تاریخ انتشار: پنجشنبه 1399/05/30 - 10:07
کد خبر: 367765

امید است کرونا زمینه‌ساز حذف کنکور در سال‌های آتی شود

رئیس دانشگاه زنجان گفت: تنها نگرانی موجود از برگزاری کنکور سراسری رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی توسط والدین دانش‌آموزان، ایجاد تجمع در اطراف محل برگزاری آزمون است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مفدا، پرویز قزلباش شامگاه روز گذشته (۲۸ مرداد) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کروناویروس که به‌صورت ویدئو کنفراس برگزار شد، با اشاره به روند نزولی بیماری کرونا طی روزهای گذشته در استان زنجان، اظهار کرد: میانگین بستری روزانه بیماران مبتلا به کرونا در این استان ۲۹ نفر بوده در حالی که طی چند روز گذشته به ۵۸ بیمار در روز رسیده بود.

وی با بیان اینکه ۲۵۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که در روزهای اخیر شاهد افزیش مختصر بیماران از این رقم به ۲۷۸ بیمار در استان بوده‌ایم، افزود: در ۱۸ خرداد امسال ۲۶۹ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های این استان بستری شده بود که پس از ۲.۵ ماه این رقم به ۲۷۸ بیمار رسیده و این موضوع نشاندهنده آن است که استان هنوز به وضعیت قبل از شروع پیک دوم نرسیده است.

این مسئول با اشاره به افزایش ۲ برابری تعداد مبتلایان به کرونا در موج‌های بعدی بیمار کرونا، تصریح کرد: بر این اساس ارتفاع و طول موج بیماری کرونا افزایش پیدا می‌کند به طوری که طی فروردین سال‌جاری حداکثر درگیری بیماری به مدت ۲ هفته ادامه داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه داد: بیش از ۵۵ هزار تست آزمایشگاهی کرونایی در قالب بستری و سرپایی در استان انجام شده و همچنان ادامه دارد و تست سرولوژی نیز روند فعلی خود را طی می‌کند و انجام این تست نیز ادامه خواهد داشت.

قزلباش با اشاره به افزایش تعداد بیماران مبتلا به کرونا بستری در بخش آی‌سی‌یو و روند نزولی فوت بیماران کرونایی طی هفته گذشته، اظهار کرد: به طور متوسط شمار فوتی‌های کرونایی این استان بین ۲ تا یک نفر کاهش یافته و در این میان پرسشی که در بین عموم وجود دارد این است که شمار افرادی که در آرامستانها به سبک و مرام بیماران کرونایی دفن می‌شوند، بیشتر بوده که صحیح است.

وی با بیان اینکه افرادی که فوت می‌کنند، شامل ۲ گروه هستند یا نتیجه آزمایش آنان اعلام نشده و یا به صورت قطعی مثبت و با منفی هستند، افزود: وقتی تعداد افراد فوت شده ناشی از کرونا در یک روز افراد مثبت و نتیجه بیماران دیگری اعلام نشده در لیست بیماران مشکوک قرار می‌گیرند و پس از دریافت آزمایش‌ها به تعداد بیماران قطعی کرونایی اضافه می‌شوند و یا از لیست خارج می‌شوند.

این مسئول در رابطه با وضعیت نقاهتگاه‌های استان، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیماران ارجاعی نسبت به گذشته کاهش پیدا کرده و به ۲۱ بیمار رسیده که مراقبت‌های لازم را دریافت می‌کنند و بیماران سرپایی نیز در مراکز ۱۶ ساعته به صورت میانگین تعداد مراجعهکنندگان در هفته سوم مرداد ۲۶۰ نفر بوده است.

رئیس دانشگاه زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه کنکور دغدغه همیشگی خانواده‌ها بوده ولی در سال‌جاری به دلیل شیوع بیماری کرونا به بزرگ‌ترین دغدغه تبدیل شده است، اظهار کرد: ۱۹ هزار و ۳۵۵ داوطلب کنکور در سال‌جاری در استان زنجان با هم به رقابت می‌پردازند که این آمار در سطح کشور به بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر می‌رسد.

محسن نجفیان با اشاره به اهمیت کنکور برای خانواده‌های ایرانی و احساس خانواده‌ها نسبت به تاثیر این آزمون در آینده فرزندان خود، افزود: امید است کرونا زمینه‌ساز شده و سبب حذف کنکور در سال‌های آتی در کشور باشیم، قابل ذکر است برای آزمون داوطلبان مشکوک و کرونایی نیز ملاحظات لازم پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به همکاری با شبکه بهداشت برای آماده‌سازی ۱۱ حوزه آزمون کنکور، خاطرنشان کرد: اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده و نگرانی‌های باقی‌مانده نیز رفع شود، زیرا آزمون باید در بهترین شرایط ممکن برگزار شود تا کمترین آسیب به افراد و جامعه وارد شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top