تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/04/01 - 15:52
کد خبر: 360472

نامه جنبش عدالتخواه دانشجویی به نمایندگان مجلس

انتظار می‌رود با عبرت از سرنوشت پیشینیان، به جای سکوت، بی‌عملی و مخابره کردن گرای ضعف به دشمن، با اقتدار از عزت ایران اسلامی دفاع کنید.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ نامه جنبش عدالتخواه دانشجویی خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیرامون قطعنامه جدید شورای حکام آژانس انرژی اتمی به شرح زیر است:

نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی
سلام علیکم

همانطور که مستحضرید، شورای حکام آژانس انرژی اتمی، پس از ۷ سال قطعنامه جدیدی علیه ایران صادر کرد و به تمامی مدافعان ایده مذاکره برای رفع تحریم ها نشان داد که این ایده نه یک اشتباه تاکتیکی بلکه یک خطای راهبردی است. امروز کوس رسوایی تمامی حامیان مذاکره در تمامی سطوح نظام ازآقایان ولایتی و لاریجانی گرفته تا مرحوم هاشمی و حسن روحانی و سایر سیاست‌ورزان حامی این ایده که‌ متاسفانه ردپای بعضی از آنان در مجلس کنونی هم دیده می شود، در تمامی دولت های بعد از انقلاب بلند شده است.

ایده مذاکره برای رفع تحریم ها حاصلش تحریم های بیشتر و قطعنامه های سیاسی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده است. مسلما یکی از عوامل شکست ایده مذاکره دست اندرکاران برجام هستند. از رئیس جمهور گرفته تا وزیر خارجه و معاونانش، که با گریه وندی شرمن از مواضع خود کوتاه می آمدند اما در مقابل منتقدان داخلی که این روزها را پیش بینی می کردند با تندی و خشم برخورد می کردند. اکنون به سال ۸۶ برگشتیم منتها با تحریم های بیشتر و بدون صنعت هسته ای!

حال از شما به عنوان نمایندگانِ ملتِ رنجدیده از فاجعه ی برجام، انتظار می‌رود با عبرت از سرنوشت پیشینیان خود، به جای سکوت، بی‌عملی و مخابره کردن گرای ضعف به دشمن، از عزت ایران اسلامی در مقابل دولت های اروپایی و آمریکای مستکبر با اقتدار دفاع کنید.

شما باید هر چه سریعتر با ارائه طرح هایی در عمل و نه با حرف، نشان دهید که جمهوری اسلامی دیگر این دهن کجی های دُول متخاصم را تحمل نخواهد کرد.

بر همین اساس مجلس شورای اسلامی باید خواستار لغو نظارت‌های استثنایی آژانس و توقف اجرای داوطلبانه تعهداتِ فراتر از پروتکل الحاقی و همچنین خروج از برجام و در نهایت خروج ایران از ان پی تی شود.

ذکر این نکته ضروریست که اگر نمایندگان بتوانند در میدان تقنین، ریل گذاری کشور را به سوی مقاومت عزتمندانه تغییر دهند، یقیناً سرداران و مدافعان سازش خفت‌بار، مسافران پایداری نخواهند بود. اما اگر همانند گذشتگان بنا داشته باشید مبارزه با استکبار جهانی را صرفاً به «مرگ بر آمریکا» گفتن های نمادین و محکومیت های صوری در صحن علنی مجلس تقلیل دهید، مسلماً هم قطار برجامیون هستید و مرد میدان مقاومت نخواهید بود.

لذا با توجه به تاکید رئیس مجلس بر «ارزیابی بی‌حاصل و پُرضرر مذاکره و سازش با آمریکا به عنوان محور استکبار جهانی و عدم مسامحه با دولت در پیگیری منافع و حقوق مردم» و با عنایت بر اصرار دولت به ادامه سیاست‌های شکست خورده و عدم به کارگیری نکات کارشناسان، توقع می‌رود مجلس شورای اسلامی با عزمی جدی و با نظارت همه‌جانبه بر دولت، درخواست پیاده‌سازی راه‌حل‌های دلسوزان انقلاب در بازه زمانی مشخص را به دولت ارائه کند و در صورت تمرد دولت و پافشاری بر ادامه مسیر بحران‌زا، با اجرای قانون اساسی از ادامه روند فاجعه بار کنونی جلوگیری کند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top