اعلام شد
کارگران قرارداد موقت دائمی می‌شوند؟
آغاز فروش بلیت قطارهای فوق‌العاده مشهد از امروز
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top