تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/06/11 - 09:38
کد خبر: 368887

پل صلح تفلیس و خیابان روستاولی و میدان آزادی در سفر به گرجستان

از نظر تاریخی می بایست گفت، این شهر دارای تاریخی کهن و پر فراز و نشیب است و بخش هایی قدیمی شهر در قرن پنجم میلادی توسط شاه واختانگ یکم بنا شده است. تفلیس، بیش از یک و نیم میلیون نفر در خود جای داده که از میان بیش از نود و پنج درصد مسیحی و مابقی مسلمان هستند. تور استانبول را در سایت سفر باتو مشاهده کنید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» شهر زیبا و تاریخی تفلیس در دو دهه اخیر پیشرفت های چشمگیری داشته و توانسته در زیر ساخت های صنعت توریسم را بهبود بخشیده و به یکی از قطب های گردشگری در این کشور و منطقه قفقاز تبدیل شود. تفلیس پایتخت کشور گرجستان و البته بزرگترین شهر آن محسوب می گردد و بیشترین جمعیت این کشور را در خود جای داده است.  تلفظ کلمه تفلیس در زبان گرجی،Tbilisi است ک به معنای دارنده چشمه آب گرم است زیرا این شهر در گذشته دارای چشمه های آب گرم فراوانی بوده که هم اکنون تعداد ناچیزی از آن باقی مانده است .

از نظر تاریخی می بایست گفت، این شهر دارای تاریخی کهن و پر فراز و نشیب است و بخش هایی قدیمی شهر در قرن پنجم میلادی توسط شاه واختانگ یکم بنا شده است. تفلیس، بیش از یک و نیم میلیون نفر در خود جای داده که از میان بیش از نود و پنج درصد مسیحی و مابقی مسلمان هستند. تور استانبول را در سایت سفر باتو مشاهده کنید.

زبان رسمی مردمان این سرزمین و واحد پول شان لاری گرجی است.

تفلیس در حدود سی دقیقه با ایران اختلاف زمان دارد و از آن،  عقب ‌تر است و پروازهای تهران - تفلیس حدودا یک ساعت و نیم طول می‌کشد.

بهترین زمان برای سفر به این شهر فصول بهار و پاییز است اما اغلب مسافران فصل تابستان را برای گذران تعطیلات انتخاب می کنند. آب و هوای تفلیس در تابستان‌ گرم و در زمستان نسبتا سرد است.

این شهر دارای جاذبه های دیدنی های فراوانی است و ادامه به شرح برخی از آنها خواهیم پرداخت.

پس با ما همراه باشید:

کارتلیس ددا یا مجسمه مادر

این تندیس زیبا و باشکوه سالهاست به نماد این شهر تبدیل شده و بر روی تپه ای در نزدیکی شهر قرار دارد و تقریبا از همه جای شهر قابل رویت است. کارتلیس ددا به نماد شهر تفلیس تبدیل شده و بدنه ای

آلومینیومی دارد و ارتفاع آن در حدود بیست متر است. این تندیس بر فراز تپه‌های سولالاکی قرار دارد و تصویری از زنی را نشان می دهد که کاسه ای در یک دست و شمشیری در دست دیگر دارد. کارتلیس ددا با دست راست شمشیری را نگه داشته که نماد سلحشوری و تهدید دشمنان این سرزمین است و در دست چپش، جامی را به مهمانان این سرزمین تعارف می کند. این تندیس در سال 1958 میلادی و به مناسبت جشن هزار و پانصد سالگی تفلیس برافراشته شده است.

پل صلح تفلیس

شهر تفلیس در تور گرجستان  ، شهری مدرن و زیباست که به خصوص در دو دهه اخیر معماری این شهر چهره ای مدرن به خود گرفته و سازهای زیبا یکی پس از دیگری سر بر آورده اند تا جلوه ای از شهر مدرن و پیشرفته را به رخ بکشند. یکی از این سازه های زیبا و تماشایی پل صلح نام دارد که بر روی رودخانه کورا کشیده شده و دو سوی شهر را به هم متصل نموده است. این پل یکصد و پنجاه متر طول دارد و برای روشنایی و تزئین آن  از بیش از شش هزار  لامپ LED استفاده شده است که منظره زیبا و خیره کننده را در شب پدید آورده است. پل صلح تماما از فولاد و شیشه ساخته شده و گذر عابرین پیاده رو به دو سوی شهرممکن می کند. شبها در اطراف این پل برنامه‌های متنوع و شادی همچون اجرای موسیقی زنده و رقص و شادی برگزار می گردد.

خیابان روستاولی و میدان آزادی

میدان آزادی مکانی ایده آل برای گشت و گذار در این شهر است و نهاد های دولتی و جاذبه های متنوعی در اطراف آن به چشم می خورد. در طول تاریخ، این میدان همواره نقش مهمی ایفاء نموده و اغلب جریان های سیاسی نظیر استقلال و جدایی از روسیه، انقلاب رز، جشن‌ها پیروزی در همین مکان  شکل می گرفت. خیابان روستا ولی جایی برای خوشگذارانی مردم شهر و گردشگران است  و در اطراف آن مراکز خرید متنوع، هتل‌ها، کافه‌ها، گالری‌ها و موزه‌های مختلفی به چشم می خورد

قدم زدن در طول این خیابان تجربه بسیار دل چسبی است و اغلب فروشگاهها و رستوران های این منطقه تا پاسی از شب باز هستند.

برج ساعت تفلیس

برج ساعت با ظاهری عجیب و کج و کوله به یکی از نمادهای این شهر تبدیل شده که در محله قدیمی و تاریخی شهر قرار دارد.  جالب است بدانید این بنا توسط ریزوگابریازده ( عروسک گردان و نمایشنامه نویس کودک) طراحی شده و در ساخت آن از یکصد تکه کاشی استفاده شد و طراحی آن به گونه ای است که بیننده را به یاد قصه های عروسکی می اندازد

. همچنین تور آنتالیا را از ما بخواهید.

هر روز راس ساعت دوازده فرشته‌ ای از این ساعت بیرون می ‌آید و با چکش به زنگ ضربه می‌زند و در ساعت هفت شب نیز در مقابل این برج، نمایش عروسکی کوتاهی با نام چرخه زندگی اجرا می شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top