تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/01/26 - 16:49
کد خبر: 352211

تدوین سیاست‌های اردویی دانش‌آموزان با توجه به مواد کتب درسی

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش بر تدوین سیاست‌های اردویی دانش آموزان با توجه به اهداف دوره‌های تحصیلی و مواد کتب درسی و مدنظر قراردادن موضوعات متنوع تربیتی دراردوها تاکید کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، علیرضا کاظمی در جلسه تدوین سیاست‌های تربیتی وزارت آموزش و پرورش از طریق تولید بسته‌های تحولی با ابزار اردوهای دانش آموزان که در سالن جلسات معاونت پرورشی و فرهنگی برگزار شد، ضمن تقدیر از اقدامات و پیگیری‌ها و انجام برنامه‌های متنوعی که در ادارات کل زیر مجموعه معاونت پرورشی و فرهنگی در ایام شیوع ویروس کرونا صورت گرفته است، گفت: باید برای برنامه‌های حال و آینده خود بیندیشیم و همچنین لازم است جلسه‌ای برگزار شود تا برنامه‌های تابستان حوزه معاونت پرورشی را تعیین تکلیف کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به فرصتی که در این ایام کرونایی به وجود آمده می‌توانیم بسیاری از کارهای عقب افتاده را پیگیری کنیم علاوه بر این حوزه پرورشی می‌تواند از شبکه شاد که توسط وزارت آموزش و پرورش ایجاد شده است به عنوان یک بستر و ظرفیت ارزشمند به خوبی استفاده کند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: با توجه به اینکه دانش آموزان در شرایط شیوع ویروس کرونا اوقات فراغت بیشتری دارند می‌توانیم از بستر ارزشمند شبکه شاد استفاده کنیم و برنامه‌های ارزشمندی در حوزه‌های مختلف نظیر خدمات مشاوره‌ای، ارتقاء مهارت‌ها، توانایی‌ها در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و هنری قصه گویی، توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و فعالیت‌های قرآن و عترت ارائه دهیم.

وی یادآورشد: نباید در این ایام کرونا منفعل باشیم البته اقدامات خوبی در همین ایام در سطح کشور و استان‌ها و ادارات کل صورت گرفته است و باید یک گزارش جامع از اقدامات مختلف در سطح کشور جمع آوری شود.

کاظمی تصریح کرد: از اقدامات خوبی که در این حوزه صورت گرفته است چاپ مجله تربیت سیاسی ویژه‌نامه حجاب و عفاف و همچنین اعلام خبر برگزاری جشنواره حجاب و عفاف به میزبانی استان تهران بود که باید زمینه‌های ارسال مقالات و آثار استان‌ها از طریق فضای مجازی فراهم شود.

وی گفت: یکی از کارهایی که می‌توانیم اکنون دنبال کنیم سیاست‌گذاری حوزه اردویی دانش آموزان است که مورد تاکید وزیر آموزش و پرورش نیز هست و جلسات متعددی هم در این زمینه برگزار شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: در ابتدا باید ضرورت تبیین راهبردها و سیاست‌های اردویی دانش آموزان با توجه به اسناد بالادستی و آیین نامه اجرایی مدارس مشخص شود و در این جلسات باید به یک درک مشترک در این خصوص دست پیدا کنیم اهداف دوره‌های تحصیلی و مواد کتب درسی و پایه‌ها در سیاست‌گذاری مد نظر قرار گیرد.

وی تصریح کرد: لازم است که پرونده اردویی دانش آموزان تشکیل شود و با توجه به خلق موقعیت‌های تربیتی درطول دوران تحصیل هر دانش آموز در پایان دوره تحصیلی خود حداقل باید۲۰ اردو رفته باشد که دراین خصوص می‌توانیم برای هر پایه تحصیلی اردوهای تجویزی، اختیاری و انتخابی داشته باشیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش مخاطب اصلی سیاست‌گذاری اردویی دانش آموزان مدیر مدرسه، مربی پرورشی و معلمان هستند و دانش آموزان به عنوان بهره‌بردار آن هستند.

وی یاد آورشد: همچنین اردوها برای هرکدام از پایه‌های تحصیلی باید با توجه به موضوعات مختلف کتب درسی و اهداف پایه‌های تحصیلی و اهداف متنوعی نظیر اردوهای دینی، تربیتی، ورزشی، اجتماعی، اقتصادی، علمی، دانش افزایی، تاریخی و غیره باشد و همچنین تمام اردوها باید با محوریت ایجاد شادی و نشاط برای دانش آموزان باشد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top