تاریخ انتشار: دوشنبه 1399/05/27 - 08:08
کد خبر: 367391

سیر تا پیاز رشته علوم تغذیه

اما دلیل روی آوردن به رشته کارشناسی ارشد علوم تغذیه قطعاً دایر کردن دفتر کار مشاوره تغذیه یا مطب تغذیه می باشد که فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد می توانند بلافاصله نسبت به تأسیس مطب اقدام کنند. اگر با برنامه ریزی و هدف پیش بروید قطعاً می توانید در این رشته‌ پرطرفدار قبول شوید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، امروزه گرایش به رشته های زیرمجموعه‌ی پزشکی به طرز فراگیری زیاد شده است و افراد زیادی تمایل به ادامه تحصیل در مقاطع ارشد و دکترای رشته های گروه پزشکی هستند. ارشد علوم تغذیه که در طی سال های اخیر توجه بسیاری از جوانان را به خود جلب کرده است، یکی از رشته های پرطرفدار گروه پزشکی می باشد. اساس کار این رشته پرداختن به رژیم درمانی، اصول علم تغذیه، ارزش مواد غذایی و نحوه تغذیه مناسب برای به دست آوردن سلامتی است اصول علم تغذیه به بررسی فرآیند جذب و دفع مواد غذایی و رژیم درمانی با مشخص کردن رژیم غذایی مناسب از پیشگیری از بیماری های مختلف پیشگیری می کند.

سیر تا پیاز رشته علوم تغذیه

اما دلیل روی آوردن به رشته کارشناسی ارشد علوم تغذیه قطعاً دایر کردن دفتر کار مشاوره تغذیه یا مطب تغذیه می باشد که فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد می توانند بلافاصله نسبت به تأسیس مطب اقدام کنند. اگر با برنامه ریزی و هدف پیش بروید قطعاً می توانید در این رشته‌ پرطرفدار قبول شوید. این رشته در هیچ دانشگاهی بدون کنکور دانشجو نمی پذیرد و شرط وارد شدن به آن قبولی در آزمون ارشد می باشد تا بتوانید بعد از فارغ التحصیلی به اشتغال بپردازید. در متن زیر قصد داریم شما را بیشتر با کارشناسی ارشد این رشته و ظرفیت های آن آشنا کنیم و همچنین جزوات و منابعی که بیشتر به شما می کند تا به موفقیت برسید را به شما معرفی می کنیم.

سیر تا پیاز رشته علوم تغذیه

معرفی رشته کارشناسی ارشد علوم تغذیه

رشته ارشد علوم تغذیه یکی از بهترین و پرطرفدارترین رشته های وزارت بهداشت می باشد که هر ساله متقاضیان زیادی با رغبت فراوان در این رشته تحصیل می کنند. اما دلیل این همه تقاضا و محبوبیت در این است که بلافاصله بعد از تحصیل می توانید علاوه بر تأسیس مطب به عنوان مشاور تغذیه در کلینیک ها، بیمارستان ها، مطب ها، باشگاه های ورزشی و حتی مراکز آموزشی- درمانی و مدارس شروع به کار کنید. در مقطع کارشناسی ارشد، رشته علوم تغذیه به چهار گرایش تقسیم بندی می شود که شامل تغذیه بالینی، علوم تغذیه در بحران و حوادث غیر مترقبه، علوم تغذیه و علوم بهداشتی در ایران می باشد و زیر نظر وزارت بهداشت در دانشگاه های مختلف در ایران دانشجو پذیرش می کند. شاید دلیل محبوبیت گرایش رشته علوم تغذیه به دلیل باز کردن مطب باشد و این ویژگی باعث شده است نسبت به سایر گرایش ها بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

