تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/03/18 - 22:31
کد خبر: 358686

بررسی مشکلات برگزاری مجازی امتحانات با مسئولان دانشگاه کاشان

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه کاشان گفت: انتظار ما از مسئولان دانشگاه این است که دانشجویان را مثل فرزندان خود بدانند و در امتحانات مجازی به آنان اعتماد کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ جواد پورپیرعلی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه کاشان در گفتگو با خبرگزاری دانشجو، با اشاره به مشکلاتی که دانشجویان در حوزه آموزش مجازی و مسائل دانشجویی داشتند، اظهار کرد: پیگیری‌های ما در حوزه معاونت دانشجویی، با پاسخگویی مسئولان مواجه بود و تاحدودی این مشکلات حل شده است. در حوزه آموزش نیز برخی مشکلات حل شده بود، اما از هفته گذشته شاهدیم که دوباره رویکرد مسئولان آموزشی دانشگاه، تغییر کرده است.

پورپیرعلی با بیان اینکه مسئولان آموزشی دانشگاه با پیش فرض «دانشجوی متقلب» وارد تعامل با دانشجویان شدند، ادامه داد: امتحانات میان ترم در شبکه‌های مجازی انجام شد و با اینکه سطح آموزش افت کرده بود، اما امتحانات را در سطح بالایی برگزار کردند به این بهانه که امکان تقلب را از دانشجویان بگیرند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه کاشان ادامه داد: امتحانات میان ترم به هر صورت گذشت و ما هم مسائل و مشکلات دانشجویان را به مسئولان انتقال دادیم. در ابتدا مسئولان آموزشی دانشگاه قول همکاری دادند، اما اخیرا با تغییر رفتار آنان مواجه شده ایم.

وی با بیان اینکه براساس اطلاعیه دانشگاه قرار است امتحانات پایان ترم در سیستم LMS برگزار شود، گفت: از طریق معاونت مطالبه گری بسیج دانشجویی دانشگاه از دانشجویان درباره نحوه برگزاری امتحانات نظرسنجی کردیم که ۹۲ درصد آنان با برگزاری امتحانات از طریق شبکه‌های مجازی موافقت کرده بودند.

پورپیرعلی افزود: سیستم آموزشی LMS محاسنی دارد، اما یکی از مهم‌ترین مشکلات این سیستم، این است که در سیستم‌های مبتنی بر اندروید یا IOS با کیفیت نیست. در واقع به گفته کارشناسان این سامانه مناسب ویندوز طراحی شده و روی گوشی موبایل به خوبی کار نمی‌کند.

وی تصریح کرد: این موضوع برای دانشجویانی که سیستم کامپیوتری رومیزی یا لبتاپ ندارند، مشکلاتی ایجاد می‌کند به طوری که ممکن است این دانشجویان به خاطر کندی و بی کیفیت بودن سیستم امتحانات نتوانند نمره خوبی بگیرند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه کاشان بیان کرد: مشکل دیگر این است که علاوه بر دانشجویان، بسیاری از استادان نیز نحوه کار با این سامانه را نمی‌شناسند. از طرف دیگر کارشناسان وقت زیادی را برای آموزش دانشجویان و استادان صرف می‌کنند؛ وقتی که باید برای مطالعه و مرور دروس صرف شود، برای آموزش سامانه اینترنتی صرف می‌شود در حالیکه با استفاده از شبکه‌های مجازی، این مشکلات را نداریم.

وی همچنین به مشکلات دانشجویان کم بضاعت یا دانشجویانی که در مناطق روستایی زندگی می‌کنند و دسترسی به اینترنت ندارند اشاره کرد و گفت: برخی روستا‌های کاشان با قطعی برق دو یا سه ساعته در روز مواجه هستند و در برخی مناطق روستایی اینترنت با سرعت مناسب برای این سامانه آموزشی مجازی وجود ندارد.

پورپیرانی گفت: در هفته جاری با مسئولان ستاد بحران دانشگاه جلسه‌ای داریم و قرار است مشکلات را انتقال دهیم.

وی تصریح کرد: انتظاری که از مسئولان داریم این است که دانشجویان را به عنوان فرزندان خود بدانند و تصور نکنند که مقصر شیوع کرونا، آنان هستند. در واقع انتظار داریم به دانشجویان اعتماد کنند و در این شرایط به آنان سخت نگیرند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کلاهبرداری اینترنتی خودش را خواننده سرشناس جا زد
دریافت هرگونه هدیه از سوی کارمندان دولت ممنوع
حادثه در ایستگاه راه‌آهن اهواز/ ۴ نفر مصدوم شدند
واکنش وزیر کشور به گزارش ادعایی درباره مرگ نیکا شاکرمی
افت ۳ هزار و ۹۰۲ واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
بیکاران به زودی از طریق سامانه‌ای شناسایی می‌شوند
طالبان حق‌آبه هیرمند را رهاسازی کرد
اعلام جرم دادستانی علیه برخی فعالان رسانه‌ای درباره پرونده نیکا شاکرمی + جزئیات
دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب +عکس
جزییاتی جدید از پرونده بابک زنجانی
بسته ویژه اینترنت رایگان برای معلمان
واکنش رهبرانقلاب به خیزش دانشجویی در جهان +فیلم
یحیی گل‌محمدی رفت تا فصل بعد؟
رهبر انقلاب: الگوهای جامعه معلمین باید به‌ عنوان قهرمان معرفی شوند +فیلم
۷ جاذبه دیدنی که شما را به سبزوار می‌کشاند
تنها مرکز چاپ نمایشگاهی در تهران
۵ جراح بینی برتر شهر مشهد در سال ۱۴۰۳
دیدار معلمان با رهبر انقلاب +عکس
اتفاقی تلخ برای والیبال ایران
واکنش وزیر ورزش به تغییر نام استقلال
تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top