تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/07/29 - 19:56
کد خبر: 332220

رئیس مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری:

شاخص رتبه‌بندی دانشگاه‌های وزارت علوم روزآمد می‌شود

رئیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری گفت: شاخص های رتبه بندی دانشگاه های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حال روزآمدسازی است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری (رایسست) و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، دکتر محمدجواد دهقانی در جلسه ویدئو کنفرانس با دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان با اعلام این خبر افزود: پایگاه استنادی علوم جهان اسلام فعالیت هایی مانند رصد تولید علم در ایران و کشورهای اسلامی، رتبه بندی نشریات، دانشگاه ها، همایش ها، و شناسایی پر تالیف ترین نویسندگان انجام می دهد.

وی از اعلام آمادگی جهت تاسیس شاخه رایسست در دانشگاه رفسنجان، انتشار نشریات و چاپ کتاب های آن دانشگاه، حمایت از کنفرانس های دانشگاه رفسنجان، استفاده از پایگاه داده‌های مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری، استفاده از مرکز همایش‌های بین الملل جهت برگزاری مشترک همایش‌های ملی و بین‌المللی، به کارگیری پژوهشگر غیر مقیم، همکاری در زمینه‌های در حوزه‌های روابط بین‌الملل، ارتباط بین گروه های پژوهشی و برگزاری کارگاه های آموزشی به عنوان بخشی از فعالیت های مشترک خبر داد.

این جلسه با حضور مسئولین مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری (رایسست) و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام از جمله دکتر محمدجواد دهقانی رئیس رایسست و سرپرست ISC معاونان و مدیران این مرکز و همچنین مسئولان دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان از جمله دکتر حسن رنجبر عسکری رئیس دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان و مدیران این دانشگاه برگزار شد.

در این جلسه مقرر شد مسئولین دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان نسبت به ارسال آخرین فهرست نشریات معتبر خود به همراه لینک مرتبط به منظور ارزیابی و ورود این نشریات به سامانه Master Journal List پایگاه‌استنادی اقدام کنند.

همچنین مقرر شد پس از معرفی نشریات با کیفیت برتر دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان، رایسست در انتشار و توزیع این نشریات با دانشگاه همکاری و دو طرف جهت عقد تفاهم نامه همکاری های علمی-پژوهشی و فناوری اقدام کنند.

پیشنهاد برگزاری جلسه ویدیو کنفرانس در بازه زمانی سه ماهه به منظور بررسی پیشرفت‌ها و دستاوردهای دوره‌ای در عملیاتی سازی تفاهم‌نامه توسط دو طرف مطرح شد.

دانشگاه ولی عصر(عج) در سال ۱۳۶۹ تاسیس شده است و با پذیرش دانشجو از سال تحصیلی ۷۱-۷۰ فعالیت خود را آغاز کرده است. در حال حاضر بیش از ۸ هزار دانشجو در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه ولی‌عصر (عج) مشغول به تحصیل هستند و بیش از ۲۷۰ عضو هیات علمی در مرتبه استادی، دانشیاری، استادیاری و مربی کار تدریس و آموزش دانشجویان را بر عهده دارند.

این دانشگاه دارای ۶ دانشکده علوم پایه، ریاضی و کامپیوتر، فنی و مهندسی، کشاورزی، ادبیات و اقتصاد و مدیریت است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top