به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ رشد صنعت سئو در این سال ها نشان داده است که بسیاری از صاحبان کسب و کارها به اهمیت دیده شدن در نتبج گوگل پی برده اند و این به معنای اهمیت شغل افرادی است که در زمینه سئو و بهینه سازی سایت به صورت تخصصی فعالیت می کنند. کارشناس و متخصص سئو یک اصطلاح نسبی است. افراد بسیاری هستند که بعد از راه اندازی سایت خود اصول سئو را برای دیده شدن در نتایج به کار می گیرند؛ اما آیا آن ها را می توان به عنوان کارشناس و متخصص سئو پذیرفت؟
کارشناس سئو کیست؟
یک کارشناس سئو کسی است که الگوریتم های گوگل را می شناسد و می تواند مطابق با آن ها بهترین راهکارهای فنی، محتوایی را در داخل و خارج از سایت به کار گیرد تا در نتایج گوگل جایگاه مناسبی را کسب کند. اما ، بر خلاف صنایع دیگر که دریافت گواهی نامه های بین المللی ضمانت تخصص آن هاست کارشناس و متخصص سئو سایت بواسطه گواهی نامه اعتبار نمیابد. تجربه، سابقه کار و اطلاعات بروز معرف تخصص کارشناس سئو است.
چگونه یک متخصص سئو شویم؟
هر کارشناس SEO باید از جایی شروع کند.شما ممکن است از نویسندگی یک وب سایت یا برنامه نویسی شروع کنیدو یک کارشناس سئو شوید. اما باید به کسب نتایج بهتر در گوگل علاقه داشته باشید. این موضوع نیاز به درکی اساسی از تکنیک های بهینه سازی موتور جستجو دارد. اولین قدم در راه تخصص در سئو شناخت اصول اولیه سئو است:
-
تحقیقات کلید واژه
سئو (https://webone.co/fa/صفحه/سئو-سایت-افزایش-سئو-سایت-بهینه-سازی-سایت) بر اساس سرچ کاربر در گوگل شکل می گیرد. به عبارت ساده وقتی کاربر یک کلمات کلیدی را در گوگل جستجو می کند، گوگل اطلاعاتی را که با پرس و جو بیشترین مطابقت را دارد از فهرست خود بازیابی می کند و در نتایج جستجو نشان می دهد. به همین دلیل برای تبدیل شدن به یک متخصص سئو ، شما نیاز به یک درک اساسی در مورد چگونگی عملکرد گوگل در رابطه با نمایش نتایج در سرچ کلمه کلیدی کاربر دارید. این موضوع که تحقیق کلمه کلیدی است یکی از مقدمات سئو است که متخصص سئو باید در آن مهارت داشته باشد.
مهارت های مهم تحقیق در مورد کلمات کلیدی برای یادگیری در مورد کلمات کلیدی عبارتند از:
- شناخت impressions و clicksو CTR
- شناخت قصد کاربر از سرچ کلمه کلیدی
- شناخت و استفاده از بهترین انکر تکست مرتبط موضوع
- ایجاد مباحث محتوایی هماهنگ با کلمات کلیدی
-
SEO ON PAGE
تخصص در این رابطه به شما اطمینان می دهد که همه عناصر مهم صفحه به خوبی کار کرده و برای موتورهای جستجو قابل درک است. از جمله :
- متا تگ ها شامل کلمات کلیدی باشند
- سرعت صفحه بهینه شده باشد
- صفحات سایت توسط لینک داخلی به هم مرتبط باشند
- تگ الت برای تصاویر سایت به کار گرفته شود
- محتوای صفحات تکراری نباشد
-
لینک سازی
الگوریتم پنگوئن گوگل یک تغییر اساسی در رابطه با لینک سازی انجام داد و به این صورت گوگل لینک های بی کیفیت را بی اعتبار دانسته و نه تنها این لینک ها ارزش ندارد، بلکه می تواند باعث افت رتبه سایت شود. یک کارشناس سئو حرفه ای به خوبی می داند که دو فاکتور قدرت (Authority) و ارتباط (Relevance)را در لینک سازی باید مد نظر قرار دهد.
