تاریخ انتشار: دوشنبه 1399/08/12 - 11:09
کد خبر: 374862

«خبرنامه دانشجویان ایران» منتشر کرد؛

برنامه تشکل‌های دانشجویی به مناسبت ۱۳ آبان +جزئیات

برنامه تشکل‌های دانشجویی به مناسبت ۱۳ آبان +جزئیات

روز ۱۳ آبان فرصت مناسبی است که دانشجویان در جمع‌های دانشجویی به تبیین ماهیت استکبار و مقابله با تفکرات غربی بپردازند. هر سال دانشگاه‌ها و تشکلهای دانشجویی برنامه‌های مختلفی را در این خصوص در دانشگاه برگزار می‌کردند، ولی امسال با شیوع ویروس کرونا و غیر حضوری شدن آموزش، برنامه‌های روز استکبارستیزی هم به صورت مجازی برگزار می شود. در ادامه به برخی از این موارد اشاره می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ روز ۱۳ آبان که در تاریخ پس از انقلاب اسلامی به عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی نام‌گذاری شده یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در سه دوره مختلف رخ داده و به همین دلیل این روز را در تاریخ کشور به عنوان روزی به یادماندنی به ثبت رسانده است.

تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در ۱۳آبان ۱۳۴۳، ۱۳ آبان ۱۳۵۷ که روز دانش‌آموز نام گرفت و تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳آبان ۱۳۵۸ عنوان این سه واقعه تاریخی است که نمی‌توان هیچ یک را از نظر اهمیت نسبت به دیگری اولی تر دانست چرا که هر کدام در دوره وقوع تاثیر گذاری خاص خود را داشته و شرایط را به نحوی تغییر داده‌اند.

همچنین  امسال انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هم مصادف با روز ۱۳ آبان ماه است. فلذا با توجه به موارد مذکور ، در این روز فرصت مناسبی است که دانشجویان در جمع های دانشجویی به تبیین ماهیت استکبار و مقابله با تفکرات غربی بپردازند. هر سال دانشگاه‌ها و تشکلهای دانشجویی برنامه های مختلفی را در این خصوص در دانشگاه برگزار می کردند، ولی امسال با شیوع ویروس کرونا و غیر حضوری شدن آموزش، برنامه های روز استکبارستیزی هم به صورت مجازی برگزار می شود. در ادامه به برخی از این موارد اشاره می‌کنیم.

بسیج دانشجویی استان آذربایجان غربی به همین مناسبت، فراخوان تولیدات دانشجویی ویژه ۱۳ آبان را منتشر کرد.

دانشجویان تا ۲۰ آبان ۱۳۹۹ مهلت دارند آثار خود را ارسال کنند. به نفرات برگزیده در این فراخوان، جوایز نفیسی همزمان با ۲ آذرماه، سالروز تشکیل بسیج دانشجویی اهداء خواهد شد.

بسیج دانشجویی مدرسه عالی و دانشگاه شهیدمطهری زاهدان نیز به مناسبت روز مبارزه با استکبار جهانی دوره مجازی آمریکا ۲۰۲۰ را با حضور اساتیدی، چون ابوذرگوهری مقدم، علیرضا رضاخواه، سعدالله زارعی و حمیدرضا غلامزاده برگزار میکند.

این دوره در ۴ جلسه از سه شنبه، ۱۳ آبان تا جمعه، ۱۶ آبان با عناوین انتخابات آمریکا مصداق نقض دموکراسی، آینده‌ی روابط و تقابل ایران و آمریکا، منافع و اهداف آمریکا از حضور در خاورمیانه و افول سیاسی، اقتصادی و اجتماعی آمریکا برگزار خواهد شد.

علاقمندان تا فردا، دوشنبه، ۱۲آبان ساعت ۱۹ وقت دارند به لینک https://formaloo.com/basijmotahari۱۱۱ مراجعه و فرم ثبت نام را کامل کنند.

چهارمین نشست از سلسله نشست‌های بصیرتی سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه شهید باهنر کرمان هم با موضوع انتخابات ۲۰۲۰، اوج تنش‌های آمریکا با سخنرانی محمود بابایی، استاد دانشگاه شهید باهنر شنبه، ۱۰ آبان ماه در احیه بسیج دانشجویی کرمان برگزار شد.

هسته بین الملل بسیج دانشجویی گیلان نیز همزمان با دهه استکبارستیزی و سالروز یوم الله ۱۳ آبان گفتگوی اینستاگرامی با حضورقدیری ابیانه، سفیر سابق ایران در کشور‌های مکزیک و استرالیا با موضوع افول آمریکا؛ ظهور ایران قوی دوشنبه ۵ آبان ساعت ۲۰  در اینستاگرام برگزارکرد. 

بسیج دانشجویی دانشگاه کاشان به مناسبت ۱۳ آبان مراسم سخنرانی سیاسی و انقلابی برگزار می‌کند. این مراسم به صورت مجازی و از طریق صفحه اینستاگرام بسیج دانشجویی این دانشگاه به آدرس @ukb.ir پخش می‌شود.

در این مراسم، محسن نصری، عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان لزوم استقلال و عدم وابستگی به استکبار جهانی را تبیین می‌کند.

همچنین ستاد بزرگداشت دهه استکبار ستیزی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های شیراز در اولین رویدادبین المللی استان فارس دوره‌ای تحت عنوان سفیران انقلاب اسلامی را به صورت مجازی برگزاری می‌کند.

در این دوره که از ۱۰ تا ۱۵ آبان ماه برگزار می‌شود، به صورت شش روزه متوالی عصر‌ها اساتید مطرح کشوری و شخصیت‌های بین المللی جهان اسلام به دانشجویان و مخاطبان شناخت و دورنمایی بهتر از کشور‌های مهم جهان اسلام نظیر عراق، لبنان، سوریه، یمن، نیجریه، شبه قاره هند، آمریکا و اروپا ارائه خواهند داد.

همچنین همایش مجازی به مناسبت ۱۳ آبان و به همت بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود. موضوع این همایش مجازی «۱۳ آبان، علل ستیزه و تحریم آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی» عنوان شده و در آن مصطفی شفایانی به تبیین موضوع همایش می‌پردازد

بسیج دانشجویی دانشگاه بین المللی امام (ره) نیز به مناسبت سالروز تسخیر لانه جاسوسی نشست مجازی برگزار می‌کند.

این نشست با موضوع «از تسخیر لانه جاسوسی، تا مذاکره با آمریکا» به صورت مجازی با حضور صادق شهبازی امروز دوشنبه، ۱۲ آبان ماه برگزار خواهد شد.

* گزارش از محمد رمضانی
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی در این کشور مسدود شد
۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
هشدار وزارت بهداشت درباره سیگارهای الکترونیک
بازداشت ۴ کنکوری متخلف
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top