تاریخ انتشار: پنجشنبه 1399/11/23 - 12:02
کد خبر: 385536

در مراسم افتتاحیه نشست میان‌دوره اتحادیه دفتر تحکیم وحدت مطرح شد؛

رستمی: دشمن به‌دنبال کاهش مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰ است/ آقامیری: سیاست‌زدگی یعنی اینکه ما منافع مردم را نبینیم

رستمی: دشمن به‌دنبال کاهش مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰ است/ آقامیری: سیاست‌زدگی یعنی اینکه ما منافع مردم را نبینیم

آقامیری با اشاره به اینکه دشمن برای اینکه مانع پیشرفت های ما شود دانشمندانی همچون شهریاری، رضایی‌نژاد و فخری زاده را از ما گرفت، تصریح کرد: امروز پیشرفت های ما مرهون امام خمینی و رهبر معظم انقلاب، خون شهدا و مقاومت مردم است و ما باید اینها را پاس بداریم و از سیاست زدگی بپرهیزیم.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سی و هفتمین نشست میاندوره‌ای اتحادیه دفتر تحکیم وحدت در واحد تهران مرکز دانشگاه آزاد اسلامی از روز گذشته 22 بهمن با حضور فعالان دانشجویی این اتحادیه آغاز شد.

حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، طی سخنانی در این مراسم خطاب به دانشجویان گفت: نقطه‌ای که شما باید به آن برسید، این است که اسلام که عالی‌ترین محتوا است را تبدیل کنید به چراغ زندگی و ابزار ارتباطی‌ای که انسان‌ها در آن زیست می‌کنند.

وی اظهار داشت: لازمه این حرکت، این است که جامعه‌ الگو ایجاد کنید و خودتان ساخته شده باشید. آدمی که خودش ساخته نشده باشد، یک‌جایی کار را خراب می‌کند. لازمه تحول این است که این تحول، از درون آغاز بشود.

رستمی: دشمن به‌دنبال کاهش مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰ است/ آقامیری: سیاست‌زدگی یعنی اینکه ما منافع مردم را نبینیم

وی در ادامه از دانشجویان خواست در معارف دینی عمیق باشند و تاکید کرد: یکی از خطرات برای آدم‌ها، آدم‌هایی هستند که رشد می‌کنند اما عمیق دین خدا را نمی‌فهمند.

رستمی تصریح کرد: برنامه‌های شناختی، معرفتی، سلوکی و اخلاقی برای خودتان و بعد برای تشکیلات‌تان داشته باشید. محور را بشناسید، محور ولایت فقیه است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در ادامه خطاب به اعضای دفتر تحکیم وحدت افزود: شما آخرین حامل این پرچم نیستید، شما بنا نیست آخرین گروه باشید، این پرچم را هم باید حفظ کنید، هم رشد بدهید، هم به بعدی ها تحویل بدهید.

رستمی گفت: شما جوانان تشکلی قرار است هدایتگر جامعه باشید و لازمه این هدایتگری نیز این است که خود هدایت شده باشید چون کسی که نیاز است دست او را بگیرند نمی تواند جامعه را رهبری کند.

وی اظهار داشت: باید قبل از هر مطالبه گری از خود مطالبه کنیم و مراقب خود باشیم. به هر روی کسی که راه درست را انتخاب کرده باشد اگر تمام دنیا هم گمراه شوند او گمراه نخواهد شد و آسیب نمی بیند.

 وی افزود: در دفاع از انقلاب باید غیرت داشت چرا که اگر سست حرکت کنیم حتماً از حملات دشمن ضربات سخت می خوریم.

رستمی: دشمن به‌دنبال کاهش مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰ است/ آقامیری: سیاست‌زدگی یعنی اینکه ما منافع مردم را نبینیم

از دین و انقلاب مانند نوامیس خود دفاع کنیم

رستمی تاکید کرد: از جنگ های شناختی دشمن سست کردن ما در مقابل حمله به باورهای و ارزش‌های دینی است؛ به گونه‌ای که دشمن تعرض خود را از تعرض های ناچیز شروع می‌کند و به تدریج تعرض ها جدی‌تر می‌شود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد: شیطان ما را تا دم مرگ رها نخواهد کرد با این وجود باید غیرتمندانه در مقابل شیطان بایستیم و ذره‌ای از ارزش‌های انقلاب و دین کوتاه نیاییم.

