تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/06/18 - 08:35
کد خبر: 369596

پنج اشتباه مهلک در فروش آنلاین

البته یک استثنا برای این قانون وجود دارد. مواردی که شما با ارائه‌ی محتوای با کیفیت در ازای پرکردن فرم، در جستجوی دستیابی به لید هستید. این یک استراتژی بسیار متداول است، اما بخاطرداشته باشید قبل از استفاده ازآن، اعتماد کاربران خود را جلب کرده باشید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» روزانه برندهای بیشتر و بیشتری از طریق کسب و کارالکترونیک و با دلایلی موجه روی کارمی‌آیند. طبق نتایج آنلاین کانفیدنس، 96 درصد مردم درمقایسه با پنج سال گذشته، ازاعتمادبنفس بهتری برای خریدآنلاین برخوردارشده‌اند. این خبربسیارخوبی برای شرکت‌هایی است که می‌خواهند به‌صورت دیجیتال کارکنند.

اگرفروشگاه آنلاین دارید، ممکن است بدون آن‌که بدانید فرصت‌های فروش را از دست دهید. عوامل زیادی وجود دارد که برموفقیت کسب و کار الکترونیکی اثرمی‌گذارد، و کنترل همه‌ی آن‌ها از ابتدا می‌تواند سخت باشد. به این دلیل، برای آن‌که بتوانید از کسب و کار خود سود ببرید، می‌خواهم از 5 اشتباه مهلک فروش آنلاین برای شما بگویم.

اشتباه مهلک نخست:  فکرکنیم مشتریان به خواست خودشان خواهند آمد

اگر استراتژی شما این است که منتظرباشید مشتریان شما را روی گوگل پیداکنند... می‌توانید منتظربمانید. از زمانی‌که فروشگاه آنلاین خود را افتتاح کنید تازمانی‌که موتورهای جستجو نمایش وب‌سایت شما را درنتایج جستجو شروع کنند، حدود سه تا شش ماه طول می‌کشد، ازسوی دیگر، رقابت نیز بسیار بالا خواهد بود. اگرنمی‌خواهید فروش آنلاین را ازدست دهید، باید یک برنامه‌ی بازاریابی دیجیتال داشته باشید تا خودتان را ازروز اول بشناسانید.

پنج اشتباه مهلک در فروش آنلاین

برای آن‌که از همان ابتدا از تجارت الکترونیک خود سود ببرید، یک کمپین تبلیغاتی  شامل شبکه‌های اجتماعی و موتور های جست و جورا به شما توصیه می‌کنم. به‌لطف تمام احتمال‌های هدف‌گذاری که امروزه توسط پلت‌فورم‌ها پیشنهادمی‌شود، برایتان بسیار ساده خواهد بود که دقیقا به مخاطب درست و موردنظرخود برسید، و تنها برای کلیک‌های دریافتی پول بپردازید.   
 

استراتژی مناسب دیگر تجارت الکترونیک این است که روی بازاریابی شبکه اجتماعی سرمایه‌گذاری کنید. به‌لطف گزینه‌هایی همچون دکمه‌ی "خرید ایسنتاگرام"، فروش مستقیم روی این شبکه‌ها به‌طرز فزاینده‌ای آسان شده است. این اقدام همچنین یک شیوه‌ی عالی برای ایجاد سرنخ‌های باکیفیت خواهد بود و مشتریان بالقوه را به شما خواهد شناساند.

شما می‌توانید و باید روی استراتژی بازاریابی محتوای خوب نیز سرمایه‌گذاری کنید.

مهم نسیت کدام گزینه را انتخاب می‌کنید، برنامه‌ی بازاریابی شما همیشه بایدKPI  هایی را شامل شود که برای سنجش پیشرفت‌تان استفاده خواهدشد.      

اشتباه مهلک دوم: پاسخ ندادن سریع به کاربران‌تان (حداکثر48 ساعت)

برای این‌که کسب و کارالکترونیک شما موفق باشد، باید عادت‌های مصرفی کاربران‌تان را روی اینترنت درنظربگیرید. اگرکسی علاقمند به خرید محصول شما باشد، تقریبا می‌توانید مطمئن باشید که جاهای مختلفی را مقایسه خواهند کرد تا ببینند کدام‌یک برای خرید محصول، مورد پسندشان خواهد شد. اگر ازشما درباره‌ی محصول‌ یا نحوه‌ی عرضه‌تان سوال خاصی بپرسند، تقریبا می‌توان گفت آن‌ها را به دست آورده‌اید. اما این همچنین معمولا بدین معناست که برای خرید محصول‌تان هیجان‌زده هستند و عجله دارند، ازاین‌رو تاخیر درپاسخ‌دهی به آنان سبب خواهد شد از فروشگاهی دیگر خرید کنند.

همین مسئله زمانی رخ می‌دهد ‌که کاربری ازشما درباره اتفاقی درطول خرید سوال بپرسد. سرعت دراینجا بسیار مهم است تا نه تنها مشتری از خدمات شما احساس رضایت و خرید خود را تکمیل کند بلکه آن‌ها را به مشتری وفادار تبدیل کند که دوباره برای خرید به شما مراجعه کنند. کسب مشتری جدید هزینه‌بر تر است تا حفظ آن دسته از مشتریانی که درحال حاضر دارید، بنابراین مطمئن شوید که به این موضوع توجه کافی دارید.

