تاریخ انتشار: شنبه 1399/04/28 - 14:25
کد خبر: 364106

لاری: درحال پیگیری بیمه سلامت دستیاران پزشکی هستیم

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با تاکید بر پیگیری برقراری بیمه سلامت دستیاران پزشکی گفت: ما در انتظار تکمیل اسامی دستیاران از سوی دانشگاه‌ها هستیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت (مفدا)، دومین نشست شورای مرکزی دبیران شوراهای صنفی دستیاران و دانشجویان تحصیلات تکمیلی (ph.D) وزارت بهداشت با حضور مدیران ارشد وزارت بهداشت برگزار شد. در این نشست یک‌روزه موضوعات مختلف دستیاران پزشکی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی بحث و تبادل نظر شد.

دکتر سیما سادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در این نشست با اشاره به طولانی شدن دوران پیک بیماری کرونا و خستگی مردم از این وضعیت، گفت: متاسفانه عادی انگاری که از طرف مسؤولان و متعاقب آن از سوی مردم در مواجه با بیماری کرونا ایجاد شد موجب شیوع بیش از اندازه کرونا شد که لازم است جریان‌سازی لازم را در خصوص مبارزه جدی مردم با شیوع این ویروس صورت دهیم تا مردم از حالت عادی‌انگاری وضعیت خارج شوند.

معاون وزیر بهداشت با بیان این‌که عدم برگزاری اجتماعات خانوادگی مانند مجالس عروسی و حتی عزاداری‌ بر روحیات مردم فشار وارده کرده است، اظهار داشت: مردم اکنون دورهمی‌ها و مراسم‌هایی که سابق بر این در کنار هم برگزار می‌کردند را ندارند حتی در سوگواری‌ها نتوانسته‌اند آن گونه که باید در کنار یکدیگر باشند و غم از دست دادن عزیزان خود را که با بودن در کنار هم التیام می‌دادند کم کنند.

لاری خطاب به دبیران شورای مرکزی شوراهای صنفی دستیاران و دانشجویان دکتری تخصصی دانشگاه‌های علوم پزشکی یادآور شد: امیدوارم با خوشفکری دانشجویان که در خط مقدم جبهه مبارزه با کرونا ویروس قرار دارند و نخبگان جوان ما هستند بتوانیم پیشنهاداتی را ارایه دهیم که موجب شود شرایط را به خوبی طی کنیم. همه می‌دانیم این دوران نیز می‌گذرد اما باید با هوشمندی رفتار کنیم به نحوی که زمانی که به عقب باز می‌گردیم از عملکرد خود راضی باشیم.

وی با تأکید بر این‌که برای ما مسائل و موضوعات صنفی و آموزشی دانشجویان دارای اهمیت است، به دو مسئله وام دستیاری و بیمه دستیاران اشاره کرد و گفت: در خصوص وام دستیاری با بانک عامل صحبت کرده‌ایم و از طرفی بیمه سلامت دستیاران و دانشجویان تحصیلات تکمیلی را نیز دنبال می‌کنیم اما باید به سرعت از طرف دانشجویان هم اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با بیان این‌که ما منتظر هستیم سریعأ اطلاعات دانشجویان به دست ما برسد تا پوشش بیمه سلامت دانشجویان را نهایی کنیم خاطرنشان کرد: در خصوص بیمه تأمین اجتماعی نیز صحبت‌هایی داشته‌ایم.

لاری گفت: مبلغ بیمه درمانی که با سازمان بیمه سلامت ایران منعقد شده ارزان‌تر از بیمه درمانی تأمین اجتماعی است، این در حالی است که تلاش داریم برای پوشش بیمه تأمین اجتماعی کف مبلغ که حدود ۴۰۰ هزارتومان به صورت ماهانه است در نظر گرفته شود تا افرادی که بیمه تأمین اجتماعی نیستند بتوانند سنوات خدمت خود را داشته باشند. البته برای این مهم نیز ما باید اطلاعات دستیاران را داشته باشیم تا ببینیم اکثریت چه بیمه‌ای را نیاز دارند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل
هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top