تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/10/09 - 11:47
کد خبر: 380855

حذف محدودیت پذیرش طرح‌های دانشجویی

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اقدامات معاونت تحقیقات و فناوری این دانشگاه در حوزه دانشجویی، از حذف محدودیت پذیرش طرح‌های پژوهشی دانشجویی، راه‌اندازی کمیته‌های فناوری دانشجویی در دانشکده‌ها و طرحی برای کمک به اشتغال‌زایی فارغ التحصیلان دانشگاه خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دکتر افشین زرقی در گفت‌وگو با ایسنا، از کسب رتبه اول تحقیقات دانشجویی این دانشگاه در بین دانشگاه‌های کشور برای چندمین سال پیاپی خبر داد و گفت: امسال با هدف کمک به ارتقای مقالات و طرح‌های پژوهشی دانشجویی، محدودیت پذیرش طرح حذف شده و تمامی طرح‌ها و مقالات دانشجویی حائز شرایط پذیرش می‌شوند.

وی افزود: البته با هدف کاهش خطاهای پژوهشی کلیه طرح‌ها باید تحت نظر اساتید اجرا شود. در همین راستا و به همین نسبت ظرفیت و سقف مبلغ حمایت مالی از طرح‌های دانشجویی نیز افزایش یافته است.

وی با اشاره به راه‌اندازی کمیته‌های فناوری دانشجویی در دانشکده‌ها، گفت: این طرح با هدف تسریع و تسهیل حرکت دانشگاه به سمت دانشگاه نسل سوم اجرا شده و تا کنون در چندین دانشکده عملیاتی شده است. بر این اساس کمیته‌های فناوری ایده‌های دانشجویان را جمع‌آوری کرده و با کمک مدیریت فناوری و درصورت وجود پتانسیل تبدیل شدن به محصول، آنها را به شتاب‌دهنده‌ها متصل می‌کنیم.

معاون تحقیقات دانشگاه با اشاره به تصویب حدود 300 طرح دانشجویی در سال جاری، گفت:  همچنین در ششماه گذشته از یک طرح فناوری دانشجویی با عنوان "میز تشریح آناتومی" رونمایی شد و همچنین تولید کیت‌های بیوشیمیایی برای تشخیص و شناسایی بیومارکرهای خونی طرح فناورانه دیگریست که در حال اجراست؛ در همین راستا از طرح‌های فناورانه واجد شرایط حمایت بلاعوض خواهیم داشت.

زرقی در پایان با اشاره به سایر اقدامات دانشگاه برای حمایت از تحقیقات دانشجویی و کمک به اشتغال‌زایی و کارآفرینی دانشجویان، گفت: به دنبال راه اندازی پارک علم و فناوری دانشگاه؛ یکی از شروط جذب شرکت‌های دانش‌بنیان در این پارک، استفاده از فارغ‌التحصیل دانشگاه تعیین شده و بر این مبنا یکی از افتخارات دانشگاه ایجاد بستر فعالیت و اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاه بخصوص دانش‌آموختگان مقطع دکتری در پارک علم و فناوری است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
صدور مجوز هزار خودروی وارداتی در سامانه جامع تجارت
درختان اصفهان ایستاده می‌میرند
۶ هزار لیتر سوخت قاچاق در خراسان جنوبی کشف شد
مهمتری اصل در مسیر پاسخ به مطالبات مردم، ایجاد نشاط اجتماعی است
درویش: آقا کریم جمله‌ای «زرین» در پاسخ به پیشنهاد پرسپولیس داد
ادمین کانال تلگرامی وابسته به منافقین لو رفت
ساپینتو رسما قراداد بست و معرفی شد
در بیست و یکمین قرار تکه چهارم پایتخت چه گذشت؟
تظاهرات حمایت از فلسطین در قلب آمریکا
پیکر سیدحسن نصرالله الان کجاست و چه زمانی تشییع می‌شود؟
جمله عجیب جواد خیابانی: آقای مجیدی شما خودت پای منقل نشستی!
کریم باقری به پرسپولیس برگشت
هشدارحوزه‌های علمیه به رژیم صهیونیستی درباره جسارت به مراجع تقلید
عملیات ویژه مقاومت فلسطین در شمال غزه
رسوایی دختر ۱۸ ساله به خاطر ازدواج
باز هم انفجار معدن ؛ این بار در خوزستان
هدیه رهبر انقلاب به دست سفیر مجروح ایران در لبنان رسید
«آیگوز»؛ یگان ویژه ارتش اسرائیل برای جنگ با حزب‌الله
اجرای رزمایش مشترک امداد و نجات ایران و عمان
«چت‌جی‌پی‌تی» رادیولوژیست‌ها را پشت سر گذاشت!
رضوانی: ‌جبهه پایداری موفقیت دولت چهاردهم را موفقیت نظام می‌داند +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top