تاریخ انتشار: پنجشنبه 1399/11/30 - 11:02
کد خبر: 386308

در روز اول نشست «جهاد اکبر» چه گذشت؟

حسینی: انجمن مستقل، مدرسه آدم‌سازی است نه باشگاه رسیدن به قدرت/ عباسی‌مهر: دو وظیفه اصلی دانشجویان، خودسازی و رشد جامعه است

حسینی: انجمن مستقل، مدرسه آدم‌سازی است نه باشگاه رسیدن به قدرت/ عباسی‌مهر: دو وظیفه اصلی دانشجویان، خودسازی و رشد جامعه است

حسینی عضو هیئت موسس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: رکن جهاد اکبر، تقواست و رکن تقوا، ایمان است و ما برای پیروزی در جهاد اکبر نیازمند برنامه‌ریزی برای تقویت ایمان خویش جهت رسیدن به مراتب برتر و والاتر تقوی هستیم.به فرموده امام راحل تلاش برای رسیدن به مقامات معنوی هم همانند مقامات مادی، مذموم است. در تشکیلات هم نباید حتی با نیت خیر دنبال کسب مقام و منصب باشیم.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ نوزدهمین دوره اردوی جهاد اکبر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در مشهد مقدس دیروز 29 بهمن با شعار «تحول در حکمرانی؛ عدالت و کارآمدیی» آغاز به کار کرد. این اردو با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و با حضور دبیران انجمن های عضو اتحادیه و مسئولان واحدهای خواهران دفاتر برگزار خواهد شد.

در روز اول اردوی «جهاد اکبر»، سیدمحمدرضا حسینی از اعضای هیئت موسس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل و مهدی عباسی‌مهر، مدیرکل سیاسی نهاد رهبری در جمع دانشجویان به سخنرانی پرداختند.

عنوان جهاد اکبر بر این اردو یعنی انجمن مستقل، مدرسه آدم‌سازی است نه باشگاه رسیدن به قدرت

سیدمحمدرضا حسینی، عضو هیئت موسسه اتحادیه در کارگاه «اخلاق تشکیلاتی» درخصوص اردوی جهاد اکبر گفت: این اردو علامت و راهنمایی است برای اینکه نسبت فعالیت تشکیلاتی خود را با خودسازی و مبارزه بانفس پیدا و معین کنیم. جهاد اکبر بنیان و ماهیت یک تشکیلات خدایی است. در تشکیلات، باید نسبت همه فعالیت‌‌های تشکیلات با خودسازی و جهاد اکبر مشخص باشد.

حسینی: انجمن مستقل، مدرسه آدم‌سازی است نه باشگاه رسیدن به قدرت/ عباسی‌مهر: دو وظیفه اصلی دانشجویان، خودسازی و رشد جامعه است

وی درخصوص گام اول و دوم خودسازی گفت: اولین گام در خودسازی، خداشناسی و دومین گام خودشناسی است. تا خودمان را اصلاح نکنیم و رشد ندهیم، اصلاح دیگران و جامعه امری ناممکن است.تحول، ابتدا باید در درون خودمان محقق شود تا به برون گسترش و توسعه یابد. پس شعار «تحول در حکمرانی؛ عدالت و کارآمدی» زمانی محقق می‌شود که ابتدا تحول در حکمرانی وجود خودمان اتفاق بیفتد.

حسینی در ادامه افزود:  جهاد اکبر، باید از ما شخصیت‌هایی مثل سلمان، عمار و مالک بسازد و اراده و فکر رهبری باشیم. لازمه اطاعت از خدا، رسول خدا و اولی الامر، تحول درونی است. تشکیلات باید از ما شاکله‌ و شخصیتی بسازد که حرف رهبری را توجه، فهم و درک کنیم و برای اقدام و عملیاتی نمودن آن از دیگران سبقت بگیریم.گناه، ما را از ولایت الله خارج می‌کند و تحت ولایت شیطان قرار می‌دهد و ولایت شیطان، ما را از نور به ظلمات می‌برد و از دیدن حق و حقیقت محروم می‌کند.

