تاریخ انتشار: یکشنبه 1398/11/13 - 15:15
کد خبر: 344396

اعزام نیروهای جهادی برای بازسازی مناطق سیل زده در نوروز

دبیر گروه جهادی الکفیل از حضور نیروهای جهادی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان برای بازسازی مناطق خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛  سیدامیر عبدالملکی دبیر گروه جهادی الکفیل در گفتگو با مهر، درباره فعالیت‌های این گروه جهادی در سیل استان یستان و بلوچستان گفت: از ابتدای وقوع سیل تاکنون تیم رصد و بررسی ما در منطقه حاضر شدند و علاوه بر بررسی نیازهای منطقه به کمک رسانی به هموطنان پرداختند.

عبدالملکی با اشاره بر جمع آوری کمک‌های مردمی نیز اظهار داشت: تاکنون دو کامیون وسایل اولیه اعم از خوراک، پوشاک، چادر مسافرتی، مایحتاج اولیه، چادر مسافرتی و کیسه خواب از محل کمک‌های مردمی جمع آوری تهیه و به مناطق سیل زده ارسال شده است.

دبیر گروه جهادی الکفیل درباره کمک‌های مردمی نقدی نیز توضیح داد: تاکنون کمک‌های نقدی مردمی نیز بسیار خوب بوده و جمع آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی همچنان ادامه دارد.

وی افزود: بر اساس نیاز مردم آسیب دیده در بخشی از سیستان و بلوچستان، با کمک خیرین آرد گندم تهیه و در روستاهای منطقه دشت یاری توزیع کرده‌ایم تا مردم قادر به تهیه نان باشند.

دبیر گروه جهادی الکفیل درباره اعزام نیروهای جهادی برای بازسازی مناطق سیل زده نیز عنوان کرد: در حال حاضر تمرکز اصلی ما بر روی جمع آوری کمک‌های مردمی و توزیع اقلام اولیه میان مردم است و فعلاً تا زمانی که سیل به طور کامل رفع نشود نمی‌توان به صورت جدی به بازسازی مناطق پرداخت.

عبدالملکی ادامه داد: پروژه‌های ساخت و ساز و بازسازی منازل از عید ۹۹ آغاز می‌شود و بر اساس یبرنامه ریزی های انجام شده در تابستان نیز ادامه خواهد داشت. همزمان با تعطیلات عید نوروز نیروهای جهادی گروه الکفیل برای ساخت و احداث مکان‌های آب رسانی، ابنیه و خدمات درمانی به این مناطق اعزام خواهند شد.

وی با اشاره بر تیم‌های تحقیقاتی این گروه برای کمک هب کشاورزان آسیب دیده نیز بیان کرد: با توجه به اینکه حق آبه ایران سال‌ها است از سوی افغانستان بسته شده است، قرار است در سال آینده تیم‌های تحقیقات کشاورزی ما با حضور در مناطق مدنظر استان سیستان و بلوچستان، راهکاری جدید برای آبیاری و کشاورزی در نظر بگیرند.

دبیر گروه جهادی الکفیل ابراز داشت: این تیم‌ها حداقل ۲ الی ۳ ماه در این مناطق حضور خواهند داشت و طرح اجرایی برای کشاورزان آسیب دیده از سیل را اجرا خواهند کرد.

عبدالملکی درباره فعالیت گروه جهادی الکفیل در استان سیستان و بلوچستان نیز توضیح داد: قریب به ۴ سال است گروه جهادی ما با کمک طلاب، نخبگان و دانشجویان داوطلب در استان سیستان و بلوچستان حضور دارند و به فعالیت‌های جهادی و کمک رسانی می‌پردازند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نظر کارشناس داوری در مورد صحنه‌های دیدار استقلال
استقلال همچنان در صدر/ کامبک لحظات پایانی استقلال مقابل ذوب آهن
سرمربی پرسپولیس: می خواهیم قهرمانی فصل گذشته را تکرار کنیم
جزئیات توافق پیشنهادی آتش‌بس در غزه
حاشیه بازی استقلال مقابل ذوب آهن
ترابی: اورنوف فوق العاده است
نامه تاج به وزیر ورزش و جوانان درمورد فصل آینده لیگ برتر
نمایشگاه مجازی کتاب آغاز به کار کرد
اولین داروی رشد مجدد دندان وارد فاز آزمایش انسانی می‌شود
لغو مراسم فارغ‌التحصیلی در دانشگاه کلمبیا به دلیل اعتراضات
حماس: آماده مقابله با هر گونه حمله اسرائیل به «رفح» هستیم
موافقت حماس با پیشنهاد مصر و قطر برای آتش‌بس در غزه
گفت‌وگوی بایدن و نتانیاهو درباره رفح
برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و تاجیکستان
رشد ۱۸ دلاری قیمت طلا در معاملات امروز
تامین ۶ میلیارد دلار ارز برای واردات در سال جاری
حاشیه بازی پرسپولیس مقابل نساجی
تساوی سپاهان مقابل استقلال خوزستان
معرفی بهترین تشک یک نفره برای حل مشکل بی‌خوابی دانشجویان
تصمیم‌های داور بازی نساجی و پرسپولیس تایید شد
ارتش ۱۰ نفره پرسپولیس با برد مقابل نساجی موقتا صدرنشین شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top