تاریخ انتشار: پنجشنبه 1399/08/08 - 12:14
کد خبر: 374539

خرج تراشی مسئولان دانشگاه بناب در روزهای کرونایی

دانشگاه بناب در ایامی که دانشگاه به خاطر بیماری کرونا در حالت نیمه تعطیلی بوده، اقدام به بازخرید مرخصی‌های برخی معاونت‌ها کرده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مسلما مدیران و روسای تمام ارگان‌های رو به رشد همواره به فکر کارکنان و مجموعه تحت مدیریت خود هستند و علایق و ضروریات مجموعه را اولویت خود می‌دانند و سعی دارند با اهتمام خود مجموعه را پیش ببرند و رضایت کارکنان و ترقی مجموعه را منجر شوند. اما شنیده‌ها حاکی از این است که مسئولان دانشگاه بناب به این امر توجهی ندارند و با پرداخت‌های چند میلیونی به برخی اعضای هیئت رئیسه دانشگاه، موجب انتقاد برخی اساتید و دانشگاهیان شده اند.

همچنین مباحثی نظیر اخراج کارکنان به دلایلی نظیر کمبود بودجه و اعتبار و بازگشت به کار یک نیروی اخراجی که از آشنایان یکی از معاونان دانشگاه نیز بود، از موضوعاتی است که موجب انتقاد برخی از دانشگاهیان این دانشگاه شده است.

البته چند وقتی است که ریاست دانشگاه، دستوراتی را برای بازخرید مرخصی به اعضای هیئت رئیسه و برخی از مدیران ابلاغ کرد.

یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه بناب ضمن گلایه از این وضعیت در این رابطه می‌گوید: مسئولین دانشگاه بناب به بهانه کم کردن هزینه‌های دانشگاه و به تبع آن حفاظت از بیت المال، اقدام به اخراج نیرو‌های شرکتی کردند، اما متاسفانه از طریق دیگری برای دانشگاه هزینه ایجاد می‌کنند. گویا مضیقه‌های اقتصادی فقط برای کارکنان و کارگران تعریف شده است.

وی ادامه می‌دهد: مسئولان دانشگاه مدام از کسری بودجه دانشگاه سخن می‌گویند و به فکر حجمی سازی و اخراج کارکنان و کارگران هستند و از حذف عایدات ناچیز کارکنان سخن می‌گویند، حال با کدام تفکر اقدام به بازخرید مرخصی‌های خود می‌کنند؟

به گفته این استاد دانشگاه، بعضی از افرادی که به آنها پرداخت صورت گرفته، همانند اعضای هیئت علمی و کارمندان دانشگاه در تعطیلات تابستان، تعطیل بودند.

شواهد نشان می‌دهد که سیاست دانشگاه بناب در تابستان بر این بود که در زمان ویروس کرونا دانشگاه تعطیل باشد، حتی دانشگاه در تابستان هم فعالیتی خیلی کمی داشته و نیازی به حضور همه معاونت ها در دانشگاه نبوده است.عدم حضور دانشجویان و نبود مراجعات دانشجویی، تعطیلی خوابگاههای دانشجویی، تعطیلی سلف، عدم برگزاری ترم تابستان حضوری و کاهش چشمگیر فعالیت های فرهنگی دانشگاه در این ایام از مواردیست که در تمامی دانشگاههای کشور شاهد بودیم.

طبق اسنادی که بدست خبرگزاری دانشجو رسیده، پرداخت حدود ۹۴ میلیون تومان بازخرید مرخصی آن هم برای زمانیکه دانشگاه نیمه تعطیل بوده و به اذعان مسئولان، دانشگاه در مشکلات مالی به سر می برد، جای تامل دارد.

این استاد دانشگاه می گوید: رییس، معاونان و مدیران دانشگاه بابت کار‌هایی که انجام می‌دهند، حق مدیریتی ماهانه دریافت می‌کنند و موضوع بازخرید مرخصی ها با وجودی که در آیین نامه استخدامی جزو ماده ها و تبصره هاست، در شرایط کنونی کرونا و وضعیت اقتصادی و شعار مسئولین مبنی بر صرفه جویی در دانشگاه جای بحث دارد.

برای پیگیری بیشتر موضوع و ارائه توضیحات، تلاش ها برای ارتباط گیری با ریاست دانشگاه بناب همچنان ادامه دارد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top