تاریخ انتشار: شنبه 1398/06/09 - 03:57
کد خبر: 326070

ذاکری: دانشگاه‌ها از شرکت‌های کوچک دانشجویی حمایت کنند

رئیس دانشگاه علم و صنعت گفت: حمایت مالی از پژوهش دانشگاهی یک شرط لازم است اما برای به نتیجه رسیدن کار تحقیقاتی کافی نیست چراکه دانشگاه باید شرایطی را برای دانشجویان ایجاد کند تا آنها بتوانند با تشکیل شرکت‌های کوچک توانایی خود را اثبات کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، جبار علی ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت با اشاره به نقش مهم دانشگاه ها در حمایت از دانشجویان و فارغ التحصیلان گفت: یکی از وظایف و اولویت های دانشگاه ها حمایت از دانشجو یان صاحب ایده و خلاقیت است تا آنها بتوانند با پشتیبانی دانشگاه شرکت های کوچکی را راه اندازی کرده و ایده های خود را به تولیدات و محصولات نوآورانه تبدیل کنند.

* توانمند سازی شرکت ها تا زمان عملیاتی شدن ایده های نو

وی افزود:دانشگاه علم و صنعت ایران در راستای حمایت از دانشجویان نخبه و مهارتی در مراکز رشد به توانمند سازی آنها در قالب شرکت های نوپا می پردازد و تا عملیاتی شدن ایده های دانشجویان تأمین مالی آنها را انجام خواهد داد.

* راه اندازی صندوق مالی برای حمایت از شرکت های دانشجویی

ذاکری ادامه داد: این دانشگاه برای گسترش شرکت های تازه تأسیس دانشجویی یک صندوق مالی را راه اندازی کرده است که به بررسی طرح ها و ایده های دانشجویان می پردازدو در مرحله بعد با کمک مالی تحقیقات آنها را به مرحله اجرا در می آورد به طوری که فرایند این کار از صفر تا صد توسط دانشگاه انجام می شود.

* دستاورد شرکت های نوپا قراردادهای تجاری است

وی اضافه کرد: اثرات فعالیت های شرکت های نوپا دانشجویی در مدت زمان کوتاهی خود را نشان می دهد در حال حاضر دستاورد شرکت های کوچک دانشجویی دانشگاه علم و صنعت ایران منجر به قراردادهای تجاری قابل توجهی شده است از طرفی باید بگویم دانشگاه ها کافی است شرکت های کوچک نوپا را تازمانی که هزینه آنها با درآمدشان همخوانی یابد حمایت انجام دهند.

* شرکت های دانشجویی آثار اجتماعی خوبی دارند

رئیس دانشگاه علم و صنعت گفت: بسیاری از شرکت های دانشجویی بعد از حمایت دانشگاه از سیستم تحت پوشش ما خارج می شوند و در قالب شرکت دانش بنیان فعالیت خود را ادامه می دهند البته باید بگویم این شرکت ها دارای آثار اجتماعی خوبی هستند به طور مثال مقوله های اشتغال ، کارآفرینی و اثر بخشی اجتماعی را به همراه دارند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top