ظرفیت ارشد تغذیه چقدر است؟

اگر شما قصد ادامه تحصیل در رشته ارشد علوم تغذیه را دارید باید به ظرفیت دانشگاه های مورد نظر توجه کنید. اطلاع از ظرفیت ارشد تغذیه مورد انتظار به شما کمک می کند که طبق یک برنامه درست و اصولی پیش بروید. هر ساله ظرفیت پذیرش دانشگاه ها تغییر می کند و برای اطلاع دقیق از تعداد ظرفیت می توانید مستقیماً از طریق مشاهده دفترچه راهنمای انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت اقدام کنید و ظرفیت انواع دانشگاه های دولتی و آزاد را در دفترچه ببینید. مثلاً در سال 98-99 ظرفیت دانشگاه های دولتی رشته کارشناسی ارشد گرایش علوم تغذیه 58 نفر و در دانشگاه های آزاد 15 نفر بود. این آمار تقریباً هر ساله با تغییر بسیار کمی همراه است و همچنان ظرفیت پذیرش در این رشته ها محدود است. با توجه به کم بودن ظرفیت پذیرش در بیشتر رشته های پزشکی به خصوص رشته علوم تغذیه و حجم بالای کتاب ها و رفرنس‌های این رشته بهتر است متقاضیان از منابع معتبر و معروف تر و جزواتی که در این مطلب معرفی میکنیم استفاده کنند و خود را برای آزمون ارشد رشته علوم تغذیه آماده کنند.

سیر تا پیاز رشته علوم تغذیه

دانلود جزوات ارشد تغذیه

همان‌طور که می دانید سایت های بسیاری جزوات ارشد علوم تغذیه را برای متقاضیان قرار داده است اینکه تا چه حد این جزوات و منابع ارزشمند و معتبر هستند به موارد زیادی بستگی دارد. بهترین پیشنهاد برای دریافت منابع و جزوات معتبر وزارت بهداشت می باشد که هر ساله برای آزمون های گروه پزشکی تمام منابع را به طور کامل معرفی می کند. معرفی منابع به شما کمک می کند تا بتوانید جزوات مرتبط با آن را به راحتی تهیه و مطالعه نمایید. برای رشته علوم تغذیه منابع کلی شامل موارد زیر می باشد که جزوات و کتاب های  معرفی شده هم به صورت فایل و هم کتاب در سایت های رسمی قابل تهیه می باشد. این منابع معتبر ترین جزوات برای قبولی در آزمون ارشد تغذیه می باشد.

  • مجموعه کتاب های گام به گام تالیف دکتر محسن محمدی مجموعه گام کنکور
  • اصول تغذیه کراوس ترجمه دکتر فرزاد شیدفر، زیر نظر دکتر کشاورز، نشر سالمی
  • کتاب تغذیه اساسی ترجمه دکتر گیتی ستوده
  • رژیم درمانی ترجمه دکتر درستی
  • ارزیابی وضعیت تغذیه دکتر کشاورز
  • مجموعه سؤالات کنکور علوم تغذیه انتشارات کتابخانه فرهنگ
  • کتاب گنجینه نکات تغذیه، تألیف علی پزشکی
  • بیوشیمی دولین، گنجینه سؤالات دکتر جعفر زاده
  • فیزیولوژی گایتون، تست های فیزیولوژی دکتر اصغر قاسمی
  • درسنامه جامع زبان ارشد پزشکی دکتر مهاجرنیا
مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پرسپولیس به ۴ بانک و استقلال به هلدینگ خلیج فارس واگذار شد
تیم ملی کشتی فرنگی مقتدرانه قهرمان آسیا شد
سردار حاجی زاده روز ارتش را تبریک گفت
رئیس جمهور قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در آسیا را تبریک گفت
سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی» تصویب شد
۹۵۰۰ فلسطینی در زندان‌های اسرائیل محبوس هستند
حزب‌الله شهرک‌ها و مواضع نظامی اسرائیل را موشک‌ باران کرد
تاکید بر تولید و واردات مناسب در جلسه شورای رقابت با وزیر صمت
صندوق بین‌المللی پول از بهبود نرخ بیکاری در ایران خبر داد
مقایسه ساعت اورینت با سیتیزن
پلیس راهور: از سفرهای غیرضروری در جنوب شرق کشور اجتناب کنید
اردوغان: اسرائیل تنها مقصر تشدید تنش‌ها در خاورمیانه است
بلینکن: تشدید تنش با ایران به نفع آمریکا و اسرائیل نیست
امیرعبداللهیان خطاب به همتای ژاپنی: پاسخ نظامی به رژیم اسرائیل صرفاً عملیاتی محدود و حداقلی بود
توضیحات تکمیلی پلیس درباره مرگ یک زندانی
اسرائیل مسئول تنش‌ها در منطقه است
جزئیات جلسه خودرویی وزیر صمت با شورای رقابت
۵ سناریوی احتمالی اسرائیل پس از دفاع مشروع ایران
پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
مردم ایران این هدیه ناقابل را از کشتی فرنگی بپذیرند
۱۰۰۰۰ زن در حملات اسرائیل به غزه کشته شده‌اند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top