تاریخ انتشار: شنبه 1399/02/06 - 19:58
کد خبر: 353518

اولین جلسه دفاع آنلاین دکتری در دانشگاه آزاد دزفول

این جلسه به صورت مجازی و با استفاده از lms با بستر بسیار باکیفیت دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول برگزار شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ نخستین جلسه دفاع آنلاین رساله دکتری جعفر قلی بیک دانشجوی گروه مهندسی مکانیک تبدیل انرژی و با راهنمایی دکتر محمدرضا عصاری در حضور 6 تن از دیگر استادان در مورخ 4 اردیبهشت ماه 1398 در دانشکده فنی و مهندسی این واحد دانشگاهی برگزار شد.

علی افروس رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول درباره نخستین دفاع مجازی رساله دکتری دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان در واحد دزفول گفت : با توجه به بخشنامه صادره سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر برگزاری کلاس‌های نیمسال جاری به صورت مجازی و همچنین استفاده از این بستر برای برگزاری دفاعیه ها ما را بر این داشت که با آماده سازی بستر مناسب سخت افزاری و نرم افزاری دانشگاه، روند برگزاری دفاعیه ها و دیگر امورات دانشگاه را با کیفیت مناسبی در این بستر مهیا کنیم.

افروس ادامه داد: این واحد دانشگاهی در همان روزهای ابتدایی بیماری کرونا اقدامات ویژه ای را در برنامه ریزی های خود در نظر گرفت و با فعال کردن تمام پتانسیل های نیروی انسانی و همچنین استفاده بهینه از امکانات سخت افزاری و نرم افزاری دانشگاه، بستر مناسب و با کیفیتی را برای برگزاری کلاس ها و دیگر امورات بصورت الکترونیکی در راستای مسئولیت پذیری اجتماعی و حفظ سلامت پرسنل و دانشجویان انجام دهد  که بحمدالله واحد دزفول در استان خوزستان اولین واحدی بود  که موفق به برگزاری دفاعیه بصورت آنلاین شد که جا داره از این طریق، ویژه از همکاران ارجمندم در حوزه معاونت علمی،فناوری اطلاعات و همچنین روابط عمومی دانشگاه در انعکاس اخبار و اطلاع رسانی مناسب در فضای مجازی تشکر کنم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول اظهار داشت: در پی ویروس کرونا و عدم حضور دانشگاهیان  و با حداقل نیروها؛ تعداد زیادی استاد و دانشجو در آستانه دفاع معطل مانده بودند که این موضوع  باعث دلهره در خصوص برگزاری دفاع بصورت مجازی را دوچندان کرده بود که  برگزاری با کیفیت نخستین جلسه دفاع آنلاین را می توان الگوی مناسبی برای دیگران در نظر گرفت.

معاون علمی واحد دزفول که در این جلسه دفاعیه مجازی بصورت آنلاین حضور داشت: ضمن تشکر از همکاری استادان و دکتر علی حیدری مقدم مدیر خدمات پژوهشی واحد دزفول در جهت برگزاری با کیفیت این جلسه اظهار داشت: این بحران در کشور و جهان به ما آموخت که چگونه می توان خیلی از امورات را با در نظر گرفتن برنامه ریزی و پروتکل های مناسب بدون افت کیفیت برگزار کنیم.

وی در ادامه گفت؛ این دفاعیه نشان داد که ما محدود به مکان نیستیم و اساتید داور یکی از دانشگاه شهید چمران و استاد مشاور از کانادا و ... در این جلسه دانشجوی دکتری مکانیک تبدیل انرژی شرکت داشتند که می توان خیلی از مشکلات دفاعیه دانشجویان که به علت عدم حضور استادان در دانشگاه ها برگزار نمی شود از این طریق مرتفع کرد.

گفتنی است: در این دفاعیه دکتر محمد رضا عصاری استاد راهنما (بصورت حضوری) و دکتر حسن بصیرت تبریزی استاد مشاور (حضور آنلاین از کانادا) و داوران، دکتر سید علی اشرفی زاده  (بصورت حضوری) ، دکتر احسان اله عصاره (حضور آنلاین)، دکتر نقره آبادی (حضور آنلاین از دانشگاه شهید چمران اهواز)، ناظرین ؛ دکتر رضا پولتنگری و دکتر علی حیدری مقدم مدیر خدمات پژوهشی واحد بصورت حضوری در محل دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول حضور داشتند.

همچنین از دستاوردهای این رساله دو مقاله ISI معتبر در مجلات تخصصی و با رتبه Q1 به چاپ رسید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وحشت‌آفرینی شرور سابقه‌دار در غرب تهران
اوسمار نمی‌تواند بازیکنان را کنترل کند چون...
اعلام شد؛‌فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
نمی‌توانیم بگوییم «یسنا » ربوده شده یا نه !
دانشگاه شهید بهشتی ،دانشجویان آمریکایی اخراجی را بورسیه می‌کند
«یسنا» دختر ۴ساله کلاله‌ای زنده پیدا شد
لیست نهایی جبهه انقلاب جهت مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شد
وزارت بهداشت از مدیران خود خبر دارد؟/ چرا مسئولی برای اتفاقات یک مهمانی غیرقانونی پیام تسلیت صادر می‌کند؟
چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
خلق یک جام با حذف استقلال و پرسپولیس!
پزشک سپاهان بیشتر از بازیکنان این تیم دوید!
واکنش عجیب خطیر بعد از شنیدن خبر برکناری‌اش
آمار شهدای غزه به ۳۴۵۹۶ هزار نفر افزایش یافت
آخرین جزئیات از تولید فیلم سلمان فارسی
جابجایی بیش از ۴۰ هزار تماشاگر فوتبال با مترو
۲۴کشته در اثر ریزش بزرگراه
دستگیری ۳ قاتل فراری در ۳ عملیات ضربتی
سرقت های سریالی قهرمان کشتی در تهران
بهترین تبلیغات برای لباس فروشی (روش‌های رایگان و زود بازده)
لیست فیلم‌هایی که کاش حافظه‌ام پاک میشد تا دوباره میدیدم!
اسکای دایوینگ، تجربه ای متفاوت و هیجان انگیز در دبی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top