تاریخ انتشار: دوشنبه 1399/09/24 - 02:45
کد خبر: 379093

در گزارشی پیرامون مشکلات «فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعت نفت» بررسی شد؛

وزارت نفت، نخبگان نفتی را زیر پای بی‌تعهدی خود له کرد/ انتشار لیست مهندسین نفتی که به پزشکی روی آوردند

وزارت نفت، نخبگان نفتی را زیر پای بی‌تعهدی خود له کرد/ انتشار لیست مهندسین نفتی که به پزشکی روی آوردند

گویا ایشان بعنوان رئیس هیئت امنای دانشگاه صنعت نفت اصلا از سطح علمی دانشگاه زیر نظر خود خبر نداشته اند و شاید آنقدر در سالهای گذشته درگیر تنظیم بندهای قرارداد با توتال بوده اند که تنها دانشگاه تخصصی صنعت نفت و گاز کشور را لایق اندک عنایت و خبر گرفتنی از سمت خود ندیده اند! عیبی ندارد، ما بعنوان فرزندان این صنعت خلاصه اخبار دانشگاه را به سمع و نظر ایشان میرسانیم شاید اطلاعات جناب مهندس زنگنه نسبت به دانشگاه زیر نظر خود بیشتر بشود.

به گزارش خبرنگار صنفی-آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ چندسالی است که دانشجویان دانشگاه نفت بخاطر برخی کار شکنی ها از استخدام و بورسیه در شرکت های نفتی کشور محروم شدند. این بی میلی ها به دانجشویان و مهندسین دانشکده های نفت کشور باعث سرخوردگی و سردرگمی بسیاری از دانشجویان و نخبگان این رشته در سطح کشور شد.

مسئله‌ای که بارها از سوی دانشجویان مورد اعتراض شدید قرار گرفت، نمایندگان مجلس درباره‌ی آن موضع گرفتند و حتی کار به دیوان عدالت اداری و رای به سود دانشجویان کشید اما در نهایت، مسیر صعب‌العبوری را جلوی پای دانشجویان قرار داد.

به نحوی که  این نخبگان یا مجبور به ادامه تحصیل در رشته های دیگر می شدند یا هم برای داشتن شغلی به خارج از مرزهای کشور سفر می کردند. از این رو در انتهای این گزارش لیستی را مشاهده می کنید از دانشجویانی که روزی به آنها مهندس می گفتند و قرار بود در صنایع مختلف وزارت نفت استخدام شوند اما به ناچار مجبور به کنار گذاشتن کلاه ایمنی شدند و روپوش سفید پرشکی را انتخاب کردند.

پس از حواشی به وجود آمده، یکی از فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت یادداشتی اعتراضی برای خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران» ارسال کرد که در ادامه می‌خوانید؛

«شاید کمتر کسی در کشور عزیزمان باشد که مشکل عدم استخدام و شکستن عهد از سمت وزارت نفت در حق اینجانبان را نشنیده باشد. عهد رسمی و مکتوبی که در دفترچه های انتخاب رشته کنکور سراسری و چندین مدرک دیگر به رتبه های برتر کنکور سراسری قول داده شده بود اما گویا «شیره مالیدن به سر متخصصین و عدم نیاز به نخبگان نفتی» از عادات دیرینه وزیر گرانقدر نفت آقای زنگنه میباشد! وزیری که در یکی از صحبت هایشان با تمسخر و تحقیر حرکات اعتراضی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت گفتند: «دانشجویان نفت باید یک حداقل سوادی برای جذب داشته باشند!».

گویا ایشان بعنوان رئیس هیئت امنای دانشگاه صنعت نفت اصلا از سطح علمی دانشگاه زیر نظر خود خبر نداشته اند و شاید آنقدر در سالهای گذشته درگیر تنظیم بندهای قرارداد با توتال بوده اند که تنها دانشگاه تخصصی صنعت نفت و گاز کشور را لایق اندک عنایت و خبر گرفتنی از سمت خود ندیده اند!

عیبی ندارد، ما بعنوان فرزندان این صنعت خلاصه اخبار دانشگاه را به سمع و نظر ایشان میرسانیم شاید اطلاعات جناب مهندس زنگنه نسبت به دانشگاه زیر نظر خود بیشتر بشود.

فقط مانده‌ایم از کجا شروع کنیم؟! از بهترین رتبه های کنکور که ایشان با قول استخدام به این دانشگاه کشانده اند و با زیر همین قول و قرار زدن ها، آنها را به سمت کشورهای خارجی هدایت کرده اند؟! یا از بورس و استخدام همین نخبگان از سمت شرکت های شلومبرژه و توتال بگوییم که جناب وزیر عقد قرارداد با این شرکت ها را جزو رزومه پرافتخار خود میداند؟! از تعداد مقالات معتبر بین المللی و داخلی متعددشان بگوییم یا سوابق عملی ارزشمندشان؟ از رتبه های تک رقمی آزمون تحصیلات تکمیلی‌‌شان بگوییم که همواره پیشتاز دروس و آزمون های کارشناسی ارشد و دکترای مهندسی نفت و گاز کشور بوده اند یا از تغییر رشته های اجباری به سبب ظلم حضرتعالی، به سوی رشته های پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی سخن برانیم؟! 

