تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/07/27 - 09:39
کد خبر: 373504

واکنش دانشگاه پیام نور البرز به یک گزارش انتقادی

دانشگاه پیام نور البرز نسبت به خبر خبرگزاری فارس در رابطه با واگذارشدن سالن ورزشی دانشگاه به یک فروشگاه عرضه مواد غذایی و پرورش زالو واکنش نشان داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در پی انتشار خبری با عنوان "سالن ورزشی دانشگاه پیام نور کرج انبار مواد غذایی و پرورش زالو شد!" دانشگاه پیام نور البرز نسبت به محتوای این خبر پاسخنامه ای برای خبرگزاری فارس ارسال کرده است.

در این پاسخ نامه آمده است:

ضمن سپاس و تقدیر از جامعه شریف خبری (خبرنگاران،خبرگزاری ها و...) که همواره در انعکاس اخبار و رویدادها منطبق بر منابع، مستندات علمی با شیوه اخلاقی و قانونی به قصد اطلاع رسانی به مردم عزیز؛ در سنگر اطلاع رسانی در حال خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می باشند؛ به استحضار می رساند در خصوص خبر منتشر شده در سایت خبرگزاری فارس البرز در تاریخ 99/7/5 با عنوان: (سالن ورزشی دانشگاه پیام نور کرج انبار مواد غذایی و ...) متاسفانه ظاهراً آن خبرگزاری از منبع ناآگاه و غیر آشنا به ضوابط ابلاغی، ساختار و برنامه‌های کلان این دانشگاه کسب خبر و نسبت به انتشار آن در سایت خود اقدام نموده است که جهت تنویر افکار عمومی نیاز به تجدید نظر جدی و درج پاسخ این دانشگاه در وب سایت و کانال های اطلاع رسانی مجازی خبرگزاری فارس البرز مورد استدعا می باشد.

لذا پاسخ مذکور به شرح ذیل می باشد:

۱) کاهش جمعیت دانشجویی مختص دانشگاه پیام نور البرز نبوده و متاثر از کاهش رشد دانشجویی کشور است، با این وجود دانشگاه پیام نور استان البرز در زمینه جذب دانشجویی بر اساس نیاز سازمان مرکزی در سنوات اخیر یکی از استان های برتر با بالاترین آمار جذب در میان سایر دانشگاه های پیام نور کشور بوده است.

۲) دانشگاه پیام نور در سالهای اخیر، حمایت ویژه از کسب و‌کارهای نوپا، فعالیت های پژوهشی و شرکت های دانش بنیان را در دستورکار خود قرار داده است که رشد ۱۰۰ درصدی تاسیس آن ها به خوبی موید این امر است.هسته پرورش زالو که متعلق به دانشجویان نخبه و کارآفرین دانشگاه می باشد نیز مطابق با ضوابط علمی و پژوهشی دانشگاه فعالیت خود را آغاز کرده و در سال جهش تولید و در راستای حمایت از دانشجویان، امروز یکی از برترین هسته های کارآفرینی و اشتغال در سطح کشور می باشد. اینکه رسانه ای بین المللی که همواره جزو حامیان استقلال زایی داخلی و پیشرو در بحث اقتصادیک مقاومتی بوده است .

۳) در خصوص مباحثی از قبیل اتلاف منابع در بحث سالن سرپوشیده، اولا امروز با توجه به شرایط جنگ اقتصادی، بحث درآمدزایی جزو سیاست های راهبردی در تمام دانشگاه های کشور از جمله پیام نور می باشد. دوما به دلیل شرایط کرونا خصوصا وضعیت قرمز استان، امکان بهره مندی از سالن ورزشی دانشگاه فراهم نمی باشد از لذا اجاره فضای فوق با استتار کف‌پوش و موکت گران که به خوبی در عملکردها هم مشخص است، آسیبی نخواهد داشت بلکه در شرایط که کشور با مشکلات تٱمین مالی مواجه است ضمن حفاظت و حراست  از اموال استفاده بهینه از ظرفیت های موجود است.

۴) خاکریزی و تسطیح در محوطه داخلی دانشگاه پیام نور کرج، بر اساس تأییدیه های فنی و رعایت کامل صرفه صلاح دانشگاه و بدون. هیچ‌گونه بال مالی انجام‌گرفته است.

۵) بیش از ۵ سال است روزهای یکشنبه هر هفته با اطلاع رسانی قبلی ویژه ملاقات عمومی مراجعین با رئیس دانشگاه در نظر گرفته شده است، ضمن اینکه  در وقت های دیگری به مراجعین پاسخ مناسب داده شده است.

۶) رفتن افراد با تجربه و آوردن افراد خارج از استان: هرگونه نقل ‌و‌انتقال پرسنل در سطح دانشگاه پیام نور استان البرز صرفا بر اساس ضوابط و دستورالعمل ها و مصوبات سازمان مرکزی انجام می شود، متاسفانه در سالهای گذشته افراد بدون هرگونه کسب شاخص های اداری و استفاده از روابط نسبت به جا به جایی و نقل و انتقا اقدام می کردند که با اقدام ویژه دانشگاه و راه اندازی سامانه الکترونیک نقل و انتقالات و شفافیت اداری تمامی فرایند صرفا بر اساس ضوابط و با ملاک قانون صورت می پذیرد مشخصات برخی گزارشات مقرضانه به دلیل حذف رانت های افراد وابسته و حاکمیت قانون در این دانشگاه می باشد.

۷) یکی از پارکینگ های دانشگاه در مسیر اجرای طرح تفصیلی شهر کرج قرار گرفت و طبق ضوابط و مقررات شهرداری نسبت به تعریض خیابان مجاور دانشگاه پیام نور به عنوان نهاد دولتی خود را ملکف به تمکین در برابر ضوابط قانونی و شهرسازی می داند و گردنکشی غیرقانونی در شأن یک نهاد علمی و پژوهشی نمی باشد در عین حال پارکینگ مسقف با ظرفیت ۲۰۰ دستگاه خودرو در دانشگاه برای دانشجویان و کارکنان علمی و اداری در حال بهره برداری است.

۸) طبق بخشنامه ابلاغی سازمان مرکزی مبنی بر واگذاری یا فروش خودروهای فرسوده قبل از اتمام ۱۵ سالگی تعدادی از خودروها مشمول بخش نامه مذکور شدند که به منظور رعایت صرفه و صلاح دانشگاه و پیشگیری از  تحمیل هزینه های غیر ضروری در دست اقدام است.

ضمنا برای کلیه مطالب فوق مستندات قانونی در دانشگاه پیام نور البرز موجود می باشد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top