تاریخ انتشار: جمعه 1399/03/02 - 02:55
کد خبر: 356853

نهاوندیان: راهی جز مقابله مردانه در شرایط تحریم نداریم

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: با وجود همه توطئه‌های دشمنان، تصمیمات خوبی برای مدیریت کشور گرفته شد و در شرایط تحریمی راهی جز مقابله مردانه نیست.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، محمد نهاوندیان غروب پنج‌شنبه در اولین جلسه شورای اداری استان قم که با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، آیت الله حسینی بوشهری، استاندار و مدیران استان قم در سالن همایش شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: باید از تلاش‌های مسئولان استان در خصوص مقابله با ویروس کرونا تقدیر کرد و قم عملکرد بسیار مناسبی در بین استان‌های کشور داشته است.

وی با بیان اینکه قم با شدیدترین و طولانی‌ترین حالت مقابله با کرونا مواجه بود، افزود: با وجود این شرایط عملکرد مناسبی از سوی مسئولان استان در خصوص مدیریت کرونا صورت گرفت.

معاون رئیس جمهور افزود: کرونا دولت‌ها و همچنین نظام‌های سلامت و اقتصاد کشورها را به یک رقابت بین المللی تاب آوری کشاند که در این جهت کشور ما عملکرد درخشانی داشت.

وی ابراز داشت: مردم حتی در ایام نوروز از تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا حمایت و پیروی کردند که این امر جای تقدیر داشت و این نشان از عزم و فهم مشترک برای حل مشکل بود.

نهاوندیان گفت: در بحث کرونا دیدیم رهبر معظم انقلاب از سرمایه ایمانی ملت استفاده کردند و این در حالی بود که مشکل اساساً سلامت و درمان بود و این روحیه خدمت و فداکار در شرایطی بود که در آمریکا وضعیت خانه‌های سالمند به دلیل عدم رسیدگی به آنان بحرانی بود.

وی با بیان اینکه، پس از کرونا در حوزه اقتصاد ما چندین چالش داشته‌ایم، افزود: علاوه بر موانع تحریمی، محیط کسب و کار نیز دچار چالش شد که مبارزه با چند جبهه کار مشکلی بود.

معاون اقتصادی رئیس جمهور تصریح کرد: بعد از انقلاب اسلامی در سیستم‌های حمل و نقل و انرژی کارهایی در کشور صورت گرفته که البته در حوزه محیط اقتصادی مشکلات جدی داریم اما به‌رغم همه تلاش‌های دشمنان تصمیمات خوبی برای مدیریت کشور گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در شرایط تحریمی راهی جز مقابله مردانه نیست، تصریح کرد: لازمه مدیریت بحران دو چیز است که مدیریت قاعده مند و همزمان منعطف از جمله آنها است.

نهاوندیان عنوان کرد: معیارهایی که برای موفقیت کشور ما در عرصه مقابله با کرونا مؤثر بوده است وجود زیرساخت‌های درمانی و همچنین تمرکز در تصمیم گیری و حمایت تصمیمات اتخاذ شده از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا از سوی همگان بوده است.

وی اظهار کرد: ۵۰ هزار میلیارد تومان برای جبران خسارات ناشی از شیوع کرونا در کسب و کارها و همچنین اشتغال آسیب دیده پرداخت می‌شود.

معاون رئیس جمهور با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته از سوی دکتر لاریجانی در مسند ریاست مجلس شورای اسلامی، بیان داشت: روش آقای لاریجانی در طول ۱۲ سال ریاست بر مجلس شورای اسلامی بر اساس قاعده مندی و انعطاف در تصمیمات بوده است.

نهاوندیان همچنین از تلاش‌های مجلس شورای اسلامی در تصویب قوانینی همچون قانون رفع موانع تولید، بهبود فضای کسب و کار و حمایت از بخش خصوصی تقدیر کرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top