تاریخ انتشار: دوشنبه 1399/11/20 - 19:36
کد خبر: 385283

برگزاری جشنواره ۱۷ هزار زن شهیده در کشور

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری کردستان گفت: جشنواره ۱۷ هزار زن شهیده و جانباز در استان‌های مختلف کشور برگزار می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس؛ معصومه ابتکار عصر امروز در نشست «زن کُرد-سرمایه اجتماعی-توسعه فرهنگی» که به مناسبت دهه فجر در استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: اجرای سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده از رویکردهای ماست که در استان تصویب شده و این برنامه برنامه‌ای نتیجه محور و مبتنی بر وضعیت کردستان است که در حال اجراست .

وی با بیان اینکه هدف ما بهبود شرایط زندگی و اعتلای رشد آحاد جامعه است، افزود: تلاش براین است مشکلاتی که گریبانگیر جامعه است را رفع کنیم و عرصه را برای جوانان باز کنیم.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره 560 شهید زن کردستان خاطر نشان کرد: امسال جشنواره هفده هزار زن شهید و جانباز در تک تک استان‌های کشور برگزار می‌شود.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، معرفی زنان شهید و ایثارگر و از خودگذشتگی زنان جانباز را از اهداف برگزاری این جشنواره دانست و افزود: این جشنواره در کردستان نیز با قدرت و صلابت برگزار می‌شود.

ابتکار بیان کرد: کردستان دارای سرمایه عظیم و استعدادهای بی‌نظیری است که مسوولیت مسوولان را برای خدمتگذاری به مردم این خطه سنگین‌تر می‌کند و اجرای سند ارتقای وضعیت زنان می‌تواند مشکلات را بردارد و عرصه را برای زنان باز می‌کند.

وی با بیان اینکه همه باید در یک جامعه عادل و فضایی توام با رشد و پیشرفت فعالیت کنند، افزود: طرح جامع بررسی آسیب‌های اجتماعی زنان را در کشور به پایان رسانده‌ایم که مقدمه سند ارتقای وضعیت زنان این مطالعات آسیب‌ها و اطلس زنان در کردستان است.

وی سازمان‌های مردم نهاد را نقطه اتکای دولت تدبیر و امید دانست و افزود: برای تقویت و توان افزایی و حضور موثر سازمان‌های مردم نهاد در سطح تصمیم سازیها و جلب مشارکت مردم تلاش شده و برای دو هزار و ۲۰۰ نفر از سازمان‌های مردم نهاد حوزه بانوان دوره آموزشی حضوری و مجازی برگزار شده است.

ابتکار بیان کرد: تمامی سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند به صورت مجازی و رایگان در این دوره‌ها شرکت کنند.

وی اضافه کرد: فرصت ارائه پروژه‌های اختصاصی برای سازمان‌های مردم نهاد برقرار است و معاونت زنان از پروژه‌ها و ایده‌های سازمان مردم نهاد حمایت می‌کند.

وی بیان کرد: طرح‌هایی از فعالیت‌های هنری زنان اجرا شده که سمفونی شهرزاد از جمله این طرح‌ها بوده است که به پاس بزرگداشت خدمات زنان و مردان برای مقابله با کرونا اجرا شد و جنبه بین‌المللی پیدا کرد و توسط گروهی از بانوان اجرا شد.

معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری بیان کرد: هنرستان هنرهای زیبای سنندج در صورت آمادگی می‌تواند کاری تهیه و ضبط کند تا بصورت وسیع در فضای مجازی از طریق معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری انتشار یابد.

وی به شخصیت حضرت خدیجه(س) پرداخت و گفت: فعالیت‌هایی از جمله تدوین کتاب مرور تاریخی زندگانی و شخصیت حضرت خدیجه(س) انجام شده که می‌تواند مبنای مسابقات کتابخوانی حوزه بانوان باشد.

وی شرایط کشور را شرایط دشواری دانست و اضافه کرد: وجود کرونا، جنگ روانی و شرایط اقتصادی،کشور را در وضعیت سختی قرار داده است اما مردم با صبر و تاب‌آوری ایستادگی کرده‌اند و امید که مشکلات را پشت سر بگذاریم و شاهد آینده‌ای بهتر در کشور باشیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top