تاریخ انتشار: دوشنبه 1399/06/17 - 15:35
کد خبر: 369540

قرار گرفتن دانشگاه لرستان در فهرست رتبه‌بندی تایمز

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان گفت: با تلاش‌های صورت گرفته در طی سالیان گذشته و تجهیز آزمایشگاه مرکزی دانشگاه لرستان، نام این دانشگاه برای اولین بار در فهرست رتبه‌بندی تایمز قرار گرفت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» محمد فیضیان، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان، گفت: با تلاش‌های صورت گرفته در طی سالیان گذشته، تجهیز آزمایشگاه مرکزی دانشگاه لرستان، اصلاح آیین نامه‌ها پژوهشی در جهت گسترش فعالیت علمی با رویکرد کیفی و کوشش هرچه بیشتر اعضای هیئت علمی، نام دانشگاه لرستان در فهرست رتبه بندی معتبر تایمز قرار گرفت؛ در حالی که در سال‌های گذشته، در این فهرست نبود و امسال برای اولین بار در نظام رتبه بندی بین المللی تایمز قرار گرفت.

فیضیان با اشاره به فعالیت‌ها و برنامه ریزی‌های انجام شده در حوزه پژوهش و فناوری، همانند اصلاح آیین نامه‌های ارتقاء، پایه ترفیع سالیانه و تشویقی، تسهیل همکاری‌های بین المللی شامل مأمور کردن اعضای هیئت علمی در صورت داشتن شرایط، راه اندازی مجلات علمی پژوهشی به ویژه انگلیسی زبان، افزایش پهنای باند اینترنت دانشگاه، راه اندازی مرکز نوآوری دانشگاه، تجهیز آزمایشگاه مرکزی دانشگاه و مرکز تحقیقات بلوط، پژوهشکده زنبور عسل، افزود: امیدواریم در آینده میان مدت و بلندمدت، شاهد بهبود هر چه بیشتر رتبه و جایگاه دانشگاه لرستان در نظام‌های رتبه بندی باشیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان توضیح داد: رتبه بندی تایمز یکی از مشهورترین نظام‌های رتبه بندی بین المللی دانشگاه‌ها است؛ پایگاه رتبه بندی تایمز جهت ارزیابی دانشگاه‌ها قسمتی از اطلاعات مورد نیاز خود را از خود دانشگاه‌ها، قسمتی دیگر را از نظرسنجی‌ها و اطلاعات پژوهشی و استنادات را از پایگاه اطلاعاتی اسکوپوس تهیه می‌کند. تا سال ۲۰۱۴ یک دانشگاه در این رتبه بندی حضور داشته است. در سال ۲۰۱۵ دو دانشگاه صنعتی شریف و صنعتی اصفهان حضور داشته اند و در سال ۲۰۱۶ هشت دانشگاه و در نهایت در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ این تعداد به ترتیب به ۲۹ و ۴۰ دانشگاه افزایش یافت.

وی خاطرنشان کرد: به تازگی، در رتبه بندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام نیز رتبه جدید دانشگاه لرستان، ۱۰ رتبه ارتقاء یافت؛ بر اساس نتایج منتشر شده رتبه بندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، جایگاه دانشگاه لرستان نسبت به سال گذشته، بهبود قابل توجهی داشته است؛ به طوری که در بین دانشگاه‌های جامع، از رتبه ۵۰-۴۲ به رتبه ۴۰-۳۱ ارتقاء پیدا کرد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top