تاریخ انتشار: پنجشنبه 1399/09/27 - 11:04
کد خبر: 379572

حمایت از حوزه پژوهشی بیش‌تر شود

پژوهشگر برگزیده گروه علوم پایه دانشگاه بوعلی سینا در سال۹۹ گفت: پژوهشگران با وجود کمبود امکانات در سطح بالایی فعالیت می‌کنند بنابراین بایدحمایت‌ از حوزه پژوهش توسط وزارت علوم و دانشگاه‌ها بیشتر شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، دکتر بابک ژاله، با بیان این که حیطه فعالیت من پژوهش‌های بین رشته‌ای لیزر و نانو است، اظهار کرد: بنده در حوزه ساخت نانوژنراتورها، نانو کاتالیست‌ها و هرچیزی که بشود با استفاده از لیزر به صورت نانوذره تولید کرد، فعالیت می‌کنم.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین فعالیت‌های پژوهشی من در حیطه نانو تولید و ذخیره‌سازی هیدروژن،پیزوالکتریک‌ها و بخش دیگری از فعالیت‌های مهم من که با استفاده از لیزر و نانو انجام می‌دهم در حیطه ساخت نانو کامپوزیت‌ها برای تخریب آلاینده‌ها و مواد سمی است.

ژاله در رابطه با معیارهای انتخاب پژوهشگران برتر سال، توضیح داد: فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی پژوهشگران مانند تألیف کتاب یا مقاله، حضور در کنفرانس و یا ارائه و انجام یک طرح تحقیقاتی در سال امتیاز دهی می‌شود و از بین افراد واجد شرایط یک تعدادی بر اساس آئین نامه‌ها به عنوان پژوهشگر برتر سال انتخاب می‌شوند.

عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا با بیان این که سخت‌کوشی مهم‌ترین ویژگی یک پژوهشگر است،اظهار کرد: دانشجویان برای این که بتوانند یک پژوهشگر موفق شوند باید سخت‌کوش و پیگیر باشند، از خدا کمک بخواهند و ارتباط خوبی در همکاری با اساتید داشته باشند زیرا یک استاد خوب، می‌تواند در رشد و پیشرفت دانشجو به آن کمک کند.

وی با بیان این که حمایت‌ها باید از حوزه پژوهش بیشتر شود، مطرح کرد: یک استاد دانشگاه، حقوق خود را دریافت می‌کند اما جا دارد سیستمی وجود داشته باشد تا به دانشجویانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند کمک‌ مالی شود تا با خیال راحت کار خود را انجام دهند.

این استاد تمام گروه فیزیک دانشگاه بوعلی‌سینا افزود: پروژه‌های تحقیقاتی نتیجه صددرصدی ندارد و به نتیجه مثبت رسیدن یک پروژه مستلزم زمان است بنابراین اگر محقق حمایت شود می‌تواند با آرامش کار خود را انجام دهد تا زودتر به نتیجه برسد.

ژاله در رابطه با وضعیت پژوهش در ایران، بیان کرد: آمارها نشان می‌دهد افرادی هستند که با وجود کمبود امکانات در سطح بالایی فعالیت می‌کنند بنابراین در صورت حمایت، وضعیت پژوهشی خیلی بهتر می‌شود.

وی با بیان این که مشکلاتی در حوزه پژوهش وجود دارد، گفت: حمایت‌ها باید از جانب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه‌ها و صنعت از حوزه پژوهشی بیشتر شود.

این پژوهشگر خاطرنشان کرد: ۱۶ سال پیش که من به دانشگاه بوعلی‌سینا آمدم، آزمایشگاهی وجود نداشت تا بتوانیم فعالیت خود را انجام دهیم و دانشگاه فقط یک فضا در اختیار ما قرار داد اما در این سال‌ها به صورت تدریجی از گرنت پژوهشی که از دانشگاه دریافت کردیم توانستیم آزمایشگاه را تجهیز کنیم تا بتوانیم نیازهای اولیه برای آزمایشات دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی را فراهم کنیم

ژاله در پایان یادآوری کرد: مهم‌ترین امر در حوزه پژوهش، حمایت از دانشجو و انگیزه دادن به آنهاست تا این افراد نیز تلاش کنند و بتوانند رزومه خوبی برای مراحل آتی زندگی تحصیلی و شغلی خود داشته باشند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top