تاریخ انتشار: شنبه 1399/05/11 - 09:56
کد خبر: 365675

تقویت رایتینگ

هنگام توصیف دقت خود را افزایش دهید و ریزترین نکات را نیز در متن‌تان بیان کنید. شاید در ابتدا کار سختی باشد اما به مرور در آن مهارت پیدا می‌کنید و خودتان متوجه افزایش مهارت رایتینگ‌تان خواهید شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ هنگام یادگیری زبان‌های خارجی، از بین مهارت‌های اسپیکینگ، لیسنینگ، رایتینگ و ریدینگ، رایتینگ فرایند یادگیری دشوارتری دارد و نسبت به سایر مهارت‌ها به تمرین بیشتری نیاز دارد. حتی گاهی برای ما نوشتن به زبان مادری‌مان نیز می‌تواند سخت و طاقت‌فرسا باشد، چرا که صرفا آگاهی از قواعد یک زبان نمی‌تواند در رایتینگ به ما کمک کند. نگارش و رایتینگ به تمرین زیادی نیاز دارد. در این مطلب بهترین روش‌ها برای تقویت رایتینگ زبان انگلیسی را به شما معرفی می‌کنیم تا با استفاده از آن‌ها این مهارت کاربردی را در خودتان تقویت کنید.

تقویت رایتینگ

  • خاطرات روزانه خود را بنویسید

نوشتن روزانه خاطرات‌تان باعث می‌شود، این فرصت را داشته باشید تا هر روز تمرین کنید و پروسه تقویت رایتینگ‌تان با سرعت بیشتری پیش برود. سعی کنید تمام کارهایی که در طول روز انجام می‌دهید را با جزئیات بنویسید تا دقت خود را در فرایند نگارش و رایتینگ انگلیسی افزایش دهید.

  • عکس‌ها و مناظر را توصیف کنید

توصیف اشیا و مناظر می‌تواند هم قدرت تخیل و ایده‌پردازی‌تان را تقویت کند و هم رایتینگ‌تان را بهبود ببخشد. هنگام توصیف دقت خود را افزایش دهید و ریزترین نکات را نیز در متن‌تان بیان کنید. شاید در ابتدا کار سختی باشد اما به مرور در آن مهارت پیدا می‌کنید و خودتان متوجه افزایش مهارت رایتینگ‌تان خواهید شد.

  • خلاصه نویسی کنید

خلاصه نویسی یکی از بهترین راه‌های تقویت رایتینگ است. می‌توانید خلاصه سریال محبوب‌تان را بنویسید. یا خلاصه کتاب یا مقاله‌ای که برای‌تان بسیار جذاب بوده را بنویسید. در کل توصیه می‌کنیم خلاصه مواردی را بنویسید که به آن‌ها علاقه دارید. چون برای‌تان جذابیت بیشتری دارند و با اشتیاق بیشتری به تقویت مهارت رایتینگ‌تان می‌پردازید.

  • . قبل از نوشتن، Freewriting انجام دهید

قبل از اینکه دست به قلم شوید و نوشتن را شروع کنید، ابتدا به صورت تیتر وار مشخص کنید چه مطالبی را می‌خواهید در متن‌تان ذکر کنید. هرچیزی که به ذهن‌تان می‌رسد را تیتروار بنویسید. در این مرحله اصلا لازم نیست فکر کنید آیا آن مورد برای‌تان مفید است یا خیر. سعی کنید بدون اهمیت دادن به چیزی تمام ایده‌های‌تان را بنویسید. حتی می‌توانید از اینترنت نیز کمک بگیرید. سرچ کنید و به ایده‌های تازه برای نوشتن دست پیدا کنید.

  • برای متن‌تان قالب کلی (Outline) طراحی کنید

در قسمت قبل ایده‌های لازم برای نوشتن را جمع‌آوری کردید و مشخص کردید در متن‌تان می‌خواهید درباره چه موضوعاتی صحبت کنید. حالا وقت آن رسیده که به ایده‌های‌تان نظم دهید. یک بار دیگر آن‌ها را مرور کنید. بهترین آن‌ها را انتخاب کنید و ترتیب به کار بردن آن‌ها در متن را نیز مشخص کنید. سعی کنید روابط منطقی و معقول بین آن‌ها برقرار باشد تا متن‌تان قابل فهم‌تر شود و کسی که آن را می‌خواند دچار سر در گمی نشود.

  • ساختار مناسب متون را رعایت کنید

متن‌هایی که می‌نویسید باید دارای ساختار مناسبی باشند. یعنی دارای مقدمه، بدنه اصلی و بخش نتیجه‌گیری باشند. عدم وجود هر قسمت، متن شما را ناقص جلوه می‌دهد.

این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که نوشتن مقدمه بیش از سایر قسمت‌ها از شما زمان می‌گیرد و هرچه مقدمه جذاب‌تر و بهتری بنویسید، کیفیت رایتینگ خود را نیز تا حد قابل توجهی بهبود می‌دهید.