جناب آقای وزیر شما که اراده نموده اید جوانان نخبه نفتی کشور را از دم تیغ بی عهدی خود بگذرانید، آیا میدانید ناامید کردن امید جوانان نخبه این سرزمین و مجبور کردنشان به کاری که دوست ندارند، در سالهای آینده چه عذاب وجدانی برای شما خواهد داشت؟! البته اگر با واژه عذاب وجدان آشنا باشید! جنای آقای وزیر این بار گزارش دیگری را منتشر میکنیم تا شاید به گوش رئیس هیئت امنای دانشگاه صنعت نفت (حضرتعالی) برسد تا بدانید که مهندسین این دانشگاه آنقدر علم و توانایی دارند که برای اثبات اشتباه جنابعالی در بیسواد خطاب کردن این دانشجویان، میتوانند پس از اتمام دوره مهندسی خود مجددا در کنکوری متفاوت (کنکور تجربی) شرکت کرده و این بار پزشک و دندانپزشک و داروساز بشوند!

جناب وزیر میدانید احتمال قبولی یک دانش آموز تجربی در 3 رشته ای که عرض کردیم چند درصد می باشد؟ زیر یک درصد! حال این احتمال را برای مهندسین فارغ التحصیل شده از یک دانشگاه حساب کنید که حتی قبلا دانش آموز دوره تجربی نیز نبوده اند! لیست این بی سوادانی که مطرح نموده اید را خدمت شریفتان ارائه مینماییم تا مردم نیز بدانند ما فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت آنقدر باسواد هستیم که بتوانیم هم مهندس بشویم و هم پزشک، اما در عین حال آنقدر بیسواد هستیم که به قول و قرارهای کتبی و شفاهی با حضرتعالی و مسئولین مربوطه دل ببندیم و عمر و جوانی خود را در آرزوی خدمت در صنعت نفت و گاز کشور بسوزانیم.

بعنوان فرزندان این کشور جمله آخر را به جناب آقای زنگنه میگوییم: جناب شیخ الوزرا این تعهد به نخبگان کشور عزیز خودمان هست که سابقه زرین هر مسئولی می باشد نه تعهد به شرکت های خارجی که با وزش نسیم ملایمی، رخت خود می بندد و به دامن دشمن این کشور بازمی گردد! نگفتید جناب وزیر، برای بدنه وزارت خود مهندس دوست دارید یا پزشک ؟ شاید هم فرقی نداشته باشد، نماینده ادوار مجلس باشد کافی است!»

در ادامه لیست تعدادی از مهندس-پزشکان دانشگاه صنعت نفت را مشاهده می‌کنید؛

وزارت نفت، نخبگان نفتی را زیر پای بی‌تعهدی خود له کرد/ انتشار لیست مهندسین نفتی که به پزشکی روی آوردندوزارت نفت، نخبگان نفتی را زیر پای بی‌تعهدی خود له کرد/ انتشار لیست مهندسین نفتی که به پزشکی روی آوردندوزارت نفت، نخبگان نفتی را زیر پای بی‌تعهدی خود له کرد/ انتشار لیست مهندسین نفتی که به پزشکی روی آوردندوزارت نفت، نخبگان نفتی را زیر پای بی‌تعهدی خود له کرد/ انتشار لیست مهندسین نفتی که به پزشکی روی آوردندوزارت نفت، نخبگان نفتی را زیر پای بی‌تعهدی خود له کرد/ انتشار لیست مهندسین نفتی که به پزشکی روی آوردندوزارت نفت، نخبگان نفتی را زیر پای بی‌تعهدی خود له کرد/ انتشار لیست مهندسین نفتی که به پزشکی روی آوردند

گزارش از مسلم خلخال

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
مهدی
1399/09/24 - 13:37

خدا از تقصیرات کسایی که امید ملت رو نابود میکنن نگذره
فرهاد
1399/09/24 - 14:11

انتظاری نداریم...
خب بازی قدرت و سیاست دیگه
حق مظلوم هم که اهمیتی نداره
ولی خداییش بعد از این ادعای مسلمونی و ... نکنید که...
1399/09/24 - 14:46

اینا همونایی هستند که زنگنه بهشون میگفت بی سواد ، یه عده که رفتن خارج ، یه عده هم که پزشکی قبول شده ، و صنعت نفت مونده با یه عده نماینده پیر استخدام شده با مدارک غیر مرتبط
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top