تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/08/25 - 11:20
کد خبر: 376176

نحوه ی بهبود صدا در کلاس های مجازی

ویدیو، یک رسانه بسیار قدرتمند برای به اشتراک گذاری کلاس ها و ارائه های دیگر است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، بنابراعلام یریآل، امروزه مشاغل و مؤسسات آموزش و پرورش به عنوان راهی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات از راه دور (از کلاس های یوگا گرفته تا سخنرانی در دانشگاه)، به ویدیو تکیه می کنند.

برای تماشاگران این ویدئوهای آموزشی، اهمیت صدا اگر از تصویر بیشتر نباشد کمتر هم نیست. در حقیقت، مردم به مراتب به دنبال کیفیت صوتی قوی تر هستند تا کیفیت تصویر بالا.

ابزاری مانند تلفن های هوشمند و دوربین های DSLR حتی در صورت استفاده از ابتدایی ترین روش ها، می توانند فیلم های بسیار خوبی را تولید کنند.

با این حال، میکروفون های تعبیه شده در این دستگاه ها صدایی با کیفیت عالی تولید نمی کنند، و اگر برای ضبط صدا برای ویدئوهایتان به این ابزارها تکیه کنید، به احتمال زیاد مخاطبان شما به سرعت علاقه خود را از دست می دهند. در زیر می خواهیم در مورد چگونگی بهبود صدا هنگام ارائه کلاس از خانه بپردازیم.

استفاده از میکروفون خارجی

پبهترین راه برای بهبود بسیار زیاد صدا استفاده از میکروفون خارجی برای ضبط صداست. برای ویدئوهایی که سوژه در نزدیکی دوربین قرار دارد، یک میکروفون روی دوربین مانند یکی از میکروفون های RØDE VideoMic گزینه ای بسیار عالی خواهد بود.

با این حال، اگر به فضای بیشتری برای حرکت احتیاج دارید، یا باید بیش از سر و شانه خود را نشان دهید، میکروفون بی سیم راه حلی ایده آل است.

سیستم های بی سیم از دو مؤلفه اصلی تشکیل شده اند: یک بسته فرستنده، که به سوژه وصل می شود و صدا را ضبط می کند، و یک بسته گیرنده، که صدا را از فرستنده به صورت بی سیم دریافت می کند و به دستگاه ضبط وصل می شود، خواه یک دوربین ، تلفن همراه ، رایانه و یا ضبط کننده ی صدا باشد.

اگر به دنبال چیزی مقرون به صرفه، قابل تنظیم و استفاده آسان و کیفیت صدای بکر هستید، RØDE Wireless GO  انتخاب مناسبی است. این سیستم بی سیم، جمع و جور و منحصر به فرد است زیرا دارای میکروفون داخلی در فرستنده است، این بداین معناست که مانند بسیاری از سیستم های بی سیم نیازی به سر و کله زدن با یک میکروفن Lavalier نیست.

به سادگی بسته فرستنده را به پیراهن ، یقه ی ژاکت یا کراوات خود بچسبانید، آن را با گیرنده جفت کنید، گیرنده را به دوربین خود وصل کنید و حال آماده ضبط هستید.

البته می توانید یک میکروفن lavalier را به Wireless GO وصل کنید اما اگر ترجیح می دهید از یک  دستگاه به تنهایی استفاده کنید  Lavalier GO یک انتخاب ایده آل خواهد بود.

مکانی مناسب برای قرارگیری میکروفون انتخاب کنید

هنگام تنظیم ضبط کلاس، واقعاً مهم است که میکروفون را طوری قرار دهید که بتواند صدای شما را به وضوح ضبط کند. مطمئن شوید که میکروفون به چانه شما خیلی نزدیک نباشد زیرا این باعث می شود صدای شما خفه شود. مناسب ترین مکان برای قرار دادن میکروفون  یقه ای روی قفسه سینه با فاصله ی ۲۰ تا ۳۰ سانتی متر از دهان است.

اتصال میکروفون به دستگاه

اگر ویدئوی خود را با دوربین DSLR یاGoPro ضبط می کنید، با استفاده از کابل عرضه شده، Wireless GO را مستقیماً به ورودی میکروفون دوربین متصل کنید. اکنون هنگام ضبط، صدایتان به طور همزمان با ویدئو ضبط می شود.

بهترین محیط را برای ضبط انتخاب کنید

محیطی که شما در آن ضبط می کنید تأثیر زیادی بر کیفیت صدای شما خواهد گذاشت. به عنوان مثال، اگر در بیرون از منزل هستید و صدای باد یا ترافیک زیاد است، یا اگر در داخل خانه هستید و اکوی صدایتان زیاد است، صدای شما ممکن است غیرقابل استفاده باشد.

حتماً در یک محیط کنترل شده ضبط کنید. اگر نیاز به ضبط در خارج از خانه دارید، مکانی آرام با کمترین ترافیک یا عابر پیاده و بدون باد پیدا کنید. هنگام ضبط در داخل خانه، اتاقی با سطوح نرم مانند فرش و پرده انتخاب کنید. انتخاب اتاق کوچکتر نیز به کاهش اکو کمک خواهد کرد.

مطمئن شوید که سطح صوتی شما درست است

بسیار مهم است که در دستگاه ضبط خود به سطح صوتی (audio level) خود توجه زیادی داشته باشید. اگر سطح صدای شما خیلی زیاد باشد، ممکن است منجر به دیستورت صدای شما شود، که گوش دادن به آن ناخوشایند خواهد بود.

اکثر دوربین ها دارای صفحه نمایش متر صدا هستند (از رسیدن به قسمت قرمز این متر خودداری کنید). در حالت ایده آل، سطح صدای خود را در حدود ۲/۳ از بالا نگه دارید.

حتماً به طور مساوی و در یک مکان آرام صحبت کنید!

همیشه بهتر است به جای صدای بلند صدا خیلی آرام باشد. شما همیشه می توانید سطح صدای خود را در مرحله پس تولید تقویت کنید اما صدای بسیار بلند قابل اصلاح نیست.

پیروی از این مراحل به پیشرفت بسیار زیاد صدا در ارائه ی ویدیوهای شما کمک زیادی خواهد کرد.

ضمناّ محصولات ذکر شده را می توانید به صورت اورجینال به همراه گارانتی بین المللی از فروشگاه اینترنتی یریآل در سریع ترین زمان ممکن تهیه نمایید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
کاریکاتور| پاسخ مسخره!
قدردانی زلفی‌گل از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور
ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی
زلفی گل: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
نامه رئیس دانشگاه میبد به رئیس دانشگاه کلمبیا: به دانشجویان غیور خود فرصت اعتراض بدهید
دیپلمات ایرانی: جنبش دانشجویی در خط مقدم اعتراض‌ به حامیان نسل‌کشی در غزه است
جنبش دانشجویی در آمریکا بیداری وجدان ملت‌هاست
سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
تجمع دانشجویان در محکومیت عملکرد آمریکا در برخورد با دانشجویان آزادی خواه حامی فلسطین +عکس
حمایت دانشجویان استان قزوین از خیزش سراسری دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا
ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
دانشگاه جای رفتارهای وحشیانه با دانشجویان و اعضای هیات علمی نیست
نامه‌ی شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس خطاب به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
دیر پدری و دیر مادری؛ خطر گسست نسلی!
کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور «کارت هوشمند بیمه سلامت»
یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top