تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/10/28 - 01:23
کد خبر: 382833

درخواست استخدام بدون قید و شرط فرزندان جامعه ایثارگری

در این خصوص گرچه قوانینی از قبل در ماده ۲۱ قانون جامع خدمات ایثارگری و برنامه پنج‌ساله پنجم و ششم توسعه نیز مورد تأیید و تأکید قرار گرفته است اما متأسفانه عملاً از طریق دستگاه‌های مختلفی در خصوص اجرای آن تساهل گردیده و یا موانعی دراجرایی شدن آن ایجاد شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از روابط عمومی مؤسسه فرهنگی پیام آزادگان، جامعه ایثارگری، آزادگان و خانواده معظم شاهد سراسر کشور درخواست اسخدام بی قید و شرط فرزندان خود با انتشار یک کارزار مطرح کرد.
 
جناب آقای امیرآبادی فراهانی

ریاست محترم فراکسیون ایثارگری

جناب آقای مهندس اوحدی

معاونت محترم رئیس جمهور و ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران

حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا شکری

نماینده مقام معظم رهبری در بنیاد شهید و امور ایثارگران

با سلام واحترام
جامعه ایثارگری ضمن حمایت همه‌جانبه از فرامین مقام عظمای ولایت و آمادگی کامل در دفاع از منویات معظم له در پاسداری از آرمان‌های انقلاب و ادامه راه و اهداف شهدا در سراسر ممالک اسلامی، انتظار دارد جهت تحقق مقاصد عمده وحائز اهمیت، مسئولین طراز اول نظام گوشه‌چشمی به رفع نیازهای ابتدایی و اجرای قوانین تصویبی در خصوص اصول اساسی و مطالبات اجتماعی و اختصاصی ایشان نموده و از ایشان در پیچ و خم مشکلات اقتصادی و اجتماعی و جلوگیری از بیکاری و واماندگی و افسردگی و اختلالات روانی فرزندانشان به دلیل بیکاری و ایجاد موانع واهی در راه اشتغال جوانان و فرزندان تحت پوشش جامعه ایثارگری جلوگیری نمایند.
در این خصوص گرچه قوانینی از قبل در ماده ۲۱ قانون جامع خدمات ایثارگری و برنامه پنج‌ساله پنجم و ششم توسعه نیز مورد تأیید و تأکید قرار گرفته است اما متأسفانه عملاً از طریق دستگاه‌های مختلفی در خصوص اجرای آن تساهل گردیده و یا موانعی دراجرایی شدن آن ایجاد شده است.

جامعه ایثارگری با امضای این کارزار درخواست‌های خود را به شرح ذیل به استحضار می‌رساند:
۱- طرح اصلاح ماده ۲۱ و تبصره‌هایی در ذیل آن توسط نمایندگان محترم مجلس به طور عادی در کمیسیون‌های مربوطه در دست رسیدگی و بررسی قرار دارد. اول آنکه در دوفوریتی کردن این طرح و تسریع مراحل مختلف و‌ در‌ دستور قرار گرفتن رسیدگی در صحن مجلس و تصویب آن اقدام عاجل به عمل آید.
ثانیاً نسبت به فراگیری این اصلاحیه و دربرگیری اکثریت قریب به اتفاق فرزندان جامعه ایثارگری و رفع موانع از جمله قیود و شروط مانند آزمون، گزینش و شرایط سنی و... و بر اساس پیشنهادات کارشناسی قبلی نماینده منتخب ایثارگران مدنظر قرارگیرد.
۲- درصورتیکه طرح مذکور همچنان به صورت عادی در دستور کار مجلس باشد، دلیلی بر عدم اجرای قوانین موجود نیست. استدعا داریم دستورالعمل اجرایی در خصوص مکلف نمودن دستگاه‌های مختلف به انجام قوانین فعلی و موجود بدون قید و شرط تهیه و تا زمان تصویب و ابلاغ و اجرای قانون جایگزین به مرحله اجرا گذاشته شود.
۳- زمزمه حذف و تقلیل سهمیه کنکور ایثارگران توسط برخی از مسئولان وزارتی و دانشگاهی در شرایط فعلی که اکثر فرزندان این خانواده‌ها از نظر تحصیلات تکمیلی در ابتدای راهند و از ارائه خدمات قانونی در زمینه تحصیلات دانشگاهی و جایگزینی در محل کار پدر و اشتغال تقریباً در حد بسیار پایین برخوردارند و اکثراً محرومند، بزرگترین ضربه و دشمنی با این خانواده‌ها و فرزندان ایشان است.

لذا از متولیان امر و دست‌اندرکاران و نمایندگان محترم درخواست داریم قبل از هر اقدام ناپخته که منجر به خسارت جامعه ایثارگری گردد جلوگیری نمایند.

 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تاکنون کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟ +فیلم
هشدار به زائران حج عمره
رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
«س.ق» زن بازیگر ایرانی است که تتلو در اعترافاتش از او نام برد
سفارش امام رضا(ع) به شیعیان از زبان حضرت عبدالعظیم
تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
رهبر انقلاب: حال کارگر خوب شود حال کشور خوب می‌شود
استقلال چهارمین تیم پُرافتخار فوتبال آسیا
چند فرمانده ارشد ارتش اسراییل طی روزهای آتی استعفا می‌دهند
برنامه دولت برای ارتقای هوش مصنوعی
گل محمدی به زودی سرمربی تراکتور خواهد شد +جزئیات
حسن یزدانی به تمرین تیم ملی نیامد
تکلیف ماندن یا رفتن مدیرعامل پرسپولیس مشخص شد
توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد +عکس
ابتکار یک کارگر برای دریافت انگشتر از رهبر انقلاب +فیلم
پخت نان کامل باید مجدداً در روستاهای کشور احیا شود/ اقدامات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد
رهبرانقلاب: امنیت شغلی کارگر از وظایف مسئولین است +فیلم
استعفای بالاترین مقام نظامی صهیونیست‌ها +فیلم
آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
مثال جالب رهبرانقلاب درمورد پیشرفت +فیلم
دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top