تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/11/15 - 11:43
کد خبر: 384755

گرامی‌مقدم در سلسله نشست «جمهور» اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل مطرح کرد؛

اصلاح‌طلبان شش دانگ حامی آقای روحانی خواهند بود/ زیر بار فشار پدرخوانده‌ها نمی‌رویم!

اصلاح‌طلبان شش دانگ حامی آقای روحانی خواهند بود/ زیر بار فشار پدرخوانده‌ها نمی‌رویم!

سخنگوی حزب اعتماد ملی گفت: دوره فشار آوردن یک جناح سیاسی یا یک شخصیت ملی بر دیگر احزاب با این هدف که نامزد اصلی کناره‌گیری کنند و از نامزد های دیگری که رای چندانی هم ندارند حمایت کنند گذشته است. درخصوص آقای لاریجانی که شخصیتی معتدل هستند باید بگویم که ما هنوز در مرحله مقدماتی هستیم.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ امروز شنبه ۱۱ بهمن سومین نشست «جمهور» از سلسله جلسات انتخاباتی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با حضور اسماعیل گرامی مقدم، سخنگوی حزب اعتماد ملی برگزار شد.

در این نشست گفتگوی چالشی پیرامون اجماع‌سازی اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو انجام گرفت و در این جلسه اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل نسبت به عملکرد اصلاح طلبان، سوالات متعددی را از سخنگوی حزب اعتماد ملی داشتند که در ادامه می‌خوانید؛

اجماع سازی بین اصلاح طلبان خط قرمز ماست

اسماعیل گرامی‌مقدم: به همه همفکران خودم در جبهه‌ی اصلاحات اعلام می‌کنم که ما به عنوان حزب اعتماد ملی، ضمن این‌که کاندید حزبی خواهیم داشت، مقید و متعهد به اجماع‌سازی هستیم و این خط قرمز ماست. حزب اعتماد ملی همه‌ی تلاش خود را برای معرفی نامزد خودش انجام می‌دهد و در عین حال بدنبال اجماع هست.

اصلاح‌طلبان شش دانگ حامی آقای روحانی خواهند بود/ زیر بار فشار پدرخوانده‌ها نمی‌رویم!

اصلاح طلبان در۱۴۰۰حتما از کاندیدای اصلاح طلب حمایت می‌کنند

سوال: گمانه هایی وجود دارد مبنی بر اینکه آقای علی لاریجانی به عنوان نماینده حزب اصلاحات در انتخابات۱۴۰۰معرفی شود ، آیا حزب شما از ایشان حمایت کند؟

اسماعیل گرامی‌مقدم: حتما در انتخابات ۱۴۰۰، اصلاح طلبان بر روی نامزدی که اصلاح طلب باشد، اجماع خواهند کرد ،اگر حزب اصلاح طلبی از یک نامزد غیر اصلاح طلب حمایت کند باید مسئولیت آن هم بپذیرد و پاسخگو باشد. اصلاح طلبان در دوره قبل مجلس بر هویت اصلاح طلبی خود پافشاری کردند و با تجربه‌ی تلخ حمایت از آقای روحانی به این نتیجه رسیده‌اند که منطقی است از کاندیدای اصلاح طلبی حمایت کنند که پاسخگوی آنان باشد.

درخصوص آقای لاریجانی که شخصیتی محترم و معتدل هستند باید بگویم که ما هنوز در مرحله مقدماتی هستیم.

زیر بار فشار پدر خوانده ها نمی‌رویم

اسماعیل گرامی‌مقدم: دوره فشار آوردن یک جناح سیاسی یا یک شخصیت ملی بر دیگر احزاب با این هدف که نامزد اصلی کناره‌گیری کنند و از نامزد های دیگری که رای چندانی هم ندارند حمایت کنند گذشته است و تجربه سال۸۴ تکرار نخواهد شد و اصلاح طلبان در یک روند منطقی و مسئولیت پذیرانه بر سر یک نامزد ائتلاف خواهند کرد.

حضور و همکاری در۱۴۰۰ به شرط تایید کاندیدای ما

سوال: برداشت از صحبت‌های شما این بوده است که اگر نماینده حزب شما به هردلیل توسط شورای نگهبان تایید نشود، امکان داردکه اصالح طلبان بر سر کاندیدایی مثل آقای لاریجانی به تجیمع برسند.