 اشتباه مهلک سوم: باجبار به‌جای جذب (Inbound Marketing):

به‌عنوان انسان از این‌که به ما بگویند چه باید بکنیم و چه نکنیم، بسیار متنفریم. بسیاری اصلاً دوست ندارند اطلاعات خود را در تعداد نامحدودی از صفحات ثبت نام کنند، به خصوص اگر بترسند برایشان ایمیل‌های تبلیغاتی ارسال کنیم، بنابراین باید دریافت اطلاعات مورد نیاز را حتی‌الامکان برای آن‌ها آسان کرد تا حتی بدون نیاز به ایجاد حساب کاربری خرید خود را نهایی کنند. درواقع، اگرمی‌خواهید فروش آنلاین را ازدست ندهید، هرچه روند خرید فروشگاه آنلاین شما ساده‌ترباشد، بهتراست.

  البته یک استثنا برای این قانون وجود دارد. مواردی که شما با ارائه‌ی محتوای با کیفیت در ازای پرکردن فرم، در جستجوی دستیابی به لید هستید. این یک استراتژی بسیار متداول است، اما بخاطرداشته باشید قبل از استفاده ازآن، اعتماد کاربران خود را جلب کرده باشید. برای دریافت اطلاعات از کاربران‌تان عجله و دریغ نکنید با ارسال ایمیل آن‌ها را نسبت به سیاست و استراتژی خود مطلع کنید، تا به آن‌ها آرامش خاطر بدهید.

 

اشتباه مهلک چهارم: وجود اشتباه در وب‌سایت شما

تنها چیزی که کاربران شما درباره شما می‌دانند، همانی است که می‌بینند: وب‌سایت شما. اگر پر از اشتباه یا خطا باشد، اعتماد ایجاد نمی‌کند و به‌راحتی مقدار زیادی از فروش آنلاین خو را از دست می‌دهید. بنابراین فراموش نکنید که وب‌سایت خود را هر از چندگاهی از طریق یک چک‌لیست بررسی کنید تا ببینید آیا با هر یک از مشکلات زیر روبرو هستید یا نه:

  • وب‌سایت شما خیلی کند است یا سرور خراب می‌شود. وحشتناک است! اگر بارگذاری یا پاسخگویی در صفحه‌ی شما خیلی طول می‌کشد یا حتی بدتر از آن، در نیمه‌ی عملیات خرید با مشکل روبه‌رو می‌شود، به احتمال زیاد بازدید کنندگان‌تان پروسه را ترک کرده و برنمی‌گردند. اگر این نوع مشکلات را دارید، برای رفع هرچه سریع‌تر آ‌ن‌ها کمک فنی بگیرید.
  • لینک‌هاتان مشکل دارد یا به جایی که باید ریدایرکت نمی‌شوند. یک اشتباه وحشتناک برای تجریه‌ی کاربری می‌تواند همچنین سئو شما را آسیب برساند. مطمئن شوید تمام لینک‌های صفحه‌ی خود را هرازگاهی بررسی و هرکدام را که احتمالا دارد با مشکل مواجه شوند، برطرف کنید. 
  • تعاملی با بازدیدکنندگان خود ندارید. برای بهینه‌سازی نتایج خود، باید بدانید که هرلحظه و هرلحظه چه خبر است. نداشتن تعامل روی صفحه‌تان همانند کارکردن با دستان بسته به پشت است. سریع آن را رفع کنید!
  • متای توضیحات و عکس‌های شما جذاب نیستند و یا با توضیحات و عکس‌های شما در مسابقات یکی است. اگرمی‌خواهید به گزینه‌ی مطلوب کسب و کار الکترونیکی بخش خود تبدیل شوید، باید در صنف خود متمایز باشید، بنابراین ارزش دارد که برای ارائه‌ی متای توضیحات و تصاویربهتر در سایت خود زمان سرمایه‌گذاری و تلاش کنید. همانطور که می‌دانید، برداشت‌های اول مهم هستند.
  • H1s ، H2s ، H3s ، H4s و سایر موارد SEO به درستی تعریف نشده‌اند. سئو سرمایه‌گذاری طولانی مدت است اما برای آینده‌ی کسب و کارالکترونیکی شما بسیار مهم است.

اشتباه مهلک پنجم: پاسخگونبودن

می‌دانستید که مردم برای جستجو و خرید اینترنتی از تلفن‌همراه خود بیشتر استفاده می‌کنند تا دسک‌تاپشان؟ هنوز مقاومت در برابر خریدهای آنلاین ازطریق تلفن‌های هوشمند وجود دارد اما از این ابزارها مرتب برای عملیات جستجو و مقایسه استفاده می‌شود. بنابراین، اگر نمی‌خواهید فروش آنلاین را از دست دهید، وب‌سایت شما باید از روی دسک‌تاپ، تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها به‌طوریکسان مشاهده شود و همین امر برای الگوهای بازاریابی شما از طریق ایمیل نیز صدق می‌کند.

این‌ موارد همه توصیه‌های من تاکنون بوده است، اما اگر می‌خواهید در جلوگیری از این اشتباهات مهلک کمک کنید، به یاد داشته باشید که ما همیشه در Eadwizer در دسترس هستیم تا به شما کمک کنیم تا فروش آنلاین خود را ازدست ندهید! :)

نویسنده : مریم رضاییان

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top