تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/09/23 - 17:02
کد خبر: 379120

دشمن به دنبال تفرقه افکنی میان کشورهای اسلامی

سخنگوی هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه دشمن دنبال تفرقه‌افکنی است، گفت: دشمن نه تنها بین ملت ایران بلکه میان کشورهای همسایه به ویژه اسلامی دنبال تفرقه افکنی است بنابراین ما و همسایگان نباید اجازه دهیم اهداف آنها از این قبیل اتفاقات حاصل شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس؛ محمدحسین فرهنگی با قرائت دو بیت از حافظ شیرازی،  اظهار داشت: حافظ اهل شیراز است و در مورد آذربایجان و ارس این دو شعر را گفته است؛ ای صبا گر بگذری بر ساحل رود ارس. بوسه زن بر خاک آن وادی و مشکین کن نفس، طوطیان در شکرستان کامروانی می‌کنند و از تحسر دست بر سر می‌زند مسکین مگس؛ در واقع این اشعار زبان حال آذربایجان،  اردوغان و هم کسانی که در آذربایجان جدا شده از ایران عزیز زندگی می‌کنند و هم کسانی که امروز در پشت تریبون مجلس عبارات بسیار عجیبی را بر زبان راندند و همه تعجب کردند.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، افزود: آذربایجان را شما می شناسید و از مسائل و تاریخچه‌اش اطلاعات کافی دارید؛ شاید هیچ منطقه‌ای از کشور به اندازه آذربایجان در تمامیت ارضی ایران اسلامی تلاش و سرمایه‌گذاری نکرده و هزینه نداده است.

وی ادامه داد: در تحولات مشروطه، ملی شدن نفت، پیروزی انقلاب اسلامی و در روزهای اخیر که چنین بحث ها و مسائلی مطرح بود شاهد نقش آفرینی آذربایجانی ها بودید؛ بنده در ستاد لشکر عاشورا بودم و در یک روز هم شهر دزفول و هم اردوگاه لشکر بمباران شد و وقتی برای پیگیری مسائل مجروحان و شهدا رفته بودیم مشاهده کردیم که مردم دزفول مشکلات و مسائل مربوط به مجروحان، جانبازان و شهدای خودشان را رها کردند و به فکر آذربایجانی‌هایی بودند که آن روزها خونشان بر خاک پاک خوزستان ریخت و آذربایجان غیر از خط‌شکنی‌ها و تاثیرگذاری‌های حساس در میادین مختلف دفاع مقدس همواره در صف مقدم دفاع از کشور و تمامیت ارضی بوده است.

وی یادآور شد: آقای اردوغان سخنانی را نسنجیده بر زبان رانده بود و نمایندگان آذربایجان اولین کسانی بودند که موضع گرفتند و بنده هم منتظر بودم که از تریبون مجلس عرایض خود را بیان کنم.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس یازدهم افزود: همچنین نمایندگان ولی فقیه در شمال غرب کشور بیانیه ای بسیار روشنگر، تحلیلی و موثر را صادر کردند به گونه‌ای که آقای اردوغان در عقب نشینی سریع از زبان وزیر خارجه اش گفت که ما چنین چیزی را نگفتیم و اشتباهی رخ داده است؛ حالا اینکه چرا سفیر ما را برای اشتباه خودشان احضار کردند وزیر امور خارجه اش باید توضیح دهد.

دشمن اصلی دنبال تفرقه افکنی است

سخنگوی هیات رئیسه مجلس یازدهم با یادآوری اینکه دشمن اصلی ما دنبال تفرقه‌افکنی است، گفت: دشمن نه تنها بین ملت ایران بلکه میان کشورهای همسایه به ویژه اسلامی دنبال تفرقه افکنی است بنابراین ما و همسایگان نباید اجازه دهیم اهداف آنها از این قبیل اتفاقات حاصل شود و به نتیجه برسد.

وی ادامه داد: باید به دنبال وحدت باشیم؛ کشورهای ایران اسلامی، ترکیه و آذربایجان کشورهای حساسی در منطقه و ایران و ترکیه دو همسایه مسلمان بسیار مقتدر در منطقه هستندو هر جا همراهی داشتند توطئه‌های دشمنان به طور مطلق به نتیجه نرسید و شکست خورده و برخی دیگر هم در نتیجه ناهماهنگی‌ها آسیب دیده است بنابراین همگان را با پذیرش اشتباهات، ایراداتی و اشکلاتی که وجود داشته است دعوت به وحدت می‌کنم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ارتش اسرائیل باید امروز وارد رفح شود
اعتراف جاسوس ها درباره اطلاعاتی که به «گروه ۴۰۰» داده‌اند
بارزانی به دیدار رئیسی رفت +عکس
واکسن آسترازنکا چه عوارضی دارد؟ +فیلم
نخستین سرویس مدرسه تهران مخصوص بچه‌پولدارها بود
پیام جنجالی خواننده مطرح برای نتانیاهو
دعوا در اردوگاه ائتلاف اُمناء/ رزما از لیست اُمناء که شائبه تخلفات مالی داشتند، حمایت نکرد
واقعا آب چاه بخوریم بهتر از آب‌معدنی است؟
چه کسی رئیس سنی مجلس دوازدهم خواهد شد؟
فرمانده کل سپاه پیام داد
آتش بس، اسم رمز شکست اسرائیل در غزه
از اولین انسانی که به آنفلوآنزای پرندگان مبتلا شد چه می‌دانیم؟
صندوق‌های بازنشستگی/ از افزایش نرخ جایگزینی تا بی‌عدالتی در مستمری‌های پرداختی
عصر فناوری‌/ هوش مصنوعی چگونه آینده را تغییر می‌‍‌دهد؟
جشن برداشت زعفران در ایران
آموزش تیزهوشان نهم رایگان!
معرفی صرافی آبان تتر، نگاهی بر قابلیت ها و خدمات این صرافی ارز دیجیتال
راهنمای خرید ویپ از سایت ویپ دیاکو
پاپ اسمیر چیست؟ و بهترین زمان انجام آن
فرش ماشینی با فرش دستباف چه تفاوت‌هایی دارد؟
امیر تتلو در مدح امام علی (ع) شعر سرود + عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top