تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/07/09 - 11:27
کد خبر: 371805

برکناری ریاست دانشکده یک پیروزی مهم برای دانشجویان بود!

دبیر شورای صنفی دانشکده علوم پزشکی لارستان با اشاره به برخوردهای نامناسب رئیس سابق این دانشکده با دانشجویان گفت: برکناری ریاست دانشکده یک پیروزی مهم برای دانشجویان بود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل ازایسکانیوز، شورای صنفی به عنوان نماینده دانشجویان وظیفه دارند از حقوق دانشجویان دفاع کنند و نسبت به رفع مشکلات دانشجویان در حوزه‌های رفاهی و صنفی از مسئولان دانشگاه مطالبه کنند. دانشگاه‌های کشور مشکلات زیادی برای تامین نیازهای دانشجویان در مواردی مانند خوابگاه و تغذیه دارند. در شرایطی که دانشجویان با کمبودهای فراوانی در مسائل صنفی و رفاهی روبرو هستند و این مشکلات را تحمل می‌کنند، از مسئولان دانشگاه‌ها انتظار می‌رود؛ شأن دانشجوها را حفظ کنند و در مقابل خواسته‌ها و مطالبه‌های آنان با احترام برخورد کنند.

فرشاد برگ‌ریزان دبیرکل شورای صنفی دانشکده علوم پزشکی لارستان درباره برکناری ریاست این دانشگاه در گفت‌وگو با ایسکانیوز گفت: در هفت ماه گذشته اختلاف‌هایی بین نمایندگان دانشجویی با ریاست دانشگاه وجود داشت که در روزهای آخر ریاست وی بر دانشگاه، این اختلافها بسیار زیاد شده و تنش‌هایی هم به وجود آمده بود.

برگ‌ریزان درباره علت اختلافات بین دانشجویان و رئیس دانشگاه عنوان کرد: ریاست سابق دانشگاه با دانشجویان صادقانه رفتار نمی‌کرد و حتی برای مطالبه‌های ساده دانشجویی هم ارزشی قائل نبود.. دانشجویان برای برگزاری برنامه‌ای که حتی بار مالی اندکی برای دانشگاه داشت، باز هم تحت فشار قرار می‌گرفتند.

عضو شورای مرکزی شورای صنفی وزارت بهداشت افزود: دانشجویان در قبال انتقادات خود خطاب به رئیس دانشگاه نه تنها پاسخ مناسبی نمی‌گرفتند که حتی رئیس دانشگاه رفتاری تقابلی با دانشجویان داشت و با آنها برخورد می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه تنش بین دانشجویان و رئیس سابق دانشگاه در اردیبهشت امسال شدت گرفت، گفت: شورای صنفی با ارسال نامه‌ای خطاب به مسئولین مختلف خواستار رسیدگی به وضعیت دانشگاه شد.

برگ‌ریزان درباره آنجه در نامه شورای صنفی بیان شده بود، گفت: در این نامه ذکر شده بود؛ محمدحسین کریمی رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان نه تنها خود را خدمتگذار مردم و دانشجویان نمی‌بینند که خود را صاحب این مجموعه می‌پندارد و به هویت و شخصیت دانشجو خدشه وارد کرده است. رئیس دانشگاه به جای پاسخگویی به نمایندگان دانشجویی نسبت به آنها بی‌اعتنایی کرده و سعی می‌کند با تهدیدهای انضباطی آنها را بترساند.

این دانشجوی دانشکده علوم پرشکی لارستان افزود: با وجود اینکه دانشجویان این دانشکده از فعال‌ترین دانشجویان علوم پزشکی کشور هستند؛ اما رئیس سابق این دانشکده با جملاتی چون «شما در لارستان قبول شدید و شرایط همین است» به تحقیر جایگاه دانشجویی می‌پرداخت.

دبیر کل شورای صنفی دانشکده علوم پزشکی لارستان درباره نحوه برخورد رئیس سابق این دانشکده با دانشجویان ادامه داد: در جلسه‌ای، بنده از ایشان سوالی پرسیدم که در پاسخ گفتند؛ «دانشجو در سطحی نیست که بخواهد از ریاست سوال بپرسد.» البته  مسائل دیگری هم هست که اگر لازم باشد در وقت آن بیان خواهد شد.

وی با اشاره به حمایت‌های فرماندار لارستان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز که همواره پیگیر دغدغه‌های دانشجویان بودند گفت: 2 مورد باعث دلگرمی شورای صنفی بود؛ یکی معاونت فرهنگی دانشجویی دانشکده که همواره حامی دانشجویان بودند و دیگری حمایت دانشجویان که باعث شد که شورا بتواند، با اطمینان خاطر وظایف خود را انجام دهد.

برگ‌ریزان درباره برکناری کریمی رئیس سابق دانشکده علوم پزشکی لارستان اظهار کرد: بعد از برکناری ایشان، نامه‌ای در فضای مجازی منتشر شد، مبنی بر اینکه ایشان، خود قصد کنار رفتن از این مسئولیت را داشته است، در حالی که متن نامه تایپ شده؛ اما تاریخ و شماره ثبت آن به صورت دستی نوشته شده است.

عضو شورای مرکزی صنفی وزارت بهداشت درباره رئیس جدید دانشکده گفت: بهزاد رضایی رئیس جدید دانشکده در دوران دانشجویی خود دبیر شورای صنفی بوده‌اند و دیدگاه مثبتی نسب به دانشجویان دارند. سه ویژگی اصلی برای یک مدیر داشتن تدبیر، صداقت و پاکدستی است. در شورای صنفی امیدواریم در دوره ریاست جدید شاهد برخورد صادقانه مسئولان دانشگاه با دانشجویان باشیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top