تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/12/26 - 10:37
کد خبر: 349091

خراسان رضوی آماده پذیرایی از مسافران نیست

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه کرونا در خراسان رضوی شیوع دارد گفت: رسما اعلام کردیم که پذیرای هیچ مسافر و زائری نیستیم و مردم عزیز امسال زیارت را از منزلشان انجام دهند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، علیرضا رزم‌حسینی شامگاه یکشنبه در برنامه تلویزیونی «اشاره» در خصوص اقدامات پیشگیرانه و مقابله با ویروس کرونا در خراسان رضوی، اظهار کرد: ۲۸ بهمن‌ماه اولین جلسه در خصوص موضوع کرونا را در استانداری برگزار و با گروهی از پزشکان و متخصصان و مسئولان استانی، ستاد پیشگیری کرونا را تشکیل دادیم.

وی افزود: در این مدت ۲۵ جلسه تشکیل دادیم؛ کارهای ما بر اساس توصیه‌های متخصصین پزشکی بود؛ ۲۵ پروتکل بهداشتی را به تمام مراکز ابلاغ کردیم و تعطیلی مبدا انتشار که شامل دانشگاه‌ها و ادارات است نیز صورت گرفت.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه به دنبال همراهی نهادهای مرجعیت بودیم، عنوان کرد: نشست‌های مختلف با علما و متخصصین استان داشتیم و تقریباً توانستیم انسجامی در عدم ازدحام در اماکن عمومی داشته باشیم.

وی ضمن اشاره به همراهی‌های مستمر امام جمعه مشهد در این وضعیت، ادامه داد: آیت‌الله علم‌الهدی مستقیماً وارد عمل شدند و ائمه جمعه را برای راهنمایی و توصیه‌های بهداشتی دعوت کردند.

رزم‌حسینی با بیان اینکه خراسان رضوی وضعیت خوبی ندارد، گفت: رسماً اعلام کردیم که پذیرای هیچ مسافر و زائری نیستیم و مردم عزیز امسال زیارت را از منزلشان آغاز کنند.

وی افزود: در مجموع تقریباً تمام اجتماعات را لغو و یا توصیه به لغو کردیم و یا خودشان داوطلبانه مراسمات را لغو کردند.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه خراسان یک استان عادی نیست، اظهار کرد: روزانه تقریباً دوهزار تا چهار هزار نفر خروجی داریم و همین امروز نیز ۴۶ هزار نفر از اتباع بیگانه به خارج از مرزها منتقل شدند.

وی با توجه به کمبود ماسک در استان، عنوان کرد: با توجه به وضعیت ویروس کرونا، یک تقاضای چندصد برابری نسبت به یک کالا به وجود آمد؛ ستاد ملی کرونا با توجه به کمبود ماسک به طور متمرکز حواله‌جات را جمع و صادر می‌کرد.

استاندار خراسان رضوی افزود: ما تمام بیمارستان‌ها را تغذیه کردیم و در چندین روز آینده داروخانه‌ها نیز ماسک کافی خواهند داشت. همچنین امروز محموله قابل توجهی الکل از خوزستان وارد خراسان رضوی شد و ظرفیت تولید مواد ضدعفونی کننده در استان هم افزایش یافته است.

وی در ادامه به اقدامات صورت گرفته در خصوص مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و ادامه داد: تاکنون حدود ۷۳۸ هزار ماسک در استان توزیع شده که ۵۰ درصد آن رایگان بوده است. همچنین ۳۰۰ هزار لیتر ماده ضدعفونی کننده تولید و توزیع شده است. معین‌های اقتصادی نیز وارد کار شدند؛ کمک مالی کردند، ماسک تولید و توزیع کردند و ….

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه خطر نزدیک گوش مردم است، تصریح کرد: مردم خودشان باید پای کار بیایند؛ باید ارتباطاتشان را با توجه به این وضعیت و تعطیلات عید، قطع و بسیار محدود کنند. اگر مردم رعایت نکنند، نرخ مرگ و میر افزایش پیدا می‌کند.

