تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/04/17 - 14:27
کد خبر: 362727

ثبت‌نام دوره معرفت رضوی دانشگاه آزاد آغاز شد

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری سومین دوره آموزش های بنیادین با عنوان معرفت رضوی خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، حجت الاسلام ابراهیم کلانتری، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، از برگزاری سومین دوره آموزش های بنیادین با عنوان معرفت رضوی خبر داد و اظهار داشت: طبق  فرموده مقام معظم رهبری، معرفت دینی مقدمه عمل صالح است و می تواند با تبیین ملاک های لازم، به فعالیت های سیاسی و فرهنگی دانشجویان جهت دهد.

وی با بیان اینکه امروزه بسط و تقویت مبانی دینی و معرفت افزایی از مهم ترین و اساسی ترین فعالیتهای فرهنگی در دانشگاه ها است، افزود: معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی نیز با نگاه ویژه ای به این امر اهتمام ورزیده و طرح های گوناگون معرفتی را برگزار کرده است.

کلانتری با تاکید بر اینکه برای تحقق چنین هدف مهمی ارائه چند واحد درسی معارف اسلامی برای آن دسته از دانشجویان که نسبت به فهم عمیق مفاهیم دینی از اشتیاق بالاتری برخوردار هستند؛ کافی نیست، ادامه داد: سه سال است که دورههای تقویت مبانی دینی و معرفت افزایی در قالب های گوناگون در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شده است.

وی در همین زمینه توضیح داد: این دوره ها سعی دارد با گرد همآوری اساتید برجسته حوزوی، نخبگان دانشگاهی، تشکیلاتی و دانشجویانِ با استعداد و علاقه مند دانشگاه آزاد اسلامی از واحد های سراسر کشور، زمینه ای در درجه اول برای تقویت و عمق بخشیدن به بنیه اعتقادی دانشجویان و در درجه بعد شبکه سازی و همگرایی نیرو های انقلاب اسلامی فراهم آورد.

کلانتری افزود: برای نمونه میتوان به دورههای سراسری معرفت رضوی یک و دو، گام دوم انقلاب اسلامی، رهپویان معرفت، سفیران معرفت، معرفت عاشورایی و غیره اشاره نمود که به صورت حضوری و در دوران همه گیری ویروس کرونا به صورت مجازی ارائه شده است.

وی افزود: تابستان امسال با توجه به دستورالعمل های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و پروتکل هایی که در خصوص عدم برگزاری اجتماعات صادر شده است، متاسفانه امکان برگزاری دوره به شکل حضوری را نداریم، لذا با متناسب سازی محتوا و روش اجرا با شرایط کنونی، این دوره به شکل مجازی برگزار می شود.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد گفت:  ثبت نام اولیه سومین دوره سراسری معرفت رضوی در سایت https://velayat.iau.ir/ شروع شده و تا 25 تیرماه ادامه خواهد داشت. تاریخ برگزاری این دوره 20 مرداد ماه تا 5 شهریورماه خواهد بود.

کلانتری درباره محتوایی این دوره نیز گفت:  محتوای آموزشی دوره به دو بخش تقسیم‌شده است؛ یک بخش مربوط به مباحث معرفتی اعم از بینش توحیدی، قرآن‌شناسی، انسان‌شناسی ، ولایت‌فقیه ، تمدن نوین اسلامی و جاهلیت مدرن در تمدن غرب است.

وی اضافه کرد: بخش دوم مختص آشنایی دانشجویان با منظومه فکری حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، تحت عنوان قطب‌نما خواهد بود که به شکل زنده و یا ضبط شده صوتی و تصویری توسط استاد و سپس مباحثه علمی توسط فراگیران در فضای مجازی برگزار خواهد شد. به امید خدا در اولین فرصت بعد از بازگشت کشور به شرایط عادی، اردوی زیارتی و فرهنگی به مقصد مشهد مقدس برای منتخبین این دوره  نیز برگزار خواهد شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
امیر سیفی
1399/04/18 - 12:34

سلام. من اولین باره که در این دوره ثبت کنم و بنده ۴ ساب عضو بسیج دانشجویی هستم و در دوره های مختلفی شرکت کردم.امیداورم که در این دوره حضور پیدا کنم واز استاید بهره کامل راه ببرم. به امید دیدار.یاحق
تورهای مسافرتی آفری
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top