تاریخ انتشار: شنبه 1399/11/04 - 10:08
کد خبر: 383425

تلقی اشتباه سازمان برنامه و بودجه در تخصیص بودجه دانشگاه‌ها

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: شاید تلقی اشتباه سازمان برنامه و بودجه در تخصیص بودجه امسال دانشگاه‌ها این بوده که کلاس‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شود و هزینه‌ها کاهش پیدا کرده است به همین دلیل تخصیص‌ها را کامل ابلاغ نکرده‌اند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمدحسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در گفت‌‌وگو با خبرگزاری فارس درباره اختصاص بودجه دانشگاه‌ها، اظهار کرد: تقریباً همه دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه جامع علمی کاربردی که عملاً به صورت خودگردان اداره می‌شوند در سال جاری با مشکلات فراوانی در پرداخت هزینه‌های جاری و عمرانی مواجه بوده‌اند و سال آینده نیز با مشکل بیشتری مواجه خواهند شد؛ البته با توجه به تورم شدیدی که در یکی، دو سال اخیر داشته‌ایم، رشد بودجه متناسب با افزایش هزینه‌های جاری و سرمایه‌ای نیست.

وی افزود: شاید تلقی اشتباه سازمان برنامه و بودجه در تخصیص بودجه امسال دانشگاه‌ها این بوده که کلاس‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شود و هزینه‌ها کاهش پیدا کرده است به همین دلیل تخصیص‌ها را کامل ابلاغ نکرده‌اند، ولی متأسفانه اینطور نیست و هزینه‌های دانشگاه‌ در شرایط فعلی هم سرسام‌آور است و مجموعه آموزش عالی را در ماه‌های پایانی سال با مشکلات فراوانی روبرو خواهد ساخت.

امید گفت: اغلب قریب به اتفاق دانشگاه‌ها به دلیل اینکه منابع مالی کافی در اختیار ندارند و درآمدهای اختصاصی پیش بینی شده آنها نیز به دلیل همه‌گیری کرونا محقق نشده است، نتوانسته‌اند پرداختی‌های کارکنانشان را مطابق با مصوبه دولت و ابلاغ سازمان برنامه و بودجه انجام دهند که این موضوع باعث بروز سوء تفاهم بین کارکنان و مسؤولین آموزش عالی بوده و مشکلات زیادی برای خانواده آموزش عالی به وجود آورده است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی عنوان کرد: قطعاً در آمدهای اختصاصی پیش‌بینی شده دانشگاه‌ها در سال آینده نیز به طور کامل محقق نخواهد شد؛ بنابراین با این میزان رشد پیش بینی شده در بودجه عمومی دانشگاه‌ها، مؤسسات پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری، حوزه آموزش عالی در سال آینده با  مشکلات مالی به مراتب بیشتری مواجه خواهد بود.

وی گفت: البته اگر امسال تخصیص‌ها بر اساس وعده‌هایی که داده شده است 100 درصد به دانشگاه‌ها پرداخت شود، مشکلات سال آینده کمی قابل تحمل‌تر خواهد بود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top