تاریخ انتشار: شنبه 1399/07/26 - 21:01
کد خبر: 373479

تحلیل بازار بورس در هفته پیش رو؛

روند صعودی شاخص کل به ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار/ عدم ترس سهامداران حقیقی از ریزش بازار

روند صعودی شاخص کل به ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار/ عدم ترس سهامداران حقیقی از ریزش بازار

دور از انتظار نخواهد بود که بعد از وارد شدن به نوسان سه کندلی بتوان خط حمایتی اصلی که یکبار به آن حمله کرد و ناکام ماند اینبار شاخص کل با کمی تامل و تحمل سهامداران از این خط حمایتی اصلی نیز عبور کند و به سمت حمایت اول و سقف کانال نزدیک شود.

به گزارش سرویس اقتصادی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در هفته گذشته بعد از مدت‌ها رقم ورود و خروج نقدینگی به بازار سهام منفی نشد. حال میخواهیم بررسی کینم که آیا این اتفاق ممکن است در هفته آینده هم رخ دهد و بورس به یک روند متعادل برسد؟ و در ادامه به تحلیل ها و آخرین اخباری که ممکن است بر روند هفته آینده بازار سهام تاثیر بگذارد را می پردازیم.

هفته گذشته باوجود اینکه در سه روز پایانی شاخص کل مقدار کمی منفی شده بود اما در بازار سهام شاهد افزایش حجم معاملات بودیم که باعث امیدواری به بازار بورس است و بسیاری از تحلیلگران تکنیکالیست بر این باور هستند که بورس و شاخص کل در روزهای پایانی تایین تکلیف است که آیا روندی صعودی در پیش خواهد گرفت یا خبر؟

اگر بخواهیم از نظر تکنیکالیست این روند را بررسی کنیم میتوانیم خطوط حمایتی شاخص کل را که در هفته های گذشته باوجود اصلاح بی سابقه در بازار سرمایه، امتحان خود را پس داده اند به شکل زیر رسم کنیم.

بازار بورس - شاخص کل

همانطوری که مشاهده می کنید روند نزولی شاخص کل به انتهای کانال رسیده و از طرفی به یک خط حمایتی رسیده و در هفته گذشته در نزدیکی این خط حمایتی و سقف کانال حرکت کرده است که هربار سهام داران منتظر رد کردن این خطوط بودند.

اما باتوجه به افزایش حجم معاملات به دلیل ارزندگی سهم‌ها در هفته گذشته و بالا رفتن قدرت سهامداران حقیقی میتوان امیدوار بود که این هفته در مجموع یک هفته سبز را داشته باشیم و شاخص کل با عبور از خط حمایتی حدود ۱ میلیون و ۶۱۳ هزار که با فلش آبی رنگ حرکت آن را رسم کردیم وارد یک روند صعودی تا حدود ۱ میلیون و ۷۷۰ هزار شویم.

شاخص کل بعد از عبور از خط حمایتی ۱ میلیون و ۶۱۳ هزار وارد یک نوسان سه کندلی خواهد شد که این نوسان را ما در هفته اول شهریور هم داشتیم که این روز‌ها باوجود با رفتم قدرت خرید سهامداران حقیقی دیگر می‌شود گفت که ترس از ریختن بازار دور شده و به یک پختگی خوبی رسیدند.

با این وجود دور از انتظار نخواهد بود که بعد از وارد شدن به نوسان سه کندلی بتوان خط حمایتی اصلی که یکبار به آن حمله کرد و ناکام ماند این بار شاخص کل با کمی تامل و تحمل سهامداران از این خط حمایتی اصلی نیز عبور کند و به سمت حمایت اول و سقف کانال نزدیک شود.

اما نکته بسیار مهمی که باید در نظر گرفت این است که اگر شاخص به روند خود در کانال نزولی ادامه دهد باید شاهد آن باشیم که دوباره کف سازی کند و شاخص عدد 1 میلیون و 490 را برای سومین بار لمس کند.

در ادامه به اخباری میپردازیم که می تواند روند صعودی را تقویت کرده و رسیدن به این اهداف را زودتر امکان پذیر کند در واقع بازار بورس و سهامداران منتظر اخبار خوبی برای بازار سرمایه هستند که بدانند حمایتی قوی، بورس را بیمه کرده است؛

-این هفته طبق گفته حسن روحانی، رئیس جمهور قرار است از فردا یکشنبه تحریم تسلیحاتی ایران برداشته شود که میتواند تاثیر به سزایی داشته باشد.

-مدیرعامل شستا اعلام کرد: نماد این شرکت هفته آینده و با حداکثر حمایت از زیرمجموعه‌ها و خود سهام شستا، این نماد بازگشایی می‌شود.

ـ از دو هفته دیگر معاملات صندوق پالایشی یکم در بازار سهام آغاز می‌شود. تخفیف صندوق پالایشی یکم که پس از پذیره‌نویسی تقریبا به‌طور کامل دود شده بود، در حال حاضر به ۲۸ درصد افزایش پیدا کرده است.

ـ بانک‌ مرکزی در چارچوب عملیات بازار باز ۵/۴۹ میلیارد تومان اوراق دولتی خریداری کرد. این اولین بار است که عملیات بازار باز با اعمال سیاست‌های بانک مرکزی مواجه شده است. به عبارت دیگر بانک مرکزی وارد گود شده تا به‌صورت فعالانه وضعیت بازار پول را هدایت کند.

ـ عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی گفته است: "بازار ارز" پرریسک‌ترین بازار است و هر چه مردم خودشان تشخیص دادند، انجام دهند؛ هر لحظه ممکن است اتفاقی در این بازار بیفتد.

ـ عرضه اولیه پالایشگاه ستاره خلیج فارس که احتمالا بزرگترین عرضه اولیه بازار سهام در امسال باشد، قرار است زمستان امسال انجام شود.

ـ در جلسه هیأت دولت در هفته اخیر، واگذاری باقیمانده سهام دولتی سه بانک در قالب "دارا سوم" تصویب شد.

ـ اولین هفته نظرسنجی‌ها بعد از ابتلای دونالد ترامپ به ویروس کووید-۱۹ به تقویت امیدهای او برای پیروزی مجدد در انتخابات ریاست‌جمهوری کمک چندانی نکرده، بایدن در ۱۰ مورد از ۱۱ ایالت محل رقابت‌های به اصطلاح ایالت‌های چرخشی از ترامپ پیش است که البته به‌طور نسبی می‌توان رقابتشان را در دو ایالت جورجیا و اوهایو با در نظر گرفتن حاشیه خطا برابر دانست.

این اخبار و تحلیل تکنیکال می تواند تاثیرگذاری زیادی در روند بازار این هفته داشته باشد اما در هفته های قبل دیدیم که مسئولین و تصمیمگیران سازمان بورس با تصمیمات خود به یکباره روند را تحت تاثیر قرار دادند مانند حذف به یکباره "نوسانگیری" که باعث شد بازاری که مثبت و در کانال خود در حال نوسان سه کندلی بود منفی شود و تا خط حمایتی که چهارشنبه گذشته برای چندمین بار آن را لمس کرد، بیاد.

گزارش از مسلم خلخال

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top