تاریخ انتشار: دوشنبه 1399/11/13 - 13:11
کد خبر: 384518

ارتقای جایگاه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در نظام رتبه‌بندی وبومتریکس

با اعلام جدیدترین جایگاه دانشگاه‌های دنیا در نظام رتبه بندی وبومتریکس، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی جایگاه دوم خود در کشور را در میان دانشگاه‌های علوم پزشکی حفظ کرد و در رنکینگ جهانی موفق شد رتبه خود را ۷۶ پله ارتقا بخشد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا؛ دکتر افشین زرقی، معاون تحقیقات و فن آوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این باره اظهار کرد: در تازه‌ترین رتبه بندی دانشگاه‌ها در نظام وبومتریکس که در ژانویه ۲۰۲۱ انتشار یافته دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور رتبه دوم را کسب کرده که نسبت به دوره قبلی (جولای ۲۰۲۰) جایگاه خود را تثبیت کرده و با ۷۶ پله صعود در رتبه بندی جهانی نسبت به دوره قبلی، رتبه۵۸۰ را کسب کرده است.

وی افزود: پایگاه رتبه بندی وبومتریکس بیش از ۳۰ هزار دانشگاه و موسسه تحقیقاتی جهان را بر مبنای چهار شاخص رتبه بندی می‌کند، که در این بخش دانشگاه‌ها در یک رتبه بندی کلی جهانی و همچنین به صورت قاره‌ای تقسیم می‌شوند.

زرقی با بیان اینکه این نظام رتبه بندی به ارزیابی حضور پژوهشی و آموزشی دانشگاه‌ها در وب از طریق وب سایت‌های دانشگاهی آنان می‌پردازد، یادآور شد: براین اساس وب سایت دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی براساس چهار شاخص تعداد صفحات وب دانشگاه در گوگل (presence) با وزن  پنج درصد، تعداد ارجاع یا لینک‌های برقرار شده از سایر سایت‌ها به سایت دانشگاه (شاخص Visibility) با وزن ۵۰ درصد، تعداد استنادات ۱۰ نویسنده پر استناد دانشگاه درGoogle Scholar citations   شاخص   Openness با وزن ۱۰ درصد و تعداد مقالات کیفی دانشگاه قرار گرفته در بین ۱۰ درصد مقالات  پراستناد موضوع مربوطه در سایت SCImago شاخص Excellence با وزن ۳۵ درصد ارزیابی و رتبه بندی می‌شوند.

در رتبه بندی اخیر سه دانشگاه علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی و مشهد به ترتیب با رتبه جهانی ۴۴۶ ، ۵۸۰ و ۹۲۱رتبه‌های اول تا سوم کشوری را در گروه علوم پزشکی کسب کرده‌اند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطر نشان کرد: رتبه جهانی دانشگاه در ۲۰۲۰ ، ۶۵۶ و در سال ۲۰۱۹ ، ۸۱۹ بوده است که با رشد قابل ملاحظه ۷۶ پله‌ای به رتبه ۵۸۰ جهانی دست یافته است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه این امر را حاصل کار گروهی تمامی ارکان دانشگاه، پژوهشگران و حمایت و توجه ریاست دانشگاه به ارتقای جایگاه دانشگاه در عرصه بین المللی دانست.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، نتایج اخیر در آدرس www.webometrics.info نیز موجود است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top