تاریخ انتشار: دوشنبه 1399/03/12 - 11:50
کد خبر: 358009

بهترین مکان برای تحصیل در خارج

هزینه تحصیل نیز یکی از موارد دیگری است که سبب افزایش گرایش متقاضیان به ترکیه می شود به خصوص تحصیل در رشته پزشکی در ترکیه و همچنین تحصیل در رشته دندانپزشکی در ترکیه از بسیاری جاهای دیگر کم هزینه تر می باشد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ تحصیل در دانشگاه های معتبر دنیا در سال های اخیر به خصوص از سمت دانشجویان ایرانی مورد استقبال قرار گرفته است در این میان تحصیل در ترکیه به مراتب بیشتر از هر جای دیگر برای متقاضیان در دسترس می باشد. ترکیه همسایه ایران است و دانشجویان و خانواده های آنها بدون نیاز به اخذ ویزا به راحتی می توانند به این کشور تردد کنند. این موضوع را با سایر کشورهای اروپایی و کانادایی مقایسه کنید که متقاضی بعد از طی کردن پروسه طولانی تحصیل در کانادا موفق شده است پذیرش نهایی را بگیرد ولیکن چالش اصلی وی بعد از اخذ پذیرش تحصیلی شروع می شود یعنی اخذ ویزا، حتی در صورتی که فرد موفق به اخذ ویزای تحصیلی گردد خانواده وی به راحتی امکان تردد به کانادا را نخواهند داشت. الو اپلای برای مهاجرت تحصیلی شما هیچ هزینه ای را قبل از ثبت نام شما در دانشگاه ترکیه نمیگیرد میتوانید از طریق پیج اینستاگرام تمامی دانشجویانای که از طریق ما اپلای شدند را ببینید.

بهترین مکان برای تحصیل در خارج

هزینه تحصیل نیز یکی از موارد دیگری است که سبب افزایش گرایش متقاضیان به ترکیه می شود به خصوص تحصیل در رشته پزشکی در ترکیه و همچنین تحصیل در رشته دندانپزشکی در ترکیه از بسیاری جاهای دیگر کم هزینه تر می باشد. گرچه دانشگاه های ترکیه دارای رتبه های برتر در سطح بین المللی می باشند ولی هزینه های تحصیل پایین این دانشگاه ها سبب شده است که حتی از بسیاری کشورهای اروپایی برای ادامه تحصیل به این کشور مهاجرت نمایند. مهاجرت به ترکیه به خصوص مهاجرت تحصیلی فرآیند بسیار ساده ای دارد که این فرآیند سبب می شود ترکیه برای همه اشخاص در سراسر دنیا جذاب باشد.

برای تحصیل در مقطع کارشناسی متقاضیان می بایستی در آزمون YOSو یا آزمون SAT شرکت کنند. بیشتر افرادی که تصمیم به تحصیل در رشته های پزشکی و پیرا پزشکی می باشند ترجیح می دهند در آزمون اس ای تی شرکت کنند. این آزمون به صورت سراسری و توسط کالج برد آمریکا برگزار می شود در حالی که هر دانشگاه به صورت مستقل اقدام به برگزاری آزمون یوس می کند و عموما دانشگاه ها فقط نتیجه آزمون یوس خود را می پذیرند.  البته برای شرکت در این آزمون ها مهمترین نکته این است در صورتی که به زبان انگلیسی مسلط باشید بهتر است در آزمون SAT شرکت کنید و درصورتی که به زبان ترکی آشنایی دارید در آزمون YOS شرکت کنید. همچنین توجه داشته باشید که دانشگاهی که رد نظر دارید برای پذیرش تحصیلی در ترکیه انتخاب کنید کدام آزمون را می پذیرد.

بهترین مکان برای تحصیل در خارج

برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری متقاضیان می بایستی در آزمون آلس و یا GRE شرکت کنند و نمرات بالایی بگیرند. همچنین ارایه نمره زبان انگلیسی در دوره دکتری الزامی می باشد. دانشجویان می توانند در آزمون تافل، آیلتس و یا YDS شرکت کنند. در مقطع کارشناسی ارشد سطح زبان شما بررسی می شود ولیکن نیازی به ارایه نمره زبان نخواهید داشت.

مقطع کارشناسی در ترکیه 4 سال به طول می انجامد. مقطع کارشناسی ارشد 2 ساله می باشد و مقطع دکتری نیز 2 سال تئوری و 4 سال فرصت دفاع از رساله می باشد. در این میان در برخی از رشته های تفاوت های اساسی با ایران وجود دارد. دندانپزشکی در ترکیه 5 ساله می باشد. در رشته های پزشکی و دندانپزشکی و پیرا پزشکی دانشجویان موظف به گذراندن طرح نمی باشند همچنین بیشتر واحدها به صورت عملی ارایه می شود که یکی از علت آن این مورد می باشد که بسیاری از دانشگاه های پایه پزشکی در ترکیه دارای بیمارستان هی خصوصی بزرگ می باشند حتی دانشگاه های خصوصی به مانند دانشگاه مدیپول، دانشگاه یدی تپه، دانشگاه ابوریحان بیرونی و ... .

