تاریخ انتشار: پنجشنبه 1399/10/04 - 16:51
کد خبر: 380368

رستمی: فعالیت‌های جهادی در تمام سطوح دانشگاهی به طور جدی پیگیری شود

حجت‌الاسلام و المسلمین رستمی در پنجمین نشست هیات رئیسه با مسئولان دفاتر دانشگاه‌ها گفت: فعالیت‌های خوبی در حوزه جهادی و رزمایش همدلی و کمک‌های مومنانه در دانشگاه‌های این استان صورت گرفته است که شایسته است گزارشی از این فعالیت‌ها ارائه شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی در جلسه هیات رئیسه نهاد با همکاران دفاتر نهاد در دانشگاه‌های استان کردستان ضمن تشکر از سخنان مسئولان نهاد در این استان گفت: لازم است همکاران نهاد تحلیل کلان از وضعیت دانشگاه‌های استان در حوزه علم وفناوری و نیز ابعاد فرهنگی و اجتماعی دانشگاهیان همراه با نگاهی به افق‌های آینده ارائه دهند و در آن به فرصت‌ها و ظرفیت‌ها و تهدیدهایی که در آن منطقه برای محیط دانشگاهی وجود دارد اشاره نمایند. در کنار نقاط قوت و ضعف راهکارهایی نیز با نگاه آینده نگرانه مطرح شود. در این راستا از اساتید دلسوز و صاحب نظر در قالب جلسات و اتاق‌های فکر و اندیشه ورز استفاده شود.

وی در ادامه افزود: موضوع مهم بعدی سند و نظام جامع سیاستهای فرهنگی در موضوعات کلان آموزش عالی در مناطق بومی و مذهبی است که بایدآماده شود.  به طور مثال در بحث دروس معارف، آموزش مجازی و دانش افزایی استادان و نیز در بحث های تبلیغ که ملاحظات خاص خودش را می‌طلبد. در هر کدام از محورها بررسی شود که چه مسائل و اقتضائاتی وجود دارد و متناسب با آن مسائل، پیشنهادات ارائه شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی در ادامه با بر شمردن برخی فرصت‌ها و ظرفیت‌های استان کردستان در راستای گفتمان انقلاب اسلامی گفت: اگرچه طبیعتاً شرایط استان کردستان با سایر استان‌ها متفاوت است اما ظرفیت‌های مختلفی همچون معارف قرآنی، علاقه به خاندان پیامبر و هویت ریشه دار ایرانی در قوم کرد و... فرصت‌هایی هستند که برای تقویت گفتمان انقلاب اسلامی و افزایش هم‌گرایی و وحدت ملی وجود دارد که همکاران نهاد باید به آن بپردازند و توجه نمایند.

حجت‌الاسلام و المسلمین رستمی با اشاره به فعالیت‌های جهادی در این استان تصریح کرد: فعالیت‌های خوبی در حوزه جهادی و رزمایش همدلی و کمک‌های مومنانه در دانشگاه‌های این استان صورت گرفته است که شایسته است گزارشی از این فعالیت‌ها ارائه شود. علیرغم اینکه در این شرایط فضای فیزیکی و آموزش‌های حضوری در دانشگاه‌ها تعطیل است، انتظار می‌رود فعالیت‌های جهادی به صورت جدی پیگیری شود .

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: عملیات اصلی جریان معارض با ملت ایران و آرمانهای آن در فضای مجازی است و دفاع اصلی نیز باید در همین فضا صورت بگیرد. انسجام بخشی، هویت بخشی و استفاده از ظرفیت تشکل‌ها و کانون‌ها در مسیر دفاع از اندیشه‌های دینی و انقلابی باید با نگاه جذب حداکثری و کلان نگری در همین فضای مجازی دنبال شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین رستمی در ادامه با اشاره به ارتباط‌گیری موثر مسئولان با دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی و انجمن‌های علمی افزود: ظرفیت خوب دیگر استان کردستان حضور حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی به عنوان نماینده ولی فقیه در این استان است که ایشان به عنوان یک عنصر جهادی و دانشگاهی در این استان حضور دارند و انتظار می‌رود همکاران و دوستان از این ظرفیت به خوبی استفاده کنند و ارتباطات موثری را با ایشان داشته باشند.

نکته بعدی توجه به تمام اقشار دانشگاهی به عنوان مخاطب است، در دانشگاه‌های این استان محدودیت‌هایی وجود دارد که دوستان به خوبی به آن اشاره کردند و طبیعتا باید به مشترکاتی که اشاره شد بپردازیم و با نگاهی کلان‌تر به موضوعات بنگریم. بحث ارتباط‌گیری با مخاطبان دانشجو، استادان جوان، کارمندان و نیز بحث ارتباط با دانشکده‌ها، تشکل‌ها و انجمن‌های علمی را به طور جدی دنبال نمایید.

وی در پایان گفت: با توجه به اهمیت گفت و شنود مستقیم دغدغه ها و نقطه نظرات جوانان و دانشجویان  و نقشی که فضای مجازی درتسهیل این تعاملات دارد ،خوب است از این فرصت در ارتباط مستمر با تشکل ها، انجمن ها، و کانون ها استفاده بیشتری شود و روحانیون مسئول در نهاد با اعضای آنها جلسات و نشست های موثری را تشکیل دهند و البته بیشتر شنونده صحبت‌ها باشند و پیشنهادات خوب و کاربردی را ارائه نمایند .در اثر این ارتباطات شناخت بیشتر طرفین نسبت به یکدیگر اتفاق خواهد افتاد و جوانان و دانشجویان نیز با امیدواری بیشتری در مسیر این حرکت الهی  و مومنانه استوار خواهد ساخت.

ایشان در پایان برای همکاران خدوم و زحمتکش نهاد در دانشگاههای این استان آرزوی موفقیت کرد و خدمتگذاری در این دانشگاهها را از مصادیق مجاهدت در راه خداوند متعال دانست.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top