اسماعیل گرامی‌مقدم:ما در انتخاباتی شرکت می‌کنیم که نامزدهای ما مورد تایید شورای نگهبان قرار بگیرند و در غیر این صورت دیگر مشارکت حزبی به شمار نمی‌آید وقتی شورای نگهبان نامزد ما را تاییدکرد، آن وقت با احزاب اصالح طلب و همفکران خود در مسیز ائتلاف همکاری خواهیم‌کرد‌.

اصلاح‌طلبان شش دانگ حامی آقای روحانی خواهند بود/ زیر بار فشار پدرخوانده‌ها نمی‌رویم!

اصلاح طلبان شش دانگ حامی آقای روحانی بودند،هستند و خواهند بود

سوال: احزاب اصلاح طلب حاضر هستند که بخشی از مسئولیت دولت آقای روحانی را بپذیرند؟ به طور مثال آقای خاتمی سال۹۶ به طور مشخص گفتند که:ما تضمین روحانی هستیم.الان ضمانت های اصلاح طلبان چه شده است و چه آورده ای برای مردم دارد؟

اسماعیل گرامی‌مقدم: در شرایط فعلی نسبتی بین اصلاح طلبان و آقای روحانی وجود ندارد،چرا که تناسب این رابطه را دفتر آقای روحانی به هم ریخته است و عملا اصلاح طلبان در دولت آقای روحانی مسئولیتی ندارند.اما در پرونده هسته‌ای اصلاح طلبان شش دانگ حامی آقای روحانی بودند،هستند و خواهند بود.

ما فقط مسئول بخشی هستیم که از آقای روحانی در آن دفاع کردیم و هیچ اصلاح طلبی نمی‌تواند از زیر بار این مسئولیت شانه خالی کند.بنده به مردم گفتم که به آقای روحانی رای بدهند و مسئول رای خود هستم.من در عملکرد آقای روحانی درمورد پرونده هسته ای کوچک ترین مشکلی نمیبینم.

برنامه اعتماد ملی برای دولت سیزدهم

اسماعیل گرامی‌مقدم: برنامه ما برای دولت بعدی بر اساس تولید خواهد بود.رهبری که سال۹۹ را سال رونق تولید نامیده اند بیراه نبوده است،قطعا در کشوری مثل ایران با این جمعیت و پتانسیل هاعظیمی که وجود دارد نباید صرفا بر اساس منابع زیرزمینی برنامه ریزی کرد نظام بانک‌داری در ایران را سم مهلکی برای اقتصاد می‌دانم،با این قوانین بانکی تولید به هیچ وجه ممکن نیست. اگر ما دولت را در اختیار بگیریم اولین اصلاحات ما در نظام بانکداری خواهد بود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غرب و اسرائیل مواظب رفتارهایشان باشند!
جهان ۲۴۶ میلیارد دلار زیان، فقط به خاطر لجبازی های اردوغان
ایران از همیشه در منطقه قوی تر است
زمین‌لرزه شدیدی جنوب ژاپن را لرزاند
پیام شبانه سردار قاآنی به اسماعیل هنیه
انتقاد افسران صهیونیست از ناتوانی نیروی هوایی در مقابله با حملات پهپادی حزب‌الله
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
زمان حمله اسرائیل به ایران فاش شد
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
قوانین کپی رایت اینستاگرام: سفری در دنیای مالکیت معنوی
دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران تمام الکترونیک برگزار می‌شود
بلیچینگ چیست و چگونه انجام می‌شود؟
قطار ملی ساخت ایران بزودی وارد خطوط مترو می‌شود
سیل بهاری چقدر خسارت داشته است؟
دعوت از وزاری چند کشور برای حضور در نمایشگاه کتاب
۷ پیشنهاد خرید کادو برای دانشجوی حقوق از وکیل استور
مسعود نجابتی تندیس طلای چهره هنر انقلاب را به مردم غزه تقدیم کرد
افزایش ۲۰ درصدی در حقوق فروردین ماه بازنشستگان کشوری اعمال شد
۴ نکته مهم همکاری نکردن کودک برای از پوشک گرفتن + راه‌حل‌های آن!
ارسال ۷۰۰بسته مواد غذایی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
بانوی نماینده مجلس پاکستان: ایران تنها کشور پیشرو در حمایت از مردم غزه است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top