از طرفی رشته هایی به مانند فیزیوتراپی که در ایران به صورت دکتری برگزار می شود در ترکیه در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد برگزار می شود به همین دلیل در صورتی که در این رشته می خواهید در ترکیه تحصیل کنید و سپس برای ارزشیابی مدارک به ایران برگردید در نظر داشته باشید که مدرک کارشناسی ارشد شما در ایران ارزشیابی می گردد و مدرک کارشناسی به تنهایی توسط وزارت بهداشت مورد قبول واقع نمی شود.

یکی از نکات مهمی که برای تحصیل در ترکیه باید به آن توجه داشته باشید این نکته است در صورتی که قصد بازگشت به ایران را داشته باشید می بایستی حتما در دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران و دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران تحصیل کنید در غیر این صورت مدارک شما در داخل ایران مورد قبول نخواهند بود. این در حالی است در صورتی که هدف شما از مهاجرت به ترکیه ساختن پلی برای مهاجرت به کشورهای دیگر است مدارک تمام دانشگاه های ترکیه در اتحادیه اروپا، آمریکا، کانادا و ... مورد ارزشیابی قرار می گیرند و پذیرفته می شوند. سیستم آموزش عالی ترکیه عضو اراسموس و بلونیا می باشد به همین دلیل در صورتی که در یکی از دانشگاه های با رتبه بالای ترکیه در حال تحصیل هستید و به زبان انگلیسی نیز مسط هستید همچنین دارای نمرات بالایی نیز هستید می توانید از برنامه تبادل دانشجو با سایر کشورها استفاده کنید. مثلا دانشگاه حاجت تپه آنکارا در رشته های پزشکی با دانشگاه های ایالات متحده آمریکا برنامه تبادل دانشجو دارد و بسیاری از دانشگاه های ترکیه نیز به همین منوال. به همین دلیل می توان گفت دانشگاه های ترکیه دریچه ای هستند که می توانند شما را با دانشگاه های دارای رتبه های بالای جهانی ارتباط دهند.

در ترکیه سال تحصیلی در شهریور آغاز می شود و دانشگاه های ددلاین های مختلفی برای ثبت نام اعلام می کنند. تاریخ های ثبت نام در دانشگاه های ترکیه از تیر ماه آغاز می شود و تا مرداد ادامه پیدا می کند در نظر داشته باشید که ثبت نام بسیاری از دانشگاه های در تیر بسته می شود به همین دلیل قبل از هر چیزی به تاریخ های دانشگاه های مورد نظر خود دقت داشته باشید تا از پروسه اخذ پذیرش تحصیلی ترکیه عقب نیفتید. همچنین به این نکته توجه کنید که دانشجویان خارجی فقط در ترم سپتامبر ( پاییز) می توانند در دانشگاه های ترکیه تحصیل کنند. در صورتی که فرد سال تحصیلی را از دست بدهد باید برای سال بعد برنامه ریزی کند نه ترم ژانویه. همچنین در رشته های پزشکی دروس به صورت سالی واحدی ارایه می شود پس دانشجویان باید تمام تلاش خود را برای پاس کردن واحدها انجام دهند در صورتی که در درسی نمره قبولی نگیرند می بایستی تا سال بعد که آن درس دوباره ارائه خواهد شد صبر کنند.

با تحصیل در ترکیه شما شانس تحصیل در سیستم اراسموس اتحادیه اروپا را به دست می آورید تحصیل در دانشگاه هایی با رتبه های بالای جهانی و امکان بی نظیر به مانند اساتید مدعو از کشورهای مختلف، بیمارستان و کلینیک هایی که واحدهای عملی خود را باید در آن بیمارستان ها بگذرانید به همراه فضای آموزشی بسیار مناسب و ... . همه این موارد وقتی جذابیت بیشتری را به خود می گیرد که اعلام کنیم شما می توانید از تحصیلات رایگان در ترکیه بهرمند شوند هم از طریق تحصیل در دانشگاه های دولتی ترکیه و هم از طریق گرفتن بورسیه های تحصیلی مختلف.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل
هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
مرگ قهرمان پرورش اندام در حین مسابقه
خبر جدید وزیر کار درباره تعداد تعطیلات آخر هفته
۴ گزینه اصلی اسرائیل برای پاسخ به ایران
دیدار دوستانه تیم ملی ایران با ترکیه
تولید گوشی ایرانی به کجا رسید؟
گزارش اندیشکده آمریکایی از سرسپردگی شاه اردن
حقوق بیکاری در کرواسی؛ بازگشت اسکوچیچ به ایران؟
پیام فرمانده ارشد ارتش به اسرائیل؛یکدستی سیلی زدیم
سخنگوی پنتاگون: ما خواهان تشدید تنش‌ها نیستیم
تعیین ظرفیت ۶۰۰ نفری در دوره فلوشیپ پزشکی سال ۱۴۰۳
کیفیت هوای تهران قابل قبول است
مهلت ارسال ایده به ششمین دوره رویداد «از ایده تا بازار» تمدید شد
تمدید مهلت ثبت نام آزمون EPT اردیبهشت ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد
رگبار باران و باد شدید در ۹ استان
بالاخره چند موشک ایران به اسرائیل اصابت کرد؟
این برنامه جدید، رقیب تازه اینستاگرام است
ائتلاف چند کشور علیه ایران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top