تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/05/01 - 23:03
کد خبر: 364716

همکاری معاونت اجتماعی دستگاه قضا با فدراسیون فوتبال

دبیر شورای ارتقای آگاهی‌های عمومی معاونت اجتماعی قوه قضائیه گفت: فوتبال به‌عنوان یک ورزش محبوب و پرمخاطب می‌تواند در صورت مدیریت مدبرانه باعث ارتقای سرمایه اجتماعی شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، مهدی افتخاری، دبیر شورای ارتقای آگاهی‌های عمومی، اطلاع رسانی و افکارسنجی معاونت اجتماعی قوه قضائیه، در نشست با دبیرکل و مدیران فدراسیون فوتبال بر لزوم همکاری بین معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و فدراسیون فوتبال در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و تأثیر بالای این همکاری تأکید کرد.

در این نشست که امروز چهارشنبه با حضور مدیران حقوقی، قضایی، رسانه‌ای و فرهنگی فدراسیون فوتبال برگزار شد اعضای حاضر به ریشه‌های شکل‌گیری برخی از آسیب‌ها در فوتبال و نقش آن در جامعه اشاره کردند و کنترل این آسیب‌ها را نیازمند همکاری و برنامه‌ریزی دوجانبه دانستند.

محمد نبی، دبیرکل فدراسیون فوتبال نیز در همین رابطه بر لزوم همکاری مداوم و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک تأکید کرد.

افتخاری با اشاره به نقش پررنگ رسانه‌ها در جامعه و ورزش کشور گفت: مدیران عامل باشگاه‌های فوتبال، مدیران فدراسیون، فوتبالیست‌ها و مدیران و خبرنگاران ورزشی با ارتقای دانش حقوقی و دانش جامعه شناسی خبر می‌توانند نقش بی‌بدیلی در پیشگیری از آسیب‌ها چه در حوزه فوتبال و چه در کلیت جامعه داشته باشند.

وی اعلام آمادگی کرد درصورت نیاز، معاونت اجتماعی قوه قضائیه می‌تواند دوره‌های کارگاهی دراین حوزه برگزار کند و با ارتباط مداوم با رسانه‌های ورزشی با این رسانه‌ها و مدیران روابط عمومی همکاری داشته باشد. 

دبیر شورای ارتقای آگاهی‌های عمومی با اشاره به اینکه اهمیت فوتبال بر کسی پوشیده نیست و دیدیم که مسابقات تیم ملی فوتبال در جام جهانی مورد توجه و تقدیر مقام معظم رهبری قرار گرفت، اظهار کرد: فوتبال به‌عنوان یک ورزش محبوب و پرمخاطب می‌تواند در صورت مدیریت مدبرانه باعث ارتقای سرمایه اجتماعی شود.

وی ضمن اشاره به بند ۵ ماده ۲ و بند ۱ ماده ۵ اساسنامه فدراسیون فوتبال افزود: همکاری در تحقق اهداف عام‌المنفعه در جامعه و پیشبرد اهداف بشردوستانه و همچنین مبارزه با خشونت از مواد مهم این اساسنامه است.

دبیر کل فدراسیون فوتبال نیز ضمن تأکید بر اهمیت نقش رسانه‌ها و خبرنگاران در ایجاد فضای پاک در جامعه، برای برنامه‌ریزی و آموزش در این حوزه اعلام آمادگی کرد و این موضوع را از ضرورت‌ها و اهداف مهم همکاری دوطرفه دانست.

وی به اهمیت و نقش بی‌بدیل فضای مجازی و اخباری که در این فضا منتشر می‌شود اشاره کرد و از کاربران و علاقمندان خواست هیچ خبری را در این حوزه بدون تحقیق نپذیرند.

نبی گفت: در حوزه فرهنگ کارها و گفتارهای غیرمستقیم بیشتر مؤثر است و در این امر باید از ظرفیت چهره‌های ارزشی و محبوب در ورزش کمک بگیریم.

نبی موفقیت نسبی فوتبال در مقایسه با رشته‌های دیگر را خوب ارزیابی کرد و با اشاره به تأثیر فوتبال از جنبه‌های مختلف در جامعه، ابراز امیدواری کرد با همکاری مداوم با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه می‌توانیم در ارتقای سرمایه اجتماعی و کاهش آسیب‌ها در فوتبال و نهایتا در جامعه، برنامه‌های مؤثری را اجرا کنیم. 

در ابتدای این نشست مدیران و کارشناسان دو طرف در خصوص ریشه‌های شکل‌گیری آسیب‌ها و زمینه‌های همکاری، نظرات خود را بیان کردند و با تصمیم اعضای حاضر مقرر شد علاوه بر ایجاد زمینه انعقاد تفاهمنامه همکاری، نشست‌های تخصصی و موضوعی برگزار شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top