تاریخ انتشار: یکشنبه 1398/09/17 - 19:16
کد خبر: 337731

مطالبات دانشجویان نباید ابزار سیاسی اعضای شورای صنفی شود

دبیر کل شورای صنفی مناطق ۸ و ۹ کشور گفت: ما از همه دانشجویان و شورا‌های صنفی دانشجویان می‌خواهیم که مطالبات را صنفی نگه دارند و نگذارند ابزار سیاسی برخی از اعضا شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سید محمد حسینی، دبیر کل شورای صنفی مناطق ۸ و ۹ کشور  در گفتگو با خبرگزاری دانشجو، گفت: شورای صنفی دانشجویان دانشگاه‌ها با این هدف به فعالیت می‌پردازند که مشکلات دانشجویان در دانشگاه را پیگیری و تا حد امکان رفع کند. اما متاسفانه بنده از زمانی که وارد این مجموعه شدم گروه دیگری را مشاهده کردم که نه تنها هدف آن‌ها رفع مشکل دانشجو نبوده؛ بلکه به دنبال این هستند که مشکلات دانشجو را پلی برای رسیدن به خواسته‌های آن‌ها کنند.

حسینی در ادامه مطرح کرد: مثلا دانشجویی بازداشت می‌شود بنا به هر دلیل درست و یا نادرست، شما خواهید دید که این گروه شروع به پیگیری‌های عریان و پوپولیستی می‌کنند و بعد پز آن را به بقیه اعضا شورای صنفی دانشجویان می‌دهند که ما بودیم کار کردیم و شما هیچ کاری نکردید. درحالی که وقتی می‌پرسیم نتیجه پیگیری چی شد، شروع به فرافکنی می‌کنند. این قشر که از شعار‌های زیبا همچون عدالت، آزادی بیان، اتحاد شورا‌های صنفی استفاده می‌کند، ولی در عمل حتی به یکی از آن‌ها پای بند نخواهد بود.

دبیر کل شورای صنفی مناطق ۸ و ۹ کشور با اشاره به پشت پرده شورای صنفی کشور تصریح کرد: کانال شورای صنفی دانشجویان کشور به این منظور در گذشته شکل گرفته بود تا صدای شورا‌های صنفی دانشجویان شهر‌هایی که رسانه قوی ندارند در کشور باشد؛ اما امروز می‌بینیم که خبر‌ها متعلق به چند دانشگاه محدود می‌شود و وقتی اخباری از دانشگاه‌های دیگر برای ادمین‌های کانال ارسال می‌شود با فیلتر‌های بسیار سخت آن را می‌پذیرند و جالب‌تر آنکه این کانال توسط بخشی از همان گروهی که قبلا درباره رفتارشان گفتم اداره می‌شود که در این کانال شما هرچیزی می‌بینید جز دغدغه‌های صنف دانشجو! احساس می‌کنیم که این کانال تلگرامی، کانال شورای صنفی کشور نیست، بلکه خبرگزاری اوین هست.

وی در ادامه گفت: متاسفانه برخی از ادمین‌های این کانال افرادی هستند که نه تنها دوره مسئولیت آن‌ها در شورای صنفی خیلی وقت است، به اتمام رسیده بلکه حتی دانشجو نیستند.

حسینی اظهار کرد: جهت تحریریه این کانال بنا به یک مرامنامه باید هر شش ماه یک بار انتخابات اش انجام می‌شد (البته از نظر بنده مرامنامه کاملا بی اعتبار هست)، اما تا به امروز غریب به یک سال و چند ماه می‌گذرد که ادمین‌های مثلا عدالت طلب به انتخابات تن نمی‌دهند و هر بار بهانه‌ای برای تاخیر این امر می‌آورند.

دبیر کل شورای صنفی مناطق ۸ و ۹ کشور در ادامه یادآور شد: در نتیجه از همین جا اعلام می‌کنیم که پیام‌های این کانال را پس از زمان اتمام دوره قانونی این افراد که مربوط به یکسال پیش است تا به امروز را به هیچ عنوان تایید نمی‌کنیم و این کانال تا مادامی که همین وضع باشد از نظر ما بی اعتبار است.

وی افزود: دانشجو بدانند که شورای صنفی دانشجویان اهدافی عالی‌تر از آنچه این گروه محدود در این کانال نشان می‌دهد را دنبال می‌کند. امروز دغدغه اصلی دانشجویان غذایی هست که گران شد و صدایی از همین گروه که رسانه این شورا دستشان بود بیرون نیامد. امروز دغدغه دانشجو استاد محوری صرف است که حتی در یک دوسال اخیر این رسانه هیچ اقدامی در این رابطه نکرده است.