تقویت رایتینگ

  • از متون معتبر الگو بگیرید

یکی دیگر از روش‌های تقویت رایتینگ انگلیسی، الگوبرداری از متون معتبر است. این شیوه به شما کمک می‌کند تا به شیوه صحیح و مناسبی در رایتینگ دست پیدا کنید. متونی که شیوه نگارش صحیحی دارند را انتخاب کنید و چند بار از روی آن‌ها بخوانید. سپس به جزئیات آن دقت کنید. نوع به کار بردن افعال را بررسی کنید. به معلوم و مجهول بودن جملات دقت کنید و ...

  • دامنه لغات‌تان را افزایش دهید

یکی از راه‌هایی که می‌توانید از آن استفاده کنید و جملات زیبایی بنویسید، گسترده کردن دامنه لغات‌تان است. برای این امر می‌توانید دو الی سه روز در هفته کلمه حفظ کنید. اما ما این گزینه را به شما توصیه نمی‌کنیم. بلکه می‌گوییم سعی کنید به نوع و نحوه کاربرد کلمات در متن‌های مختلف توجه کنید. در این شرایط هم می‌توانید کلمه جدید یاد بگیرید و هم با نحوه استفاده از آن‌ها آشنا می‌شوید.

  • حتما نوشته‌های خود را ویرایش کنید

با اتمام نگارش متن‌تان، کار شما تمام نشده است. بلکه باید یک مرتبه دیگر با صدای بلند متن‌تان را بخوانید و به نکات نگارشی آن دقت کنید. هنگام نوشتن ممکن است، بی‌دقتی‌هایی انجام داده باشید که باعث کاهش کیفیت کارتان شوند. در این مرحله از این بی‌دقتی‌ها آگاهی پیدا می‌کنید و آن‌ها را به خوبی اصلاح می‌کنید.

  • از اپلیکیشن Grammarly استفاده کنید

اپلیکیشن گرمرلی، برنامه‌ای به شدت کاربردی برای افرادی است که قصد نوشتن به زبان انگلیسی را دارند. شما می‌توانید این اپلیکیشن را بر روی برنامه وردتان نصب کنید. نسخه رایگان این اپلیکیشن برای افراد تازه کار و کسانی که سطح رایتنیگ متوسطی دارند مناسب است و ایرادات ساده گرامری و املایی آن‌ها را بیان می‌کند. اما کسانی که در می‌خواهند در سطح پیشرفته رایتینگ خود را تقویت کنند، بهتر است از نسخه premium  این اپلیکیشن استفاده کنند و متون زیبایی بنویسند.

در این مطلب سعی کردیم بهترین روش‌های تقویت رایتینگ انگلیسی را به شما معرفی کنیم. برای آگاهی از نکات بیشتر حتما به وب‌سایت آموزش رایتینگ سر بزنید. اما خوب است بدانید، این نکات زمانی‌ می‌توانند باعث تقویت رایتینگ شما شوند که آن‌ها را به خوبی تمرین کنید. پس حتما برنامه روزانه‌ای برای خودتان تهیه کنید و به طور مرتب و منظم رایتینگ انگلیسی‌تان را تقویت کنید و مهارت خود در این زمینه را افزایش  دهید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
قطر: بهترین راه توقف تنش منطقه، پایان دادن به جنگ غزه است
غرب و اسرائیل مواظب رفتارهایشان باشند!
جهان ۲۴۶ میلیارد دلار زیان، فقط به خاطر لجبازی های اردوغان
ایران از همیشه در منطقه قوی تر است
زمین‌لرزه شدیدی جنوب ژاپن را لرزاند
پیام شبانه سردار قاآنی به اسماعیل هنیه
انتقاد افسران صهیونیست از ناتوانی نیروی هوایی در مقابله با حملات پهپادی حزب‌الله
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
زمان حمله اسرائیل به ایران فاش شد
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
قوانین کپی رایت اینستاگرام: سفری در دنیای مالکیت معنوی
دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران تمام الکترونیک برگزار می‌شود
بلیچینگ چیست و چگونه انجام می‌شود؟
قطار ملی ساخت ایران بزودی وارد خطوط مترو می‌شود
سیل بهاری چقدر خسارت داشته است؟
دعوت از وزاری چند کشور برای حضور در نمایشگاه کتاب
۷ پیشنهاد خرید کادو برای دانشجوی حقوق از وکیل استور
مسعود نجابتی تندیس طلای چهره هنر انقلاب را به مردم غزه تقدیم کرد
افزایش ۲۰ درصدی در حقوق فروردین ماه بازنشستگان کشوری اعمال شد
۴ نکته مهم همکاری نکردن کودک برای از پوشک گرفتن + راه‌حل‌های آن!
ارسال ۷۰۰بسته مواد غذایی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top