تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/08/18 - 01:34
کد خبر: 375459

وزیر ارتباطات به وعده اختصاص اینترنت رایگان به دانشجویان عمل کند

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: وزیر ارتباطات به وعده اختصاص اینترنت رایگان به اساتید، دانشجویان، معلمان و دانش آموزان عمل کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، محمدمهدی زاهدی امشب در جمع خبرنگاران با آرزوی سلامتی و بهبودی برای همه بیماران به ویژه مبتلایان به بیماری کرونا اظهار داشت: از مردم درخواست داریم با تصمیمات ستاد کرونا همکاری داشته و از حضور در تجمعات خودداری کنند.

وی با تبریک افتتاح پروژه انتقال آب خلیج فارس به استان کرمان افزود: وظیفه داریم از همه افرادی که برای اجرایی شدن این پروژه زحمت کشیدند از جمله بخش خصوصی و دولتی تشکر کرده و بیان کنم که همت جمعی باعث اجرایی شدن این ابرپروژه در کشور شده است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با تبیین وضعیت آموزش مجازی و غیرحضوری در کشور گفت: آموزش غیرحضوری در دنیا از قرن 18 آغاز شده و در کشور ما این آموزش‌ها با تاخیر اتفاق افتاد و در حال حاضر نیز در حال انجام است.

وی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا این ضرورت را ایجاد کرد تا به آموزش غیرحضوری در کشور توجه ویژه شود افزود: در آموزش و پرورش بچه‌هایی هستند که به علت بیماری‌های خاص و معلولیت‌هایی که دارند رفت و آمد آنها به مدرسه مشکلات زیادی دارد و از همان ابتدا می‌شود از ظرفیت آموزش غیرحضوری برای آنها استفاده کرد.

زاهدی با اشاره به اینکه مناطقی داریم که یک یا دو دانش آموز بیشتر ندارد و رفتن معلم به این مناطق سخت است که در نتیجه این دانش آموزان از تحصیل باز می‌مانند که آموزش غیرحضوری می‌تواند این کمبودها را جبران کند تصریح کرد: با این وجود تأکید ما به‌ویژه در آموزش و پرورش بر آموزش حضوری است.

وی با بیان اینکه در شش سال اول مدرسه، آموزش حضوری بسیار موثر خواهد بود اما شرایط بیماری طوری شده که دانش آموزان ما از این آموزش محروم بمانند گفت: وضعیت آموزش مجازی در کشور ما با تأخیر حداقل دو قرنی آغاز شده و به‌همین دلیل عقب‌ماندگی‌هایی در این حوزه وجود دارد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فرهنگ استفاده از آموزش غیرحضوری نیز هنوز در کشور جا نیفتاده و باید فرهنگ سازی شود افزود: انتظار داریم شبکه شاد قوی‌تر باشد اما زیرساخت‌ها در خیلی جاها جوابگو نیست.

وی با بیان اینکه هنوز حرف‌ها و تصمیمات در مورد پوشش کامل اینترنت عملیاتی نشده است و در خیلی نقاط سرعت اینترنت پایین است عنوان کرد: از سوی دیگر حدود سه میلیون دانش آموز در کشور به دلیل تنگنای مالی خانواده گوشی هوشمند یا تبلت ندارند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خیلی از خانواده‌ها چند فرزند دارند و فقط یک گوشی هوشمند در این خانه است که آموزش این دانش آموزان در خانه با تداخل روبه‌رو شده است افزود: وزارت آموزش و پرورش باید به تدریج نرم‌افزار و سایر وزارتخانه‌ها از نظر سخت‌افزاری آموزش غیرحضوری را تکمیل کنند.

وی با بیان اینکه جلسات زیادی با وزیر آموزش و پرورش داشتیم و قول مساعد برای برطرف کردن مشکلات آموزشی در شرایط مجازی و غیرحضوری را دادند گفت: در کشور ما توانمندی نخبگی زیادی وجود دارد و هیچ کمبودی از نظر نیروی انسانی نداریم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه به آموزش سکویی در کشور اهمیت داده نشده است در حالی که بسیار مهم و ضروری است افزود: در آموزش مجازی و غیرحضوری محتوای درسی باید به گونه‌ای طراحی شود تا برای دانش آموز قابل فهم باشد.

وی با بیان اینکه اگر محتوا درست نباشد از آنجا که دانش آموز نمی‌تواند ابهامات خود را به‌موقع برطرف کند مشکل‌ساز خواهد شد و بازماندگی از تحصیل را به دنبال دارد گفت: رسانه‌ها نقش بسیار مهمی در مطالبه‌گری دارند تا به نتیجه مطلوب رسیده و نقص‌ها برطرف شوند.

زاهدی با اشاره به اینکه به‌عنوان مثال اگر همت جمعی باشد و شبکه شاد را از نظر سخت‌افزاری تقویت کنیم قطعاً نتیجه خواهیم گرفت بیان کرد: بارها وزارت ارتباطات اعلام می‌کند که اینترنت رایگان برای آموزش می‌دهیم اما در عمل نمی‌بینیم.

وی با بیان اینکه باید تلاش شود تا دانش آموز و دانشجوی ما کمترین صدمه را ببینند گفت: دانش آموزان و والدین آنها تجربه لازم حضور در فضای مجازی را ندارند و باید بیشتر به آنها توجه شود.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نگران دانش آموزان سال اولی هستیم و از معلمان درخواست داریم برای آموزش آنها بیشتر تلاش کنند افزود: اگر چه می‌دانیم این معلمان خیلی زحمت می‌کشند اما این مسئله نیاز بوده و مهم است.

وی با بیان اینکه اینترنت رایگان برای استاد و دانشجو محقق نشده است و این مطالبه مردم را پیگیری خواهیم کرد گفت: از وزیر ارتباطات درخواست جدی داریم که به وعده خود برای ارائه اینترنت رایگان به اساتید، دانشجویان، معلمان و دانش آموزان عمل کند.

زاهدی با بیان اینکه آموزش مجازی فقط در ایام کرونا نیست افزود: این آموزش‌ها در هر مقطعی لازم است و باید به آن اهمیت داده شود و از ظرفیت‌های آموزش مجازی استفاده کنیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
هلاکت یک نظامی صهیونیست در شمال غزه
کمک ۲۶میلیارد دلاری آمریکا به اسراییل در ۲۰۰مین روز جنگ
اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد
تثبیت موقعیت ایران پس از عملیات وعده صادق
دکترین هسته ای ایران تغییر می کند؟
جنگ در غزه، تحصن در کلمبیا
تلویزیون اسرائیل تایید کرد؛ حمله جدید ارتش صهیونیستی در راه است
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
آگهی های عجیب و غریب در بازار تبلیغات
واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام
جمعی از کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
تمرین پرسپولیس با حضور بیرانوند برگزار شد
مسابقه آلومینیوم اراک و پرسپولیس با حضور تماشاگر برگزار می شود
چند درصد مردم ایران تلویزیون می‌بینند؟
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
ادای احترام رئیس جمهور به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
القسام: پاسخ ایران، قواعد جدیدی در درگیری با اسرائیل ایجاد کرد
دستگیری بیش از ۱۳۳ نفر در تظاهرات دانشگاه نیویورک در حمایت از غزه
افزایش ۴۰۰ درصدی روان‌پریشی اسرائیلی‌ها پس از حمله ایران
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی سربازان
اهدای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی
دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
نخستین هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه برگزار شد
هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان جذب فراگیر کارشناسی ارشد
تشکیل کمیته اقتصادی برای درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد
تنوع فرصت‌های شغلی در دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top