تاریخ انتشار: چهارشنبه 1398/08/22 - 11:08
کد خبر: 334763

تحلیلی بر مستند «ایکسونامی»؛

چرا برخی از تفکرات ضدغربی وحشت دارند؟

چرا برخی از تفکرات ضدغربی وحشت دارند؟

مستندی چالشی و انتقادی با محتوای ضد غربی توسط تعدادی از جوانان دلسوز و دغدغه مند ساخته شده که برای نخستین بارفراتر از مرزها به روایت و تصویر متن و بطن سیاهی ها و زشتی های جامعه غربل به ویژه آمریکا پرداخته است. مستندی که صریح و افشاگرانه است و جسورانه به بازنمایی واقعیت ها و برون داده های سیستم سرمایه داری می پردازد.

سینما انقلاب : مستندی چالشی و انتقادی با محتوای ضد غربی توسط تعدادی از جوانان دلسوز و دغدغه مند ساخته شده که برای نخستین بارفراتر از مرزها به روایت و تصویر متن و بطن سیاهی ها و زشتی های جامعه غربل به ویژه آمریکا پرداخته است. مستندی که صریح و افشاگرانه است و جسورانه به بازنمایی واقعیت ها و برون داده های سیستم سرمایه داری می پردازد. فیلمی که در آن تاریخ و فضایی بازسازی تصنعی و شعاری نمی شود. نمایش گوشه ای از تمدن پرادعای و زرق وبرق داری است که وقتی پرده کنار برود تلخی ها، زشتی ها، چرک ها و دمل هایش حال هر مخاطبی را به هم می زند.

حال و بعد از پخش این مستند ، چه شده که از سازمان سینمایی گرفته تا کانال های وابسته و بله قربان گو به تکاپو افتادند تا هم آب را گل آلود کنند و هم از آب گل الود ماهی های خودشان را صید کنند؟

نمایش یک اثر مستند در یک محفل نخبگانی برای جمعی از اصحاب فکری، دانشجویان ، طلاب و مدعوین محدود چه نیازی به این همه هیاهو و جارو جنجال دارد؟ چرا عده ای در حال و هوای برجام و آشتی با کدخدا از نمایش یک مستند در یک محفل کوچک عصبانی هستند؟

این نه حکایت سریال «گاندو» ست که ازرسانه ملی پخش شده است و نه فیلم سینمایی« دیدن این فیلم جرم است» حوزه هنری که به تریش قبای مدیران سینمایی برخورده است! یک مستند جمع و جور مبتنی بر مستندات و مصادیق عینی و فکت های واقعی و مجسم از گوشه های از تمدن پرطمطراق آمریکایی! چرا در این سال ها هر تجربه و حرکتی علیه آمریکا یا انگلیس برای دولتمردان ما برخورنده است؟

چرا دو پاسپورتی های دولتی که به وفور در بدنه مدیریت سینمایی کشور رخنه دارند اینقدر هول زده و دست پاچه شده اند و به بهانه عدم مجوز «ایکسونامی» که خود در کوتاهی و سنگ اندازی در عدم صدور آن دخیل هستند اینقدر الم شنگه راه انداخته اند تا جایی که ابلاغیه درون سازمانی شان را هم روی سایت و اتوماسیون می گذارند و در اختیار کانال ها و سایت های مالوف و معلوف شان قرار می دهند تا کلاهی از این نمد عایدشان شود؟

سوال اینجاست که چرا اداره کل نظارت و ارزشابی در صدور مجوز این مستند کوتاهی کرده است؟ و با وقت کشی، ترفند و تعارفات و قول و قرارهای شفاهی فضایی را فراهم آورد تا امکان لغو برنامه نمایش فیلم ممکن نباشد.

چرا معاونان سینمایی در ایجاد فضای مغشوش پیرامون حاشیه های این مستند رٱسا ورود و حضور دارد؟ مستند ایکسونامی نمایش لایه های کثیف و چندش آور سبک زندگی احمقانه ای است که بسیاری از عزیزان شیفته سینه چاک آن هستند و اصرار دارند با تن دادن و تمکین معاهده های آمریکایی و صهیونیستی به جریان جهانی سازی فرهنگی بپیوندند.

آقایان مسئولان سینمایی و سایت های نمک خورده خیلی جوش نزنید و براق نشوید. بچه های دلسوخته ای که پشت ساخت مستندهایی چون ایکسونامی هستند بیش از شما و پیش از شما به حریم و حرمت قانون آگاهند. لطفا بفرمائید دردتان چیست و از چه می سوزید؟

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top