عضو هیئت موسس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل اظهار داشت: ما در فعالیت‌های تشکیلات در معرض آزمون و ابتلائات مختلف قرار می‌گیریم و در این بستر نقاط ضعف و قوت خود را بهتر می‌شناسیم.در هر سطح و عرصه‌ای لازم است تقوای متناسب با آن سطح و عرصه را داشته باشیم. هر چه سطح بالاتر و عرصه بزرگتر می‌شود نیازمند تقوی بالاتری هستیم.

حسینی: انجمن مستقل، مدرسه آدم‌سازی است نه باشگاه رسیدن به قدرت/ عباسی‌مهر: دو وظیفه اصلی دانشجویان، خودسازی و رشد جامعه است

فعال اسبق دانشجویی و ادوار اتحادیه تصریح کرد: رکن جهاد اکبر، تقواست و رکن تقوا، ایمان است و ما برای پیروزی در جهاد اکبر نیازمند برنامه‌ریزی برای تقویت ایمان خویش جهت رسیدن به مراتب برتر و والاتر تقوی هستیم.به فرموده امام راحل تلاش برای رسیدن به مقامات معنوی هم همانند مقامات مادی، مذموم است. در تشکیلات هم نباید حتی با نیت خیر دنبال کسب مقام و منصب باشیم.

دبیر اسبق اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در پایان گفت: لازمه رسیدن به اهداف مقدس جمهوری اسلامی، تشکیل دولت قرآنی است. باید قرآن و اهل بیت را در تشکیلات، منبع و مأخذ حرکت و هدف‌گذاری خویش قرار دهیم و به آن بر اساس حدیث مبارک ثقلین تمسک بجوییم تا در این مسیر نورانی مدیران و کارگزاران قرآنی برای اداره آن دولت کریمه تربیت کنیم.

این پرچم نیست که به شما هویت می‌دهد، این شما هستید که به پرچم تشکل هویت می‌دهید

مهدی عباسی‌مهر، مدیرکل سیاسی نهاد رهبری در گفتگوی تصویری با محوریت «دانشگاه مبدا تحولات» در نوزدهمین دوره جهاد اکبر گفت: آن افرادی که انجمن‌ها را راه‌اندازی کردند حس کردند آنچه در دانشگاه است حق نیست و دانشگاه‌ها گرفتار لیبرال و کمونیسم بودند. هدف آن دانشجویان برافراشته شدن پرچم حق بوده است.

وی در ادامه افزود: وقتی به امام و رهبری مراجعه می‌کنیم همه مسائل و فرمایشات ایشان را بررسی می‌کنیم در خطاب به دانشجویان چند جمله خیلی مهم دیده می‌شود مهمترین جمله این است: «دانشگاه کارخانه انسان‌سازی است». امام(ره) حساب ویژه روی دانشگاه دارد. همچنین این جمله امام نیز حائز اهمیت است: «رسالت انجمن‌های اسلامی، رسالت انبیاست».

حسینی: انجمن مستقل، مدرسه آدم‌سازی است نه باشگاه رسیدن به قدرت/ عباسی‌مهر: دو وظیفه اصلی دانشجویان، خودسازی و رشد جامعه است

عباسی‌مهر درخصوص فعالیت های دانشجویان گفت: اگر امروز فعالیت دانشگاهی داریم و اگر ایشان خواسته‌ای دارند، مهم‌ترین آن این است که دانشگاه‌ها و این سنگر بزرگ را برای انقلاب حفظ کنید. پس حفظ دانشگاه و سنگر کارخانه انسان‌سازی و هدایت به سمت هدف بزرگ بسیار مهم است.

مدیرکل سیاسی نهاد رهبری تصریح کرد: پیامبر(ص) در اسارت خویش اول خانواده خودشان، سپس سران قریش و در لایه‌های بعدی نزدیکان و غیره را هدایت کرد. آیا ما در انجمن اسلامی برنامه‌ای برای دانشگاه خودمان داریم؟

وی درخصوص پیام حضرت امام به دانشجویان انجمن اسلامی اروپا و تشکل‌‌های دانشجویی، گفت: رسالت تشکل، رسالتی اسلامی است که در تمامی ابعاد اعتقادی‌فرهنگی‌اقتصادی و سیاسی وجود دارد. انجمن اسلامی، به‌عنوان یک جریان قوی انقلابی باید رسالت اسلامی خود را دنبال کند.

