تاریخ انتشار: چهارشنبه 1398/09/06 - 11:11
کد خبر: 336295

در گفت‌وگو با مسئول واحد خواهران اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل مطرح شد؛

در تلاشیم سد انگاره‌ها و خود انگاره‌های دختران را بشکنیم

در تلاشیم سد انگاره‌ها و خود انگاره‌های دختران را بشکنیم

گازرانی افزود: در تلاشیم سد انگاره ها و خود انگاره های دختران را بشکنیم تا خود واقعی و نیازهای واقعیشان را ببینند یعنی همان تصاویری که از یک دختر و نیازهایش توسط اطرافیان و خودش ساخته شده است و باعث از دست رفتن وقت، انرژی، خودباوری و استعدادهایی است که ارزشمند هستند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ الناز گازرانی، مسئول واحد خواهران اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در گفتگو با «خبرنامه دانشجویان ایران» پیرامون برگزاری سومین دوره کوثرانه اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل گفت:سومین دوره ی کوثرانه با نگاه و قالبی متفاوت در دانشگاه شاهد برگزار می شود.

گازرانی گفت: اولین دوره تخصصی مسائل حوزه زنان با هدف تبیین نظام مسائل حوزه زنان و تربیت نیرو و کادر سازی مناسب در این حیطه در تاریخ ۶ آذر لغایت ۸ آذر در دانشگاه شاهد برگزار خواهد شد.

مسئول واحد خواهران اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل ادامه داد: دوره ای که در سه گام مسئله شناسی، پاسخ غیر بومی به مسائل دختران و پاسخ حقیقی گفتمان ما و انقلاب به این مسائل برنامه ریزی شده است.

او ادامه داد: ما معتقدیم امام و انقلاب برای این نسل حرف دارند اما متاسفانه یا پاسخ نداده ایم یا با زبان و ادبیات خودشان پاسخ نداده ایم، پاسخی که مطمئنیم فضای جدیدی را باز و دختران را به مسائل واقعیشان متوجه خواهد کرد

گازرانی افزود: در کوثرانه ما از دختران میخواهیم که با نگاه انتقادی به مسائل نگاه کنند.

او گفت: این دوره تخصصی فقط یک دوره آموزشی نیست دورهمی صمیمانه دخترانه ای است که باعث شکل گرفتن پیوندهای روحی و عاطفی در بین دختران می شود که جای خالی این دور همی ها کاملا ملموس است.

گازرانی افزود: در تلاشیم سد انگاره ها و خود انگاره های دختران را بشکنیم تا خود واقعی و نیازهای واقعیشان را ببینند یعنی همان تصاویری که از یک دختر و نیازهایش توسط اطرافیان و خودش ساخته شده است و باعث از دست رفتن وقت، انرژی، خودباوری و استعدادهایی است که ارزشمند هستند، مثال کوچک این مسئله درگیری اکثریت دخترانی با ویژگی ها، استعدادها، علایق و سلایق متفاوت با مسئله کنکور و ورود به دانشگاه است. تفاوت هایی که در مسائل زنان و دختران وجود دارد تا حد زیادی نادیده گرفته شده است.

او گفت: نیازها و مسائل دختران به اشتباه تفسیر شده و پاسخ نگرفته است و این یعنی دختران درگیر مسائلی شده اند که نه تنها حقیقی نیستند بلکه هنوز پاسخی ندارند.

او ادامه داد: این دوره شامل عناوینی از جمله بازخوانی کلیشه ها، نظام مسائل دختران با یک نگرش سیستمی و کل نگر و نارسایی ها در مطالعات حوزه دختران و همچنین مسائل حوزه ازدواج با تاکید بر انگاره ها و خود انگاره ها، نظامات اجتماعی، انگاری سازی دختر و تبیین تضادها میان تعاریف و نقش ها با حضور اساتید برجسته حوزه زنان

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اسلواکی: مخالف عضویت اوکراین در ناتو هستیم
سرهنگ ارتش آمریکا: پدافند هوایی اسرائیل قوی نیست
تقلای انگلیس برای تقویت روحیه نتانیاهو
تذکر جدی بی‌حجابی اثرگذاری اجتماعی فروانی دارد
فقط خودمان بودیم!
تصویر امروز ایران، در سخنان چهل سال پیش حضرت آقا
شعار جالب دانشجویان آمریکایی به زبان فارسی/ مرگ بر اسرائیل در دل دانشگاه‌های آمریکا +فیلم
انزوای اسرائیل در حال تعلیق است
اعتراف در خصوص حمله اسرائیل؛ باید منتظر پاسخ فوری ایران باشیم
شهادت عضو دیگر حزب‌الله در جنوب لبنان
واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد
شلیک ۱۵۰ موشک از جنوب لبنان به اراضی اشغالی
معاون رئیس جمهور: دولت بر استفاده از نیروهای مؤمن و انقلابی تاکید دارد
امیرعبداللهیان: «وعده صادق» تعریفی نو از موازنه قدرت غرب آسیا ارائه کرد
پرسپولیس به ۴ بانک و استقلال به هلدینگ خلیج فارس واگذار شد
تیم ملی کشتی فرنگی مقتدرانه قهرمان آسیا شد
سردار حاجی زاده روز ارتش را تبریک گفت
رئیس جمهور قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در آسیا را تبریک گفت
سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی» تصویب شد
۹۵۰۰ فلسطینی در زندان‌های اسرائیل محبوس هستند
حزب‌الله شهرک‌ها و مواضع نظامی اسرائیل را موشک‌ باران کرد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top