وی گفت: باید در دفاع از دین و انقلاب همانطور که نسبت به نوامیس خود حساسیم، جدی باشیم؛ البته بعضا این آسیب وجود دارد که ما به بهانه جذب حداکثری در مقابل هجمه هایی که به انقلاب می شود کوتاه می‌آییم.

 رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به اهمیت انتخابات پیش رو گفت: دشمنان به انتخابات سال آینده چشم دوخته اند ، به گونه ای که اگر بتوانند مشارکت را ضعیف می‌کنند.

وی اظهار داشت: اگر آمریکا ببیند مشارکت در انتخابات پایین بوده قطعا به سمت تحریم خواهد رفت ولی اگر احساس کند مشارکت پایین نیست برای ایجاد فتنه روی جریان‌ها سرمایه گذاری خواهد کرد. پس ضرورت دارد تا برای ایام انتخابات تحلیل داشته باشیم.

ما امروز با سیاست‌زدگی و بی‌کفایتی برخی مدیران مواجه هستیم که باید آن را رفع کنیم

سید محمودرضا آقامیری رئیس دانشگاه آزاداسلامی استان تهران در مراسم افتتاحیه سی و هفتمین نشست میان دوره دفتر تحکیم وحدت که در دانشگاه آزاد تهران مرکز برگزار شد، گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب، ایران اسلامی امروز کشوری مستقل، آزاد، مقتدر، باعزّت، متدیّن، پیشرفته در علم، انباشته از تجربه‌هایی گران‌بها، مطمئن و امیدوار، دارای تأثیر اساسی در منطقه و دارای منطق قوی در مسائل جهانی، رکورددار در شتاب پیشرفتهای علمی، ر کورددار در رسیدن به رتبه‌های بالا در دانشها و فنّاوری‌های مهم از قبیل هسته‌ای و سلّول‌های بنیادی و نانو و هوافضا و امثال آن است با این وجود ما امروز با دو مشکل سیاست زدگی مسئولین و بی کفایتی برخی از مدیران مواجه هستیم که باید آنها را رفع کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید روی بیانیه گام دوم سرمایه گذاری کرده و در جهت تحقق راهبرد های تعیین شده درآن حرکت کنیم، افزود: به تعبیر رهبر معظم انقلاب اگر کشوری می خواهد پیشرفت کند باید ثبات امنیت داشته و از توان حفظ تمامیت ارضی خودبرخوردار باشد و البته ما امروز کشوری مقتدر، آزاد و به تعبیری مستقل ترین کشور در سطح جهان هستیم.

وی با بیان اینکه امام خمینی روحیه حقارت را از مردم گرفت و ما را به یک زندگی جدید بازگرداند به گونه ای که امروز ایران مستقل ترین و مقتدرترین کشور در دنیا است، تصریح کرد: آمریکایی‌ها این باور را در دنیا به وجود آوردند که هیچ کس نمی‌تواند به این کشور حمله کند و واقعاً سالهاست که کسی هم به طور رسمی به این کشور حمله نکرده است اما بمباران پایگاه نظامی عین الاسد هیمنه آمریکا را در منطقه شکست و این نشانه اقتدار ماست.

وی با بیان اینکه اگر پیش از انقلاب نمره ما در علم بین پنج تا 10 بود امروز به نمره ۹۰ رسیدیم تصریح کرد: پیش از انقلاب برای یک استاد دانشگاه کار پژوهشی قابل فهم نبود چون خودباوری نداشتیم اما امروز در تولید محصولات علمی شامل مقالات و محصولات دانش بنیان حرف برای گفتن داریم به گونه ای که تعداد کل مقالات خارجی از ۴۵۰ مقاله در سال 57 امروز به ۵۰ هزار مقاله در سال افزایش یافته و ما در حال تبدیل شدن به یک رفرنس جهانی هستیم.

آقامیری با اشاره به اینکه از سال 94 فعالیت ما در فن آورهای نو همچون نانو، سلول های بنیادی، بیوتکنولوژی و هوافضا محدود شده اضافه کرد: متاسفانه تمام تلاش‌های علمی با یک سوء مدیریت از بین می روند چون مسئولان سیاست زده پیشرفت ها را به قیمت مرغ و تخم مرغ گره می زنند و این یک سوء مدیریت است.

