تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/06/16 - 14:50
کد خبر: 369388

حمایت از دانشجویانی که چالش‌های صنعتی را برطرف کنند

معاون آینده سازان بنیاد ملی نخبگان گفت: یکی از برنامه های بنیاد، برگزاری رویدادهای مسئله محور و حمایت از دانشجویان مستعد برای رفع چالش های صنعت است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حسن سالاریه معاون آینده سازان بنیاد ملی نخبگان امروز در نشستی خبری که در محل معاونت علمی برگزار شد، در خصوص طرح‌های بنیاد ملی نخبگان توضیحاتی ارائه کرد.

معاون آینده سازان بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه بنیاد ملی نخبگان طرح‌های زیادی در راستای حمایت از نخبگان و استعدادهای برتر دانشگاه‌ها در مقاطع مختلف دارد، گفت: طرح‌های شهیدان بابایی، طهرانی مقدم، احمدی روشنی، صیاد شیرازی، شهید شهریاری، شهید احدی، رهنمون، چمران در بنیاد ملی نخبگان برای حمایت از دانشجویان برگزار می‌شود.

سالاریه در خصوص طرح شهید بابایی گفت: با توجه به اینکه حمایت از رویدادهای رقابتی مسئله محور از موضوعات مهمی در بنیاد ملی نخبگان به شمار می‌رود، درصدد برآمدیم تا دانشجویانی را که علاقه مند به رفع نیاز جامعه در راستای تولید محصول هستند، در قالب طرح شهید بابایی حمایت کنیم.

وی افزود: اهداف این طرح در بنیاد ملی نخبگان ایجاد فضای با نشاط علمی در دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد و طلاب است.

سالاریه با بیان اینکه قرار است رویدادهای مختلفی مبنی بر مسئله محور بودن توسط کارگزاران بنیاد ملی نخبگان برگزار شود، گفت: هدف این رویدادها آشنا کردن دانشجویان با نیازهای جامعه و صنعت، ترغیب آنها برای انجام کارهای گروهی، کمک به شبکه سازی نخبگان در تشکیل تیم‌هایی برای انجام کارهای بزرگ‌تر و تشویق نهادها برای رفع نیازشان از طریق استعدادهای برتر است.

معاون آینده سازان بنیاد ملی نخبگان تصریح کرد: با برگزاری این رویدادهای رقابتی، اگر دانشجویان توانستند در شرکت‌های دانش بنیان مشغول به کار شوند، از حمایت‌های طرح شهید بابایی بهره مند خواهند شد.

سالاریه با تأکید بر اینکه رویدادهای رقابتی مسئله محور برای رفع نیازهای صنعت و جامعه به کمک دانشجویان و دانش بومی احتیاج دارند، گفت: رویدادهای مسئله محور توسط کارگزاران بنیاد ملی نخبگان برگزار می‌شوند و تیم‌های برگزیده از این رویدادها توسط بنیاد ملی نخبگان مورد حمایت قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به مشکلات برگزاری برخی رویدادها گفت: به دلیل اینکه این رویدادها صاحب صنعت ندارند و مبتنی بر نیاز واقعی طراحی نمی‌شوند به نتیجه نخواهند رسید اما رویدادهایی که این چنین توسط کارگزاران برگزار می‌شوند و توسط بنیاد مورد حمایت قرار می‌گیرند، می‌توانند نتیجه بخش و مثمر ثمر باشند.

معاون آینده سازان بنیاد ملی نخبگان با تأکید بر اینکه در این رویدادها مسائل شرکت‌های صنعتی متناسب با سطح دانش و بینش دانشجویان طراحی می‌شوند، گفت: این رویدادها دارای سقف زمانی هستند که دانشجویان در قالب تیم‌هایی باید مسائل مورد طرح شرکت‌های بزرگ را حل کنند و به محصول برسند.

وی افزود: یکی از رسالت‌های اصلی بنیاد ملی نخبگان شناسایی و توانمندسازی دانشجویان مستعد تحصیلی است که برگزاری رویدادهای مسئله محور می‌تواند توانایی آنها را در حل مسائل و چالش‌های یک صنعت به کار بگیرد.

سالاریه تصریح کرد: در همین راستا قرار است مسابقه‌ای به عنوان یکی از رویدادهای بنیاد ملی نخبگان با عنوان رهنشان برگزار شود تا دانشجویان بتوانند در قالب تیم‌های دانشجویی در حل مسائل و چالش‌های چندین شرکت بزرگ صنعتی فعالیت می‌کنند.

معاون آینده سازان بنیاد ملی نخبگان افزود: تیم‌های برگزیده که موفق به رفع نیاز شرکت شدند از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان در قالب طرح‌های شهید بابایی و احمدی روشن برخوردار می‌شوند.

وی با اشاره به برگزاری رویدادهای برنامه ریزی شده در بنیاد ملی نخبگان گفت: قرار است بیش از ۱۰ رویداد مسئله محور از سوی بنیاد ملی نخبگان توسط کارگزاران برگزار شود تا دانشجویان که در راستای حل مسائل گام برمی دارند، مورد حمایت قرار گیرند.

سالاریه با اشاره به دیگر طرح‌های بنیاد ملی نخبگان گفت: طرح شهید صیاد شیرازی برای نظام وظیفه طراحی و اجرا شده است؛ طرح طهرانی مقدم تأمین کننده نیروی انسانی شرکت‌ها و اشتغال دانشجویان و نخبگان است.

معاون آینده سازان بنیاد ملی نخبگان افزود: طرح شهید شهریاری در راستای جذب نخبگان برای هیئت علمی، طرح شهید احدی ورود به دوره‌های فوق لیسانس و دکترا بدون آزمون، طرح شهید رهنمون ارائه وام مسکن به فارغ التحصیلان، طرح احمدی روشن برای دانشجویان کارشناسی و دکترا و طرح شهید چمران مربوط به دانشجویان پسادکترا است.

وی گفت: این طرح‌ها در بنیاد ملی نخبگان در راستای استفاده از استعدادهای برتر دانشجویی اجرایی می‌شوند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top