حسینی تاکید کرد: در اتفاقات اخیر که متاسفانه برخی دانشجویان دستگیر شده اند اسامی این افراد در کانال شورای صنفی کشور مطرح شد. جالب این است که خانواده‌های این افراد عدم رضایت به انتشار تصاویر فرزندان خود و استفاده از فرزندان این افراد برای سیاسی بازی برخی جریان‌ها را به دبیر شورای صنفی دانشگاه مربوط اعلام کرده اند، ولی باز هم می‌بینیم که عده‌ای باز برای همان اهداف خود شروع به انتشار می‌کنند.

دبیر کل شورای صنفی مناطق ۸ و ۹ کشور بیان کرد: متاسفانه درد آنجا به اوج می‌رسد که شما می‌بینید که این گروه خاص فقط در شرایط بحران در کشور فعال می‌شوند و دایه عزیز‌تر از مادر می‌شوند و برای محکومین دانشجو شروع به ریختن اشک تمساح می‌کنند.

وی در ادامه افزود: و سوال این است چرا در مورد فقر برخی دانشجویان که تعدادشان روز به روز بیشتر می‌شود این قدر فعالانه پیگیری نمی‌کنید؟ چرا برای ظلم‌های آموزشی این سیستم معیوب آموزشی این قدر فعالانه پیگیری نمی‌کنید؟ ما نمی‌گوییم که برای دانشجویانی که دستگیر شده اند پیگیری نشود حرف ما این است که باید در روندی اصولی و قانونی پیگیری شود و نباید جاهلانه هم نوا با اپوزیسیون‌های نظام بشویم چرا که ما «شورای صنفی دانشجویان دانشگاه‌های کشور جمهوری اسلامی ایران» هستیم که با قبول اصل قانون اساسی و اصل ولایت فقیه در انتخابات این شورا شرکت کرده و انتخاب شده ایم و ما علی رغم انتقادات تند و مطالبات به حق دانشجو خود را درون نظام تعریف می‌کنیم نه اپوزیسیون نظام.

حسینی خاطر نشان کرد: ما از همه دانشجویان و شورا‌های صنفی دانشجویان خواهان آن هستیم که مطالبات صنفی را صنفی نگه دارند و نگذارند ابزار سیاسی شود.

دبیر کل شورای صنفی مناطق ۸ و ۹ کشور با اشاره به شعار‌های مطرح شده این افراد مطرح کرد: این افراد مدام از اتحاد می‌گویند و از عدالت محوری و آزادی بیان و شعار‌های زیبای این چنینی همان طور که گفتم این شعار‌هایی که فطرتا همه ما به آن اقبال داریم شده ابزاری برای پوشش دادن کار‌های این گروه در شورای صنفی دانشجویان است.

وی گفت: بنده حاضرم در مناظره‌ای حضوری و منطقی با همین جریان با حضور رسانه‌ها گذاشته شود تا اثبات کنم که این افراد عاملین اصلی برهم خوردن اتحاد و عدم تحقق عدالت و بستن دهان دانشجو‌ها و منفعل شدن شورا‌های صنفی در نقش آفرینی کشوری شده اند.

حسینی با اشاره به مثالی در این رابطه تصریح کرد: در گروهی که فعالین صنفی کشور هستند بار‌ها این اتفاق را مشاهده کرده ایم که اگر کسی نظری مخالف با همین گروه خاص داده است، طوری با او برخورد قهری کرده اند که فرد را به سکوت محکوم کرده اند و آن فرد دیگر جرات صحبت در این گروه را نداشته است این افراد هنوز مفهوم جنبش دانشجویی را نفهمیده اند. میدان برای افراد جدید را کاملا بسته اند.

دبیر کل شورای صنفی مناطق ۸ و ۹ کشور تاکید کرد: ما حرفمان با این افراد این است که شما با هر تفکر در شورای صنفی ورود کردید و چندسالی جریان صنفی کشور دستتان بود اگر واقعا قائل به دموکراسی هستید چرا جرات ندارید خود را در انتخابات تحریریه به رای به گذارید تا نتیجه عملکرد خود را ببینید؟ چرا اجازه ورود تفکر‌های متنوع را در شورای صنفی دانشجویان که باید نماینده تمام اقشار دانشجو باشد را نمی‌دهید؟ شما که با رفتار خود نشان داده اید هر تفکری که همسوی شما نباشد را محکوم به سکوت می‌کنید و تحمل انتقاد را ندارید چرا نمی‌روید و اجازه نمی‌دهید که جنبش دانشجویی به دست دانشجویان بیافتد. شما که خیلی وقت است فارغ التحصیل شده اید و دانشجو نیستید پس به چه حقی به خود اجازه می‌دهید که برای دانشجو تصمیم بگیرید؟

وی گفت: جنبش دانشجویی نیاز به خون تازه دارد و در شورای صنفی خون کهنه فاسد شده باعث شده است که جسم شورا بی رمق‌تر از گذشته باشد و روز به روز به انزوای بیشتر آن پیش می‌رویم نه به خاطر عوامل خارج از شورا بلکه به دلیل تفکر بسته همین افراد است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top