تاریخ انتشار: پنجشنبه 1399/10/11 - 10:45
کد خبر: 381100

دبیر جنبش عدالتخواه دانشگاه زابل مطرح کرد؛

سیستان و بلوچستان به مکان پروژه‌های شکست خورده دولتی تبدیل شده است +فیلم

سیستان و بلوچستان به مکان پروژه‌های شکست خورده دولتی تبدیل شده است +فیلم

فعال دانشجویی در این استان گفت: مناطق محرومی به مانند شمال سیستان و یا به طور کلی استان سیستان و بلوچستان همواره مورد توجه خواصی بوده است که به بهانه محرومیت و به اسم عوام بودجه‌های کلانی را به جیب زده و به دلیل ضعف نظارت بر‌نحوه عملکرد و هزینه کرد این مبالغ مشخص نشده است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مشکلات استان سیستان و بلوچستان تمامی ندارد، همچنین سیستان را می‌توان بهشت طرح‌های نیمه‌کاره در ایران نامید و هر طرح و پروژه‌ای که در کشور موجود است نمونه‌های مشابه شکست‌خورده‌اش را در این استان می‌توان مشاهده کرد.

امین کمالی، دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی دانشگاه زابل گفت: اوایل هفته جاری در قسمت چهاردهم دادرسانه از رسانه سراسری رادیوجوان، سعی کردیم تا حد توان صدای کشاورزان مظلوم و کارگران نجیب سیستانی باشیم که سال‌هاست در بدترین شرایط معیشتی زندگی می‌کنند و کسی به دادشان نمی‌رسد؛ البته در این مسیر نگاه رهبر معظم انقلاب به این منطقه همواره مثبت بوده و بودجه‌های خوبی را جهت اجرای پروژه‌ها و طرح‌های محرومیت‌زدایی، اشتغالزایی، افزایش سطح رفاه اجتماعی و مقابله با مهاجرت مردم از استراتژیک‌ترین مرز ایران اختصاص داده اند که متاسفانه در مسیر اجرا هیچ‌گاه توسط مجریان خواسته‌های رهبرانقلاب و مردم محقق نشد.

این فعال دانشجویی گفت: این مسئله تا جایی ادامه یافته که سیستان را می‌توان بهشت طرح‌های نیمه تمام ایران نامید و از هر طرح و پروژه‌ای که در کشور موجود است نمونه‌های مشابه‌ای از آن البته به صورت شکست خورده را در این منطقه می‌توانیم مشاهده کنیم؛ از طرح نیم لوله‌های سیمانی که سال‌ها قبل با بودجه‌ای کلان بی نتیجه رها شد تا کارخانه‌ها و طرح‌های صنعتی و حال نیز ابهامات زیاد طرح ۴۶هزار هکتاری دشت سیستان با بودجه کلان ۸۵۰ میلیون دلاری که به تنهایی بودجه یکسال برخی کشور‌های همسایه می‌باشد.

دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی دانشگاه زابل افزود: چرا هیچ‌گاه این منطقه آن گذشته باشکوه خود را مجددا به چشم ندید؟ دلیل اینکه طرح‌های نیمه تمام و بی نتیجه در این منطقه‌بیداد می‌کند چیست؟ مناطق محرومی به مانند شمال سیستان و یا به طور کلی استان سیستان و بلوچستان همواره مورد توجه خواصی بوده است که به بهانه محرومیت و به اسم عوام بودجه‌های کلانی را به جیب زده و به دلیل ضعف نظارت بر‌نحوه عملکرد و هزینه کرد این مبالغ و همچنین آلوده شدن بخشی از متولیان امر، هیچگاه شاهد این نبوده ایم که این طرح‌ها به نتیجه‌ای مثبت برای محرومان برسد و سرکرده‌های این اتفاقات مورد بازخواست جدی قرارگیرند.

وی گفت: البته با حضور حجت الاسلام رئیسی، دستگاه قضا در استان به بسیاری از موارد ورود خوبی داشته است که منجر به نتایج مثبتی نیز شده، ولی به دلیل اینکه بسیاری از این بودجه‌ها به افراد صاحب قدرت در مرکز می‌رسد، یکبار برای همیشه لازم است نحوه هزینه‌کرد بودجه‌های اختصاص یافته به مناطق محروم در سطح ملی و از طریق تحقیق و تفحص در مجلس و قوه قضائیه مورد بررسی جدی قرار‌گیرد و ترک فعل‌های انجام شده پیگیری شود.

کمالی اظهار کرد: در این صورت است که می‌شود با برخورد جدی با آن دسته از کسانی که با خیانت و محروم نگه داشتن این استان برای خود به دنبال نان و نامی هستند و مردم را به نظام مقدس جمهوری اسلامی بدبین ساخته‌اند از رخ دادن خیانت‌های مشابه در آینده جلوگیری شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top