وی درخصوص اعمال محدودیت در استان عنوان کرد: تقریباً هر روز با وزیر بهداشت در تماس هستم و اقداماتی که در استان انجام می‌شود، با ایشان هماهنگ می‌شود. یکی از اقدامات، کنترل ورودی‌ها به استان است؛ از فرمانده نیروی انتظامی کمک گرفتیم و از فردا و روزهای آتی فشار کنترل‌ها بیشتر خواهد شد.

رزم‌حسینی در این خصوص گفت: در ۱۴ نقطه ورودی به استان کنترل و محدودیت انجام می‌شود و با نیروهای هلال احمر نیز فرآیند غربالگری صورت می‌گیرد. همچنین در شش نقطه ورودی به مشهد اعمال مدیریت می‌کنیم و حتی اگر قرار است مردم از شهری به شهر دیگر از طریق مشهد عبور کنند، اجازه به آن‌ها داده نخواهد شد.

وی با بیان اینکه اقدامات استانی در این خصوص از ۲۸ بهمن‌ماه آغاز شده، اظهار کرد: تا به امروز حمل و نقل هوایی ۶۲ درصد و حمل و نقل ریلی ۶۷ درصد کاهش پیدا کرده است. باید جمعیت خراسان رضوی تا جایی که می‌شود در ایام نوروز افزایش پیدا نکند؛ زیرا امکانات کافی برای جمعیت اضافی نداریم.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: ما مرزها را بستیم و اگر تاجری نیز قصد عبور از مرز را داشته باشد باید هماهنگی قبلی و تست کرونا صورت گیرد. هم‌چنین مراسم سال تحویل را مجازی برگزار می‌کنیم و این به معنای این است که مردم از خانه بیرون نیایند.

رزم‌حسینی عنوان کرد: جا دارد که ️از نخبگان و چهره‌های علمی و فرهنگی که نامه‌هایی دلسوزانه با موضوع تشدید محدودیت‌ها در مبادی ورودی نوشتند، تشکر کنم.

وی افزود: ️علاوه بر سازمان نظام پزشکی، ۵۰۰ نفر از پزشکان و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها هم در نامه‌های جداگانه‌ای، پیشنهاداتی مطرح کردند که برخی از آن‌ها در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا به تصویب رسید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
متولیدن چه سالی می‌توانند در انتخابات شرکت کنند؟
ستاد انتخابات: عکس داربودن شناسنامه الزامی نیست
وزارت کشور: نیازی به ثبت اثر انگشت رأی‌دهندگان نیست
تکلیف ۳ عضو هیات مدیره پرسپولیس مشخص شد
طارمی انتقال بزرگ فوتبال آسیا به سری‌آ
مجهز شدن دانشگاه‌های کشور به بیش از ۵ هزار خوابگاه‌های متاهلی
بن گویر خواستار جلوگیری از ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه شد
برگزاری دهمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و امارات در ابوظبی
تحقق شعار سال با بهره گیری از توانایی بخش خصوصی در اقتصاد
بازدید تعدادی از اعضای شورای نگهبان از ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات
تازه‌ترین آمار برگزاری الکترونیکی دور دوم انتخابات از زبان وزیر ارتباطات
رئیس ستاد انتخابات: آرای مردم در صندوق های الکترونیکی مخفی است
چگونه در رای‌گیری الکترونیکی شرکت کنیم +فیلم
حضور رهبر انقلاب در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی +فیلم
مرحله دوم انتخابات مجلس در ۲۲ حوزه انتخابیه آغاز شد
وزیر ارتباطات: مشکل پوشش ارتباطاتی در ۲۲ حوزه انتخاباتی نداریم
وزیر کشور: بیش از ۱۴۵هزار کارگزار در انتخابات مشغول خدمت هستند
رهبر انقلاب: مرحلهٔ دوم انتخابات به‌اندازهٔ مرحلهٔ اول اهمیت دارد/ هرچقدر رأی بیشتر باشد، مجلس قوی‌تر است
هویت دختر ایرانی را در حکمرانی به رسمیت بشناسیم
به مناسبت روز دختر؛جدیدترین اثر عبدالرضا هلالی منتشر شد
خلاء محتوای فرهنگی هنری مناسب دختران ایرانی؛
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top