رستمی: دشمن به‌دنبال کاهش مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰ است/ آقامیری: سیاست‌زدگی یعنی اینکه ما منافع مردم را نبینیم

وی با بیان اینکه سیاست زدگی یعنی اینکه ما منافع مردم را نبینیم ، تصریح کرد: دو هفته پیش بزرگترین پالایشگاه در منطقه و دو ماه پیش نیز بزرگترین پروژه آبرسانی جهان از خلیج فارس تا کرمان در کشورمان به بهره‌برداری رسیده اما این مسائل برای ما مهم نیست و نمی گوییم که این انتقال آب چه تاثیری در آبادانی کشور دارد و این همان سیاست‌زدگی و سیاه نمایی است.

وی با بیان اینکه آنقدر سیاست زده عمل کردیم که امروز جوانها می‌گویند انقلاب برای مردم کاری نکرده، افزود: انقلاب اسلامی نتیجه تحولی بود که امام خمینی از نظر روحی، فکری، اخلاقی و فرهنگی در میان مردم به وجود آورد و باعث شد تا ما امروز از نقطه 10 به نقطه 90 برسیم و البته اگر سیاست زدگی و سوءمدیریت نبود شاید جزو کشورهای برتر بودیم.

آقامیری با بیان اینکه امام به ما تلقین کرد که ما می توانیم و رهبر معظم انقلاب نیز همین مسیر را ادامه دادند، اظهار کرد: شاید اگر انقلاب نشده بود ما بعد از 40 سال پیشرفت هم می‌کردیم اما ممکن بود به مانند عراق، پاکستان، عربستان و افغانستان کشوری مستقل، آزاد با اقتدار، مطمئن، امیدوار، پیشرفته در علم، متدین و انباشته از تجربه های گرانبها نبودیم.

وی با بیان اینکه مظلومانه ترین شاخص علمی در کشور متعلق به صنعت هسته ای بوده، افزود: از سال ۶۷ تصمیم گرفته شد تا فعالیت‌های هسته‌ای از سر گرفته شود اما دیگر هیچ کشوری با ما همکاری نمی کرد با این وجود عده‌ای از جوانان دور هم جمع شدند و این صنعت را شکل دادند.

آقا میری با اشاره به اینکه دشمن برای اینکه مانع پیشرفت های ما شود دانشمندانی همچون شهریاری، رضایی‌نژاد و فخری زاده را از ما گرفت، تصریح کرد: امروز پیشرفت های ما مرهون امام خمینی و رهبر معظم انقلاب، خون شهدا و مقاومت مردم است و ما باید اینها را پاس بداریم و از سیاست زدگی بپرهیزیم.

فاصله زیادی تا تولید فیلم و سریال مطلوب داریم

شاه آبادی معاون سیمای سازمان صدا و سیما، در سی و هفتمین نشست میاندوره دفتر تحکیم وحدت، پیرامون نقش صدا و سیما در آگاهی بخشی عمومی گفت: در کشورهای دنیا این مدل از صداوسیما که در جمهوری اسلامی اجرا می شود و تصمیماتش بر مبنای نظر مردم است کم داریم.

وی با بیان اینکه امام(ره) از آگاهی شروع کرد، افزود: امام می توانست با تکیه بر تعداد محدودی از جوانان مطیع و حتی بدون تکیه بر جریان های چپ التقاطی با حرکتی مثل کودتا حکومت را در دست بگیرد، اما هدف امام تنها سرنگونی شاه نبود.

رستمی: دشمن به‌دنبال کاهش مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰ است/ آقامیری: سیاست‌زدگی یعنی اینکه ما منافع مردم را نبینیم

شاه آبادی تصریح کرد: بودجه یک درصدی برای صداوسیما توسط دولت پذیرفته نشد و حتی ۴۰درصد تبلیغات بازرگانی که توسط بانک ها تامین میشد با دستور دولت حذف شد و بعد از آن تبلیغات اپراتوها با دستور وزارت ارتباطات به صداوسیما داده نشد. در واقع بودجه ما نه تنها افزایشی نداشته بلکه از مقدار قبلی خودش هم کمتر شده است.

وی بیان کرد: سرگرمی برای صداوسیما بد نیست اما اگر نتواند از ماموریت ظاهری خودش، یعنی همان سرگرمی، خارج شود، در عملکرد خود ناتوان بوده است. ما امروز تا تولید فیلم و سریال مطلوب فاصله زیادی داریم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی در این کشور مسدود شد
۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
هشدار وزارت بهداشت درباره سیگارهای الکترونیک
بازداشت ۴ کنکوری متخلف
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top