-
سئو تکنیکال
توجه به عناصرفنی سایت در نظر کاربران سایت دیده نمی شوند اما به خزیدن ربات های گوگل و ایندکس صفحات ارتباط بسیار دارند. از جمله موضوعات مهم در سئو فنی که این روزها بسیار مورد توجه گوگل قرار گرفته است؛ ساز گاری با موبایل و بهینه سازی معماری سایت است.
مهارتهای فنی مهم سئو که یک کارشناس سئو نباید آن را نادیده بگیرد عبارتست از :
- استفاده از اسکیما
- بهینه سازی URL
- بهینه سازی نقشه سایت و robots.txt
-
بازاریابی محتوا
یک متخصص سئو به خوبی می داند که بهینه سازی محتوا تنها در به کاربردن کلمات کلیدی در محتوا خلاصه نمی شود. متخصص سئو به خوبی از بازاریابی محتوا اطلاع دارد و می داند که تعیین استراتژی مناسب برای محتواست که می تواند صفحه شما را در صدر نتایج قرار دهد.این فرد به خوبی می داند که ربات های گوگل آنچه را که مد نظر کاربر است را در نتایج قرار می دهد. پس محتوا رابرای کاربر سایت و در جهت تامین خواسته کاربران نگارش می کند. تقویم درج محتوا نکته مهمی است که نشان از بازاریابی خوب متخصص سئو است.
-
بروز رسانی دانش سئو
مطالعه همیشگی فاکتور مهمی است که شما از یک کارشناس معمولی به یک متخصص سئو تبدیل می کند. سئو تجربه، سابقه، صبر و مطالعه است. هیچ گاه نمی توان برای آن پایانی در نظر گرفت. به همین دلیل یک متخصص سئو برای اینکه همیشه جایگاه خود را حفظ کند باید همواره بروز باشد. تغییرات در سئو پایان ندارد. آنچه امروز جوابگو است، ممکن است در آینده کاربرد نداشته باشد. این بدان معناست که همیشه چیزهای جدیدی برای یادگیری و امتحان کردن در پیشبرد تخصص سئو وجود دارد.هرچه بیشتر با استراتژی ها و مقالات سئو را مطالعه و آزمایش کنید، می توانید تخصص سئو خود را تقویت کنید.
-
سئو خواندنی نیست تجربی است
یادگیری در مورد سئو یک چیز است، اما استفاده از دانش شما مبحث جداگانه ای است. شما باید آنچه را که آموخته اید آزمایش کنید و خودتان درباید که چه فاکتوری چرا و چطور در سئو سایت تاثیر گذار است. تمامی آنچه را که با مطالعه روزانه از سایت های معتبر می آموزید را باید به صورت عملی پیاده کنید. بی شک یک متخصص سئو روز اول تنها از یک سایت شروع به کار کرده و تمامی آنچه را که در رابطه با seo on page ، لینک سازی، سئو تکنیکال خوانده است را به صورت عملی امتحان کرده است.
کار مداوم بر روی انواع پروژه های سئو با سختی کلمات کلیدی متفاوت و تنوع رقابت در کلمات است که یک فرد آشنا به سئو را تبدیل به یک متخصص سئو می نماید.مطالعه روز افزون، تجربه بسیار و قدرت بالا در تجزیه و تحلیل ویژگی های یک کارشناس سئو است. مهم نیست که چقدر در مورد SEO اطلاعات کسب می کنید ، همیشه شخصی وجود دارد که اطلاعات بیشتری نسبت به شما دارد. در انتها از شما دعوت میکنیم مقاله چرا شما نیازمند متخصص سئو هستید را مطالعه نمایید.