عباسی‌مهر از دو وظیفه اصلی که بر عهده دانشجویان است، گفت: یکی خودسازی و رشد خودمان، سپس رشد جامعه. اگر رشد و بلوغ فکری اعتقادی پیدا نکنیم، همه اهداف و راه‌ها پوچ است. این پرچم نیست که به شما هویت می‌دهد، این شما هستید که به پرچم تشکل هویت می‌دهید. نگاه مقام معظم رهبری به این صورت است که دانشجویان را هویت انقلاب اسلامی می‌داند و می‌فرمایند: «ان‌شاءالله خداوند شما را برای انقلاب حفظ کند.»

حسینی: انجمن مستقل، مدرسه آدم‌سازی است نه باشگاه رسیدن به قدرت/ عباسی‌مهر: دو وظیفه اصلی دانشجویان، خودسازی و رشد جامعه است

همچنین مدیرکل سیاسی نهاد رهبری تاکید کرد: باید به‌دنبال ارتقای جایگاه معنوی خود در تشکیلات باشیم. اگر شما ارتقا و رشد یابید، انجمن رشد می‌یابد و بچه‌های دیگر سعی می‌کنند شبیه شما شوند. مسائل و مشکلات دانشجویان را به خوبی بررسی کنید. بر اساس نیاز دانشگاه برای تشکل برنامه‌ریزی کنیم و هدف‌گذاری داشته باشیم. آینده سیاسی کشور به دانشگاه بستگی دارد. مسیر حرکت‌های کلان کشوری از دانشگاه شکل می‌گیرد.

وی تصریح کرد: دانشجویان باید بتوانند در مسائل سیاسی اظهار نظر قوی داشته باشند. اکنون که در سخت‌ترین شرایط جمهوری اسلامی هستیم دانشجویان باید بتوانند همه اقشار جامعه را از دانشجو گرفته تا مردم و قشر خاکستری و قشر همگرا و غیر همگرا را با خود همراه کنند. تشکلی منسجم و هدفمند است که از درون سخت سخت و پایدار اما از بیرون جذب بالا و نیروسازی خوبی داشته باشد.

عباسی‌مهر در پایان خطاب به دانشجویان گفت: ۱۰ فرمان شهید بهشتی از جمله ایمان به آرمان، برنامه عملی، ارتباط قوی با افراد، جذب بالا، انضباط و نظم، کشف استعدادها، استقبال از افراد جدید، خود انتقادی و نقد و دیگران، مطالبه‌گری و امید به آینده را به یاد داشته باشید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ایران واکنش جدیدی خواهد داشت؟
پاسخ تل‌آویو به ایران به تمام معنا مسخره بود
تعطیلی پنجشنبه ها اشکالی در ارتباط با بازارهای جهانی وارد نمی کند
بازگشت دوباره به استقلال؟
تکلیف حضور گل محمدی و فرهاد مجیدی در تراکتورسازی مشخص شد
سرمربی پرسپولیس پیشنهاد جدید دریافت کرد
درحمله به پایگاه نظامی عراق شرکت نکردیم
کرایه‌های حمل و نقل عمومی افزایش یافت
نخستین واکنش آمریکا به انفجار بزرگ در پایگاه حشدالشعبی عراق
زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت مشخص شد
آمریکا موشک‌های پدافندی اسرائیل را شارژ کرد
شایع‌ترین نشانه‌های وسواس
سامانه بارشی جدید در راه کشور
ریچارد هاس: ایران می‌تواند تنگه هرمز را ببندد
روایت چتم‌هاوس از موفقیت راهبردی ایران در حمله به اسرائیل
معاریو: ایران، روز قیامت را به اسرائیل نشان داد
قتل زن میانسال به دست دختر ۱۱ ساله
یک عادت مهم برای کاهش استرس و سلامت قلب
گفت و شنود/ به تو مربوط نیست!
صفحه نخست روزنامه‌های اول اردیبهشت
خانه سست عنکبوت/ فعالان دانشجویی در خصوص پیامدهای عملیات «وعده صادق» چه می‌گویند؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top